שתף קטע נבחר

yes: סלקום מתנכלת ללקוחות שלנו

חברת הלווין פנתה למנכ"ל משרד התקשורת בבקשה שיפעל נגד סלקום. yes מציגה הוכחות לכאורה שסלקום משחיתה תשתיות שלה, מנתקת לקוחות yes שלא ביקשו להתנתק וכן חוסמת ללקוחות מסוימים את האפשרות להתקשר מקווי סלקום למוקדי השירות של yes. סלקום: "yes שננטשת על ידי לקוחותיה לחוצה מהצלחתה של סלקום tv"

המאבק בין סלקום ל-yes מסלים: חברת הלווין טוענת שסלקום מתנכלת ללקוחותיה ונוהגת "התנהגות ביריונית, לא חוקית ואנטי תחרותית", תוך "ונדליזם של ממש ופגיעה בציבור הצרכנים". הטענות עולות במכתב שהעבירה סמנכ"ל רגולציה וניהול משפטי של yes, מיכל רפאלי כדורי, למנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. החברה מבקשת ממשרד התקשורת לקבוע שסלקום מפרה את הוראות הרישיון שלה ולהטיל עליה עיצומים כספיים.

 

לטענת yes, טכנאי סלקום משחיתים את התשתיות שלה, ומנתקים לקוחות yes שלא ביקשו להתנתק. כמו כן נטען כי סלקום חוסמת ללקוחות מסוימים את האפשרות להתקשר מטלפונים של סלקום למוקדי השירות של yes.

צילום ששלחה yes המוכיח לטענתה את הפגיעה בתשתיות ()
צילום ששלחה yes המוכיח לטענתה את הפגיעה בתשתיות
 

חברת הלווין מבקשת מפילבר להפעיל את סמכותו בדחיפות, משום ש"לדאבונה של yes מתברר כי לשיטתה של סלקום התחרות מקדשת את כל האמצעים ולשם השגת יעדיה העסקיים היא מתעלמת מהוראות הדין, מזכויות מתחריה וחשוב מכל – מזכויות ציבור הלקוחות", כך נכתב.


"מהעדויות בשטח המתועדות אצלנו עולה שסלקום נוקטת, כגישה, בתצורת התקנה של לקוחותיה העושה שימוש, שלא כדין בתשתיות של yes תוך השחתתם והסבת נזקים כבדים. לא זו אף זו, בפעולותיה אלא פועלת סלקום, ביודעין, לניתוק לקוחות של yes (שלמען הסר ספק לא ביקשו להצטרף לשורותיה), על מנת לפגוע בתחרות תוך התעלמות גסה מזכויות ציבור הצרכנים ורמיסת זכויותיהם ברגל גסה".

 

ברבעון החולף עזבו את yes כ-6,000 לקוחות בעוד ש-12 אלף לקוחות הצטרפו לסלקום tv. יחד עם זאת סלקום עדיין נחשבת למתחרה הקטנה מבין השלוש הפועלות בשוק הטלוויזיה.

 

yes: סלקום ניתקה בבת אחת 6 ואף 10 לקוחות

לטענת yes, החברה הבחינה ב"שימוש הולך וגובר של סלקום בתשתיות של yes לשם חיבור לקוחות לשורותיה. השימוש מבוצע בכל פעם בחלק אחר של ציוד הקליטה של yes". החברה אף מביאה לכך הוכחות מצולמות.

 

"ביום 7 באוקטובר 2016 התקבלה תלונת לקוח על ניתוקו משידורי yes ברחוב מנדבליט 15 בהרצליה", נכתב בפנייה למנכ"ל משרד התקשורת, "ביקור במקום העלה כי סלקום ניתקה את כבל ההזנה המוליך מצלחת הקליטה אל הקומות השונות ואל לקוחות yes וחיברה אליו את ציוד הקליטה מטעמה תוך שהיא מנתקת אגב מעשיה האמורים 6 לקוחות של yes.

 

"ביום 2 ביוני 2016 התקבלה תלונת לקוח על ניתוקו משידורי yes ברחוב סוקולוב 18 ברמת השרון. ביקור במקום העלה כי סלקום ניתקה את כבל ההזנה המוליך מצלחת הקליטה אל הקומות השונות ואל לקוחות yes וחיברה אליו את ציוד הקליטה מטעמה תוך שהיא מנתקת אגב מעשיה האמורים 10 לקוחות של yes.

 

"ביום 14 בספטמבר 2016 התקבלה תלונה של לקוח על ניתוק משידורי yes ברחוב גאולה 14 בהוד השרון. ביקור במקום העלה כי סלקום ניתקה את ספק הכוח של yes המזין את צלחת הקליטה וחיברה אותו לציוד הקליטה מטעמה. בפעולתה זו ניתקה סלקום 6 לקוחות של yes.

 

"ביום 20 בספטמבר 2016 התקבלה תלונה של לקוח על ניתוק משידורי yes ברחוב הירקונים 13 בפתח תקוה, ביקור במקום העלה כי גם כאן נעשה שימוש שלא כדין בכבל ההזנה של yes וכתוצאה מכך ניתקה סלקום 3 לקוחות של yes".

 

yes אף מציגה תלונה של לקוחה שטוענת שגילתה כי אינה יכולה להתקשר למוקד שירות הלקוחות של yes. הלקוחה העלתה פוסט בפייסבוק לפיו נציגת סלקום אמרה לה שמכשירה חסום לשיחות ל-yes. חברת הלווין מסיימת את המכתב במילים: "אין באמור במכתבי זה או בשאינו אמור בו כדי לגרוע מכל טענה ו/או זכות העומדות ל-yes", כלומר - החברה משאירה לעצמה פתח לנקיטת הליכים משפטיים נגד המתחרה.

 

מסלקום נמסר בתגובה: "yes, שננטשת על ידי לקוחותיה, לחוצה מהצלחתה של סלקום tv".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים