שתף קטע נבחר

תערוכת לוס אנג'לס (חלק ד') – רכבי הפנאי החדשים

קטגוריית רכבי הפנאי היא הצומחת והריווחית ביותר כיום בתעשיית הרכב ועל כן הוצגו בתערוכה מספר דגמים חדשים בסגמנט. הונדה CR-V ומיני קאנטרימן חדשים ינחתו כאן במהלך שנה הבאה. פולקסוואגן אטלס ינסה לשפר את המוניטין של היצרנית הגרמנית בצפון אמריקה לאחר משבר הדיזל גייט, אך לא יגיע בקרוב לישראל

תערוכת לוס אנג'לס עומדת השנה בסימן רכבי פנאי, הקטגוריה הצומחת והרווחית ביותר בתעשיית הרכב. רכבי פנאי גדולים המכונים SUV (ר"ת Sport Utility Vehicle) זוכים לפופולאריות רבה בשוק האמריקאי מזה שנים, אבל גם בצד השני של האטלנטי יותר ויותר לקוחות עוברים לרכבי פנאי שמתבססים על רכבי כביש ועל כן בעלי איכויות נסיעה עדיפות על הג'אמוסים מתוצרת מקומית מבלי לוותר על ישיבה גבוהה ועיצוב חיצוני מוחצן ובולט. אחרי חשיפת רכב הפנאי הראשון של אלפא, מאזדה CX5 החדש ומתקפת דגמי השטח של שברולט, גם הונדה, מיני ופולקסוואגן מציגות מתחרים חדשים לקטגוריה.


 

הונדה חשפה את ה-CR-V החדש, דור חמישי לרכב הפנאי הנמכר בעולם, עם כ-7 מיליון יחידות מאז הושק לראשונה ב-1995, יותר ממחצית מהם נמכרו בארה"ב. ה-CR-V ייוצר בשלושה מפעלים שונים בצפון אמריקה (אוהיו ואינדיאנה בארה"ב, אונטריו בקנדה) כדי לענות על הביקוש הגבוה הצפוי לדגם. גרסה אירופאית תוצג במהלך החודשים הקרובים ותגיע לישראל בסוף 2017.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

השינויים העיצוביים קטנים ולמרות שהוא נראה יותר כמתיחת פנים למעשה מדובר בדגם חדש עם בסיס גלגלים של 266 ס"מ, 4 ס"מ יותר. ה-CR-V שומר על תצורת חמישה מושבים, אך הונדה טוענת כי הנוסעים יזכו לתוספת של יותר מחמישה ס"מ למרווח הרגליים, ותא המטען לתוספת של 50 ליטר. למרות הגידול בממדים, הונדה טוענת כי המשקל העצמי ירד, אך לא מפרסמת בכמה.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי לטענת הונדה, עם חומרים איכותיים יותר הכוללים בתמונה דיפוני עור וגימור עץ בקונסולה הקדמית. יש הגה שלוש-צלעות חדש, לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע חדש ("7) עם אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto.

 
בחרטום מוצב כעת מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 190 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית או כפולה-קבועה. הונדה טרם פרסמה נתוני ביצועים או צריכת דלק, אך אלו צפויים להיות טובים משמעותית מהשילוב הקודם של מנוע 2.0 ליטר ותיק (155 כ"ס) ותיבת 5 הילוכים אוטומטית.

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)
מיני משיקה דור חדש לרכב הפנאי הקאנטרימן, שינחת כאן במרס 2017. הוא גדול מקודמו כמעט בכל מימד, לא פחות מ-30 ס"מ לאורך ו-3 ס"מ לרוחב, עם בסיס גלגלים שצמח משמעותית ב-7.5 ס"מ ל-267 ס"מ בסך הכל. נתונים אלה אמורים לסייע למרווח רגליים גדול ב-5 ס"מ לפי היצרנית, ולהוסיף 105 ליטרים של נפח לתא המטען (450 ליטר בסך הכל).
 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

שינויי העיצוב מתרכזים בחזית עם יחידות תאורה רחבות (ולא עגולות כמו בשאר דגמי החברה) וסבכה קדמית קטנה יותר. שינויים נוספים כוללים מגני סף מודגשים מפלסטיק שחור מסביב למרכב, יחידות תאורה אחוריות גדולות יותר ופסי גגון מסיביים. בפנים מד מהירות עבר למיקום הגיוני יותר מאחורי ההגה, מד הסל"ד קטן לכן מבעבר, וגם מתגי פתיחת החלונות עברו ממרכז הקונסולה לדלתות. במרכז הקונסולה מתנוסס מסך תצוגה בגודל "6.5 או "8.8 כאופציה. הקאנטרימן תוצע גם עם מערכת בטיחות מתקדמות הכוללת התראה על התנגשות (כולל זיהוי הולכי רגל) ובלימה אוטונומית במהירות עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית ומערכת זיהוי תמרורים. עדיין לא ברור אילו מהן - אם בכלל - יגיעו ארצה.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

היצע המנועים הרלוונטי לשוק הישראל כולל צמד מנועי טורבו-בנזין. 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 136 כ"ס (14 כ"ס יותר מבעבר) ומשודך לתיבה ידנית או אוטומטית (6 הילוכים) בגרסת קופר, וארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 192 כ"ס (עוד 2 כ"ס) בקופר S, בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטיות עם 8 הילוכים. שתי הגרסאות יוצעו עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה (ALL4) כאופציה.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

בנוסף תוצע גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר (136 כ"ס) עם הנעה קדמית, תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומנוע חשמלי (88 כ"ס) המניע את הגלגלים האחוריים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה. ההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו-39.3 קג"מ, ההופכים אותה לחזקה ביותר בהיצע הדגמים ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות - 0.6 שניות פחות מהקופר S. המנוע החשמלי ניזון ממצבר ליתיום-יון 7.6 kWh המותקן בחלקו האחורי, ומאפשר נסיעה ללא שימוש במנוע הבנזין עד מהירות 125 קמ"ש ולמרחק של 40 ק"מ. טעינה מלאה של המצברים תארך לטענת ב.מ.וו 3 שעות ו-15 דקות, או שעתיים ו-15 באמצעות טעינה מהירה. עוד לא ברור האם גרסה זו תגיע לישראל.



פולקסוואגן חשפה לראשונה לעיניים אמריקאיות את האטלס, רכב פנאי 7 מקומות שייוצר במפעל בטנסי וינסה לשפר את המוניטין של פולקסוואגן בצפון אמריקה לאחר פרשת דיזל גייט. בהתאם הוא יוצע עם מנועי בנזין בלבד, 2.0 ליטר טורבו עם 238 כ"ס ו-V6 בנפח 3.6 ליטר עם 280 כ"ס בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית או כפולה קבועה כאופציה במנוע הגדול.
 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)


לאטלס עיצוב רבוע וגמלוני, המתאים לטעם של קהל היעד. הוא הדגם הגדול ביותר להתבסס על פלטפורמת MQB. למעשה עם 503.7 ס"מ לאורך, 197.9 ס"מ לרוחב ו-176.7 ס"מ לגובה הוא גדול אפילו יותר מהטוארג – 23.6 ס"מ לאורך, 3.9 ס"מ ברוחב ו-3.5 ס"מ בגובה. בסיס הגלגלים 297.9 ס"מ, ארוך ב-8.6 ס"מ מהטוארג ואמור לאפשר מרווח מספק ל-7 נוסעים. האטלס יוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על שטחים מתים ועל סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

למרות שהאטלס היה עשוי למלא חלל חשוב בהיצע הדגמים של פולקסוואגן לישראל, נכון לכתיבת שורות אלו הוא לא יגיע לכאן בעתיד הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
פולקסווגן אטלס
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים