שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכי טוב בבית: השנה של בזק
    שנה לאחר שהשיקה את שירות הבית החכם שלה, ממשיכה בזק להוביל את מהפכת ה-IoT בישראל עם השקתה של פלטפורמה לניהול עיר חכמה

    בשיתוף Superbrands

     

    על מנת להמשיך לעמוד בחזית של טכנולוגיות האינטרנט בישראל, ולשדרג עבור לקוחותיה לא רק את מגוון הפתרונות על גבי תשתית האינטרנט אלא גם את מהירות הגלישה, בשנת 2013 החלה בזק לפרוס רשת סיבים אופטייים אולטרה-מהירה בשם Bfiber. הרשת החדשה תוכל לספק מהירויות של עד 1GB, ולאפשר חיבור בו-זמני של עשרות מכשירים - מהלך שצפוי להאיץ באופן משמעותי את הטמעת שירותי ה-IoT (Internet of Things) המתקדמים בשוק הישראלי.

     

    מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

    הבית שהפך למלון בוטיק: השנה של ביתילי

    שנת הטאצ' האישי של בנק דיסקונט

     

    בשנים האחרונות השיקה בזק מעטפת של שירותים מתקדמים על בסיס תשתית האינטרנט המהיר שלה, תחת הקונספט “יש אינטרנט ויש אינטרנט של בזק“.

     

     

     

    הסביבה התחרותית

    במשך שנים ארוכות, הזירה התחרותית בשוק תשתיות האינטרנט הכילה שני שחקנים בלבד - בזק והוט. בשנתיים האחרונות, בעקבות שינויים רגולטורים לרבות מהפכת ההולסייל, קיימת מגמה של מיזוגים והתכנסויות אשר הולידה קבוצות תקשורת חדשות כגון פרטנר וסלקום. אט אט, הזירה התחרותית נהפכה לצפופה וסוערת, באופן שחייב את בזק למצוא מנועי צמיחה חדשים לחברה.

     

    האתגר השיווקי

    האתגר המרכזי של בזק הוא להפוך את תשתית האינטרנט המהיר שלה לפלטפורמה מתקדמת, מלאה בערך מוסף, על מנת ללוות את הצרכן בחוויית הגלישה - החל מהמחשב האישי, דרך הסביבה הביתית שלו ועד לסביבת המגורים בה הוא חי.

     

    הפתרונות היצירתיים

    תחום “האינטרנט של הדברים" (IoT) - טכנולוגיה המאפשרת תקשורת מתקדמת בין מגוון רחב של מכשירים, מערכות ושירותים - הוא אחד התחומים החמים בשוק הטכנולוגיה של השנים האחרונות, וחברות תקשורת רבות בעולם רואות בו את מנוע הצמיחה העתידי בתחום התקשורת.

     

    בשנים האחרונות החליטה בזק לעלות בשרשרת הערך, ובקיץ 2015 הפכה לחברה הראשונה בישראל שנכנסה לתחום - תחילה באמצעות השקת בית חכם, ובהמשך עם הפלטפורמה לניהול עיר חכמה. זאת במסגרת תפיסת החברה, לפיה על הטכנולוגיה של בזק ללוות את הצרכן בכל מקום, לאפשר לו 'להרגיש בבית' ולספק לו אורח חיים דיגיטלי מתקדם.

     

    הבית החכם של בזק

    בשנת 2015, החליטה בזק לצאת אל מחוץ ל"גבולות הבית" ולאפשר לצרכנים שלה "להרגיש בבית, בכל מקום ובכל זמן". השלב הראשון במהלך היה השקת Bhome - שירות בית חכם הראשון מסוגו בישראל, המבוסס על מערכת מצלמות, מערכות שמע ואביזרים לשיטה מרחוק על מכשירי חשמל, המאפשר להורים לצפות במסך המחשב שלהם ולראות שילדיהם חזרו הביתה מבית הספר, לשוחח איתם ולשאול לשלומם, ואפילו להדריך אותם מרחוק כיצד להכין לעצמם ארוחת צהריים. בעלי חיות מחמד, למשל, יכולים לצפות בכלבם האהוב גם בזמן שהם בעבודה, ובימי קיץ חמים ניתן להדליק מראש את המזגן כדי שיקרר את הבית לפני שמגיעים אליו.

     

    שירות Bhome מתבסס על פתרון All in one הכולל מצלמת HD משוכללת ומרובת פונקציות, גלאי דלת/חלון ושקע חכם. הערכה, המוצעת ללקוחות במודל של מנוי חודשי, מותקנת באופן פשוט ועצמאי על ידי הלקוח, מתממשקת לרשת האלחוטית שלו - ולאחר ההתקנה יכול הלקוח לצפות בנעשה בבית, לקבל התראות אודות המתרחש בו ואף לנהל שיחה עם אלה הנמצאים בבית.

     

    השנה הורחב סל השירותים, והוא כולל גם שליטה מרחוק על המזגן הביתי, לצורך קירור או חימום הבית. בהמשך יורחב השירות ויתווספו סוגים נוספים של:

     

    גלאים ואביזרים לשליטה על מכשירים שונים בבית כדוגמת גלאי הצפה וגלאי עשן, מנעול חכם, מזגן חכם והשקיה חכמה.

    סנסורים חכמים לניטור פעולות אישיות כדוגמת מצב בריאותי, כושר וכד'.

    ואביזרים לשליטה במוצרים חשמל כדוגמת מכונת כביסה, מקרר וכו'.

     

    השקת Bhome לוותה בקמפיין תקשורתי נרחב, לצד פעילויות קד"מ מושקעות במיוחד. במסגרת הפעילות הקימה בזק בית חכם בסניף נתניה של רשת הריהוט איקאה, בעלות כוללת של כ-10 מיליון שקל.

     

    פלטפורמה לניהול עיר חכמה

    כשלב השני של מהפכת ה-IoT בישראל, בקיץ 2016 השיקה בזק פלטפורמת עיר חכמה.

     

    מדובר במערכת לניהול אורבני מלא של מגוון השירותים העירוניים, שנועדה לשפר את רמת השירות לתושב, תוך התייעלות וחיסכון במשאבים עירוניים. ההשקה היוותה את הבשורה הבאה בדרך להגשמת החזון של בזק שמטרתו לספק "חיים חכמים" ומתקדמים לכל אזרח בישראל.

     

    מודל העיר החכמה של בזק מבוסס על שלושה מרכיבים מרכזיים:

    1. פריסת תשתית סיבים אופטית וטכנולוגיה אלחוטית מתקדמת.

    2. התקנת סנסורים באופן מודולרי ועל פי צרכי הרשות הספציפית.

    3. מערכת ניהול ומידע מרכזית שמבצעת אינטגרציה בין אלפי הסנסורים הפזורים ברשויות העירוניות.

     

    המערכת מאפשרת ניתוח מידע ותיאום בין משאבים עירוניים בזמן אמת, המקל על תהליך קבלת ההחלטות ומאפשר חיסכון בעלויות.

     

    במקביל כולל השירות גם אפליקציית עיר חכמה, אותה יכול כל תושב להוריד למכשיר הסמארטפון שלו.

     

    באמצעות האפליקציה יכולים התושבים לצפות במקומות מרכזיים בעיר, ליהנות מגלישה חינם, לקבל הודעות מהעירייה ולשלוח הודעות למוקד העירוני.

     

    שירות העיר החכמה של בזק מציע גם:

     שירות חניה חכמה, המאפשר ניווט באמצעות האפליקציה לחנייה פנויה באזור בו התושב נמצא.

     פינוי אשפה חכם, המאפשר תכנון מסלול משאית פינוי האשפה רק כאשר הפחים מלאים.

     תאורה חכמה, המותאמת לתנועה באזור ולמזג האוויר בזמן אמת.

     מצלמות אבטחה בעיר, שיגבירו את תחושת הביטחון ובעתיד אף תוכל לחזות אירועים על בסיס נתונים.

     ניטור מערכות מים וביוב ועוד.

     

    מודל העיר החכמה של בזק נבנה באמצעות שיתופי פעולה עם חברות הזנק ישראליות המציעות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

     

    הפלטפורמה החדשה של בזק כבר זוכה להתעניינות גדולה מצד הרשויות המקומיות בישראל, והשנה השיקה החברה פיילוט ראשון בעיר מודיעין.

     

    ערים רבות בעולם כבר משתמשות במודל, בהן לונדון, דבלין, שטוקהולם, ניו יורק, טורונטו, אמסטרדם, ברצלונה ועוד. המהלך של בזק מציב אותה בשורה אחת עם חברות התקשורת המובילות בעולם.

     

    פתרונות חכמים למגזר העסקי

    בזק מבינה שגם המגזר העסקי בארץ ובעולם משתנה ומתאים את עצמו לטכנולוגיה המשתנה. העולם הדיגיטלי החדש מאפשר לעסקים להתפתח לכיוונים חדשים ולפתח מודלים עסקיים חדשים. לכן, כחלק מפתרונות ה-smart life של בזק, החזון של החברה למגזר העסקי הוא להיות החברה היחידה שהופכת את העסק ל- smart everywhere בהתבסס על תשתיות חכמות, שרתים, פתרונות IOT מתקדמים ו-Big Data.

     

    דברים שלא ידעת על בזק

    מאז פריסת רשת ה-NGN, קצב הגלישה הממוצע בבזק צומח בכ-50% מדי שנה.

    רשת ה-Bfiber של בזק פרוסה ב-1.2 מיליון בתי אב בישראל.

    שיעור ההשקעות השנתי של בזק מסך ההכנסות עומד על כ-20% - שיעור גבוה, הן בהשוואה לחברות תקשורת אחרות בישראל והן בהשוואה לחברות תקשורת בעולם.

     

    אבני דרך בחייו של בזק

    2009 - בזק משיקה את רשת ה-NGN - רשת אינטרנט אולטרה-מהירה.

    2011 - בזק משיקה, לראשונה בישראל, אינטרנט במהירויות של עד 100 מגה.

    2012 - בזק פורסת את הרשת האלחוטית החברתית הראשונה - Bezeq Free WiFi.

    2013 - בזק משיקה את אסטרטגיית “יש אינטרנט ויש אינטרנט של בזק“; מתחילה לפרוס את Bfiber - רשת סיבים אופטיים שתספק בעתיד מהירויות של עד 1GB.

    2015 - בזק נכנסת לתחום ה-IoT ומשיקה פתרונות בית חכם.

    2016 - בזק משיקה פלטפורמה לניהול עיר חכמה.

     

    מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

     

    בשיתוף Superbrands

     


    פרסום ראשון: 14.11.16, 09:57
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הכי טוב בבית: השנה של בזק"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    mastercook
    מומלצים