שתף קטע נבחר

הרכבת נכנעה - "ויתרנו למען רכבת העמק"

ניסיונה של הנהלת הרכבת להעביר שלושה אתתים למרכז השליטה והבקרה החדיש, הסתיים בכישלון. פסיקת בית הדין לעבודה לטובת העובדים, דרישתם לפיצוי ואיום בעיכוב פתיחת קו רכבת העמק החדש, שכנעו את ההנהלה להתקפל

הנהלת הרכבת חוזרת בה: לא תעביר ממקומם שלושה אתתים, כדי למנוע עיכוב בהפעלת רכבת העמק. פסיקת בית הדין לעבודה הערב (ג') בעד עובדי הרכבת ונגד החלטת ההנהלה בנושא סכסוך האתתים שהתפרסם לראשונה ב-ynet, ואשר עלול היה לגרום לעיכוב בפתיחה המתוכננת של רכבת העמק (ערב סוכות, 16.10), שכנעה את ההנהלה לסגת מהחלטתה ולוותר על העברת האתתים ממקומם.

 

 

בתגובה לפניית ynet אומרים ברכבת כי "הנהלת רכבת ישראל, שחרטה על דגלה את השרות לאזרחים, ולצד זה כיבוד החלטות בית הדין, הגם שאינה מסכימה להן במקרה זה, החליטה שלא להעביר את אתתי חיפה מזרח למשואה, להשאיר אותם במקומם ובכך לאפשר את המשך הדרכות הנהגים ופתיחת רכבת העמק. הבקרה והשליטה על רכבת העמק תעשה ממשואה. רכבת ישראל תמשיך בהדרכות הנהגים החל ממחר בבוקר".

 

מלחמת גרסאות

אתמול (יום ב, 12.9) חשף ynet כי ועד עובדי הרכבת עצר עד להודעה חדשה את הדרכות הנהגים בקו רכבת העמק החדש. זאת בעקבות סכסוך עבודה שמקורו בהחלטת הנהלת הרכבת להעביר שלושה אתתים מתא איתות בחיפה-מזרח למרכז השליטה והבקרה של הרכבת בתחנת חוף הכרמל. לדברי ההנהלה, מדובר בהחלטה על סגירת תא האיתות האחרון בחיפה, הפועל במבנה מימי המנדט, והעברת עובדיו אל מרכז השליטה והבקרה של הרכבת - המשואה. בהנהלה טענו אתמול כי העברת העובדים תאריך את משך ההגעה של חלקם לעבודה בכ-15 דקות, וכי בתמורה דורש הוועד מההנהלה לשלם לכל אחד מהם מענק בסך 15 אלף שקל.

 

הנהלת הרכבת פנתה בתגובה לבית הדין לעבודה בחיפה בדרישה שיאסור על העובדים לשבש את העבודה, ואלה אכן התחייבו שלא לפגוע בקווים פעילים, אך כן בקו רכבת העמק המתוכנן. שלושת השופטים קבעו כי כל עוד הפגיעה היחידה תהיה ברכבת העמק, שעדיין לא פעילה, מדובר בפגיעה "מידתית". השופטים הורו להנהלת הרכבת לפצות את העובדים באופן הולם. על כך ערערה הערב הרכב בפני בית הדין הארצי לעבודה, אך זה דחה את הערעור.

 

בתגובה החליטה הרכבת לחזור בה 'כדי לאפשר את פתיחת קו רכבת העמק במועד'. "הערב פסק בית הדין לעבודה כי רכבת העמק לא תופעל בעיתוי שנקבע בשל אי היענות הנהלת הרכבת לתנאי הכניעה שהציבו שלושת האתתים, המגובים למרבה הפלא על-ידי הוועד ויו"ר ההסתדרות", אמרו ברכבת ל-ynet. "הנהלת רכבת ישראל, שחרטה על דגלה את השרות לאזרחים, ולצד זה כיבוד החלטות בית הדין, הגם שאינה מסכימה להן במקרה זה, החליטה שלא להעביר את אתתי חיפה מזרח למשואה, להשאיר אותם במקומם ובכך לאפשר את המשך הדרכות הנהגים ופתיחת רכבת העמק במועד. רכבת ישראל תמשיך בהדרכות הנהגים החל ממחר בבוקר".

 

יש לציין כי בוועד עובדי הרכבת טענו אתמול והיום כי הנהלת הרכבת 'סילפה והעבירה חצאי אמיתות לתקשורת'. "לאחר שבית הדין האזורי ובית הדין הארצי לעבודה דחו מכל וכל את טענות הנהלת רכבת ישראל, פונה עתה ההנהלה להאשים את העובדים במחדליה שלה תוך שהיא לא בוחלת בסילופים וחצאי אמיתות. בית הדין האזורי קבע כי העיצומים לא פוגעים בנוסעים. עוד הוא קבע כי מדובר בצעדים מידתיים ויש לפצות את העובדים על זמן הנסיעה שנוסף להם".

 

בוועד העובדים מזכירים עוד כי הדרישה הייתה לפיצוי על זמן הנסיעה בלבד ולא מענק של 15 אלף שקלים כפי שדיווחה ההנהלה. עוד אמרו כי "בית הדין לעבודה אף הביע תמיהה על כך שהנהלת הרכבת סירבה לנהל על כך משא ומתן. בית הדין הארצי כאמור קיבל טענות אלה. יש להצטער שהנהלת הרכבת מסרבת פעם אחר פעם לנהל הידברות עם הוועד ופונה להכפשות בכלי התקשורת. מוטב להנהלת הרכבת להתחיל ליישם את החלטות בית הדין במקום לבזות אותו", דברי הוועד.


פורסם לראשונה 13/09/2016 22:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חברת נתיבי ישראל
רכבת העמק - העובדים ניצחו
חברת נתיבי ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים