שתף קטע נבחר

המציאות המקבילה להחלטת אונסק"ו

הניצחון של ירדן והרשות הפלסטינית בזירה הפוליטית אתמול הוא חלק מלוחמה פסיכולוגית ארוכה ומתישה נגד ישראל, אך הוא אינו מעיד על יחסם של מיליוני אנשים בעולם כלפינו ורצונם לחבור לישראל ולישראלים ליצירת פעילות משותפת עמנו

אתמול (יום ה') העביר הוועד המנהל של אונסק"ו החלטה – לבקשתן של ירדן והרשות הפלסטינית - שמטילה ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי בירושלים. הכתובת הייתה על הקיר, משרד החוץ הזהיר שנפסיד, ועשה כמיטב יכולתו למזער נזקים. עבור מרבית היהודים, מדובר בפגיעה בציפור הנפש. ואם זה לא היה מספיק, בנוסף להטלת הספק, אונסק"ו גם גינתה את ישראל ישירות ואף קראה לה "כוח כובש" 15 פעמים בנוסח ההחלטה.

 

עוד דעות ב-ynet

הטוב והרע שהיו לנו בתשע"ו

חישוב מסלול מחדש

אל תצפו מאיתנו להרים לאפליה ולהשתקה

שינוי התדמית של ישראל מתחיל בשינוי גישה

מפעל של ציניות, רעש וכותרות

 

זה מרגיש לא טוב, יש שיגידו שזו אנטישמיות לשמה. "מצבנו המדיני מעולם לא היה רע יותר", צייצה ח"כ ציפי לבני. לכן, על רקע החלטה קשה שכזו, מפתיע להיווכח כי בשקט בשקט, מאחורי הקלעים, קיימת מציאות מקבילה ובה ישראל כלל לא מצורעת והישראלים מתקבלים בזרועות פתוחות לרווחה. מציאות זו מבוססת על יצירת חיבור עם ישראל בערוצים שאינם פוליטיים או תלויים בעמדה כזו או אחרת כלפי המדיניות הישראלית בשטחים ובמזרח ירושלים.

 

קחו לדוגמה את משלחת שרי החינוך שהגיעו לארץ בחודש שעבר כדי ללמוד מישראל כיצד ליישם חדשנות בתחום החינוך. ומה עם "מאמאנט", ליגת האמהות בכדורשת, שנוסדה על ידי עופרה אברמוביץ' הישראלית וכיום פרוסה במספר מוקדים ברחבי העולם. בעוד כשבועיים מאמאנט ישראל מארחת ב"ספורטיאדה אילת" נשים ממדינות שונות, כולל גם ממדינות לא פרו-ישראליות במיוחד, כגון ספרד, בלגיה ואיטליה. ונקנח עם פסטיבל החדשנות DLD, שהתקיים לפני שבועיים בתל אביב ואליו נהרו 4,500 איש מכל העולם, בעיקר ממדינות אסיה.

 

לאירועים אלו חשיבות מכרעת בחיזוק ושיפור התדמית של ישראל בעולם, לא פחות מהתוצרים של החלטות ועדות באו"ם. בכל אירוע שכזה, אנשים מהעולם פוגשים ישראלים יזמיים, יצרניים, אנשי תרבות, ספורט, מדע או עסקים. לישראלים יש הרבה מאוד להציע לעולם, במגוון עצום של תחומי תוכן, ובאמצעות מפגשים בלתי אמצעיים בכנסים ואירועים למיניהם, נוצרים קשרים חזקים בהרבה מכל ציוץ או כתבה על החלטה שמתקבלת בערכאות המדיניות.

 

דרך נוספת

וככל שהפעילות מתקיימת גם במדיות החברתיות, ניתן אף לכמת אותה בצורה די מדויקת. במסגרת פעילותו של Vibe Israel, לפני פחות מחודש אירחנו בישראל שישה משפיענים אינטרנטיים עם מיליוני עוקבים ברחבי העולם לסיור בן שבוע. השישה פעילים בעיקר בתחום התיירות, והוזמנו ארצה על-ידי הארגון כדי לגלות בעצמם מה יש לישראל להציע. אף שמדובר במעין סיור "טעימות", המשתתפים פרסמו מאות תמונות, ציוצים ופוסטים חיוביים על החוויה שלהם בארץ ואנו יודעים בוודאות כי שיח זה התחרש בין לא פחות מ-2 מיליון איש ברחבי העולם. ניטרנו גם את הסנטימנט של השיח, ומעל ל-95% היה חיובי מאוד, חיובי או נייטרלי. רק 5% היה שלילי.

 

אולי ההוכחה המשמעותית ביותר לכך שישנה מציאות מקבילה בכל הקשור לתדמית של ישראל בעולם, הינה ש-Vibe Israel נבחרה, מתוך עשרות מועמדים, כפיינליסטית לפרס "השימוש הטוב ביותר במדיות החברתיות למיתוג מקום", של ארגון ה-City Nation Place היוקרתי מלונדון, הפורום הגלובלי לאנשי מקצוע בתחום מיתוג ערים ומדינות.

 

 

על רקע היחס המשפיל והלא-פרופוציונלי כלפי ישראל באו"ם, כלל לא מובן מאליו שדווקא עמותה ישראלית שפועלת לחיזוק המותג "ישראל" בעולם, תזכה להכרה כזו. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מסתכלים על שלושת המועמדים האחרים לפרס: משרד החוץ של פינלנד (אחת המדינות האהודות בעולם), מחלקת התיירות של פילדלפיה, ופורום כלכלי לקידום העיר אנקורידג' באלסקה.

 

מסתבר, אם כן, שלצד המלחמות הפוליטיות והדיפלומטיות, מתקיים דו שיח פורה בין ישראל לעולם בזירות אחרות, חשובות לא פחות. הניצחון של ירדן והרשות הפלסטינית בזירה הפוליטית אתמול הוא חלק מלוחמה פסיכולוגית ארוכה ומתישה נגד ישראל, אך הוא אינו מעיד על יחסם של מיליוני אנשים בעולם כלפינו ורצונם לחבור לישראל ולישראלים ליצירת פעילות משותפת עמנו.

 

ג'ואנה לנדאו - מנכ"לית ארגון Vibe Israel, המוביל יוזמות לחיזוק המותג "ישראל" בעולם

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים