שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    כל המותגים במקום אחד: השנה של המשביר לצרכן
    השנה השיקה רשת המשביר לצרכן אסטרטגיה שיווקית חדשה, המוקדשת למסר כי המשביר הוא המקום הנכון לרכוש בו מותגים מחו"ל במחיר משביר

    בשיתוף Superbrands

     

    רשת בתי הכל-בו המשביר לצרכן נוסדה בשנת 1947 בירושלים. בשנת 2003 נרכשה על ידי רמי שביט וקבוצת משקיעים, וכיום מדובר ברשת הגדולה בישראל - אשר מונה 40 סניפים, בהם חנות הדגל בכיכר ציון בירושלים.

     

    מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

    בזכות האיכות: שנת ההובלה של עץ הזית

    השנה בה מאפיית אנג'ל חזרה לילדות

    בזכות היחס האישי: ששנת ההצלחה של חבר

     
      

    המשביר לצרכן מחזיקה במספר גדול של מחלקות, העוסקות במגוון תחומים, כגון קוסמטיקה, הלבשה תחתונה, אופנת גברים, אופנת נשים, אופנת ילדים, הנעלה, אביזרי אופנה, תכשיטים, כלי בית, טקסטיל, חשמל ואביזרי ספורט. בכל אחד מהתחומים מתחרה הרשת מול מגוון רחב של רשתות וחנויות מתמחות.

     

    בליבת העסקים של המשביר לצרכן ניצב מועדון הלקוחות club365, שהפעילות בו מהווה כ-80% מסך הפדיון השנתי של הרשת.

     

    מדי שנה עורכת החברה שישה אירועי מכירות גדולים - אירוע לקראת ראש השנה, אירוע לקראת פסח, שני מבצעי מכירות גדולים לחברי המועדון, מסיבת יום הולדת שנתית ומכירת סוף שנה.

     

    האתגר השיווקי

    בשנים האחרונות מיישמת המשביר לצרכן מהפכה ארגונית גדולה, הכוללת את הרחבת המלאי באמצעות שיווק אלפי מותגים בינלאומיים בקטגוריות השונות. הרשת השקיעה משאבים רבים ביבוא מקביל של מותגים, כך שכיום היא יכולה להציע בשוק הישראלי מגוון גדול של מותגים מובילים במחירים נוחים במיוחד, ולהכניס למעגל הקונים של אותם מותגים גם צרכנים, שעד היום נמנעו מרכישתם בגלל מחירם הגבוה.

     

    כך למשל, מחלקת ההלבשה התחתונה של המשביר לצרכן משווקת את המותגים טריומף, דלתא, בוניטה דה מאס, קלווין קליין ואחרים; מחלקת הגברים כוללת את המותגים נאוטיקה, פולו רלף לורן, טומי הילפיגר, לאקוסט, ליוויס ולי קופר; מחלקת הקוסמטיקה והבישום כוללת את המותגים ג'באנשי שיסיידו, גרלן, לה פררי, אסתי לאודר ועוד; מחלקת הנשים כוללת את המותגים ספרינגפילד, טרוקו, פונט רומא ואחרים, ומחלקת האביזרים כוללת את המותגים מייקל קורס, פורלה ואחרים.

     

    עם זאת, האתגר המרכזי של המשביר לצרכן השנה היה למצב את המשביר לצרכן כרשת, המספקת לצרכן הישראלי מגוון עצום של מותגים מובילים, לרוב במחירים האטרקטיביים ביותר בשוק.

     

    שינוי השפה התקשורתית

    מחקר שערך משרד הפרסום של המשביר לצרכן העלה כי הצרכן הישראלי העכשווי נותן דגש מיוחד למותגים - ובפרט למותגים בינלאומיים. כדי לתקשר את ריבוי המותגים המובילים המוצעים בסניפי המשביר ולשנות את תפיסת המותג השיקה השנה הרשת אסטרטגיה שיווקית חדשה, תחת המסר "המותגים - חו"ל, המחיר - משביר!". הקמפיין החדש התמקד בחידוד הכדאיות המובהקת שבקניית מותגים מובילים במשביר עבור הצרכנים, בהתמקדות בכל אחת ממחלקות הרשת.

     

    בנוסף חתמה המשביר לצרכן על הסכמי שיתוף פעולה עם מספר גדול של ספקים, הכוללים פעילות שיווקית משותפת שתאפשר למקסם את הכוח המצרפי של המשביר עם זה של המותגים הגדולים. על מנת לחזק את המהלך, הושקו קמפיינים משותפים עם הספקים השונים.

     

    אסטרטגיית ריבוי המותגים נתמכה במהלך שיווקי-פרסומי נרחב, שכלל בין היתר קמפיין טלוויזיה, קמפיין שילוט חוצות, קמפיין עיתונות ומהלך פרסום רחב היקף באינטרנט ובמובייל. את הקמפיין הובילה הכוכבת הישראלית-הוליוודית איילת זורר, אשר זוכה לתדמית של אישה חזקה ועצמאית - ובכך היא מתחברת היטב לערכי הליבה של המשביר לצרכן.

     

    השקת מותג פרטי בתחום הסירים והמחבתות 

    לאחר עבודת פיתוח מאומצת שארכה ב-18 חודשים, התרחבה המשביר לצרכן השנה גם לתחום המותג הפרטי - והשיקה לקראת חג הפסח מותג חדש בתחום כלי המטבח תחת השם Kitch&Table.

     

    נכון להיום כולל המותג הפרטי בעיקר מוצרי סירים ומחבתות, הנמכרים במחירים הנמוכים ב-20% בממוצע ממחירי מותגים מובילים אחרים הנמכרים גם הם במשביר.

     

    בחברה מעריכים שבשנים הקרובות יתפוס המותג כ-40% ממכירות כלי הבישול ברשת.

     

    לראשונה בישראל: קמפיין בערבית בשעות השיא

    השנה השיק המשביר מהלך פרסומי ייחודי - קמפיין שהוקדש כולו למגזר הערבי, וכלל פרסומות טלוויזיה בערבית אשר שודרו, לראשונה בישראל, בערוץ 2 במהלך שעות צפיית השיא.

     

    הקמפיין, בהובלת הקומיקאית רנין בשאראת, יועד לקהל המתחתנים והושק בהתאם בפתיחת הקיץ. במסגרת הקמפיין הודגש כי רשת המשביר לצרכן מציעה את מגוון המותגים המובילים במחירים הכי משתלמים - לצד מבצע מיוחד למגזר - במסגרתו הקונים נדוניה בשווי של 10,000 שקל ומעלה יזכו בירח דבש ביעד נכסף במתנה.

     

    הפרסומת הראשונה שודרה במהלך שידור משחק גמר היורו. שידור הפרסומת עורר תגובות רבות מצד הציבור, וכן הוביל להד בתקשורת - אשר עסקה בהשקת הקמפיין באייטמים חדשותיים ודיונים עוקבים בתכניות הפאנל. נרשמו למעלה מ-56 מופעים בשווי חשיפה של 3.4 מיליון שקל.

     

    כניסה לעולמות התיקים הממותגים

    בשנה החולפת השיקו במשביר לצרכן מהלך שיווקי בתחום אביזרי האופנה, שבמסגרתו ניתן לרכוש בסניפי הרשת תיקי נשים של מותגי האופנה הבינלאומיים Nine West ,Guess ,Michael Kors ו-Replay. ברשת מתחייבים בפני הרוכשות למחיר הנמוך בשוק.

     

    ובעתיד...

    כחלק מאסטרטגיית ריבוי המותגים של החברה, מתעתדת המשביר לצרכן להגדיל את מגוון המותגים המשווקים בסניפים, באמצעות יבוא מותגים חדשים בתחום אופנת נשים.

     

    בשנה הבאה מתעתדת המשביר לצרכן להגדיל את השקעותיה בערוצים הדיגיטליים – הן בתחום השיווק והן בתחום המכירות. זאת, במטרה לחזק את הקשר עם הלקוחות, שמשנים את הרגלי הצריכה שלהם, ולספק חוויית קנייה חוצה ערוצים.

     

    דברים שלא ידעת על המשביר לצרכן

    בסניפי המשביר לצרכן ברחבי הארץ מבקרים מדי חודש כ-2.5 מיליון צרכנים.

    במועדון הלקוחות של המשביר לצרכן, club365, חברים יותר מ-650 אלף בתי אב המייצגים יותר ממיליון מחזיקי כרטיס חבר.

    בכל שנה מפיקה המשביר לצרכן לא פחות מ-60 תשדירי פרסומת.

    רשת המשביר לצרכן זכתה גם השנה בתואר “המקום המועדף לרכישת מתנות“ בסקר “ידיעות אחרונות“.

     

    אבני דרך בחייו של המשביר לצרכן

    1947 - סניף המשביר לצרכן הראשון נפתח בירושלים.

    2003 - קבוצת רמי שביט רוכשת את המשביר לצרכן.

    2010 - המשביר לצרכן משיקה אסטרטגיה תקשורתית חדשה: “לתת יותר“.

    2011 - השקת סניף הדגל בכיכר ציון בירושלים.

    2016 - השקת אסטרטגיית המותגים של הרשת, והשקת מותג פרטי בתחום כלי המטבח.

     

    מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

     

    בשיתוף Superbrands

     


    פרסום ראשון: 17.11.16, 19:33
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כל המותגים במקום אחד: השנה של המשביר לצרכן"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אמיר אבני, משנה למנכ"ל
    סיגל כהן, מנהלת שיווק ופרסום
    mastercook
    מומלצים