שתף קטע נבחר
עדיין לא עומדים בביקוש: השנה של רולקס
כבר יותר מ-100 שנה שומר המותג Rolex על מעמדו בשוק שעוני היד היוקרתיים - בזכות שמירה על ערכיו והקפדה על אסטרטגיה שיווקית גלובלית

בשיתוף Superbrands

 

ההיסטוריה של שעוני Rolex מתחילה ב-1908, כאשר הנס וילסדורף, בווארי צעיר בן 24, מייצר את שעון היד האמין הראשון בעולם תחת שם זה. שם המותג נבחר בשל היותו קל להגייה בכל שפה אירופית - ומכיוון שהיה קצר דיו על מנת להופיע בצורה ברורה על חוגת השעון.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

גם בבית וגם בבית הקפה: השנה של קפה ג'ו

בזכות הקרבה לצרכנים: השנה של הלוטו

הראשון ברפואה: השנה של אסותא

 

במהלך השנים, המותג היה אחראי על מספר רב של חידושים והמצאות:

 

בשנת 1926 השיקה Rolex את טכנולוגיית ה-Oyster - שהפכה את השעון לראשון בעולם המוגן מפני מים ואבק. בשנת 1931 פיתחה החברה את מנגנון “המנוע הנצחי“ - מערכת אוטומטית למתיחת שעונים באמצעות תנועת יד.

 

בשנת 1945 השיקה Rolex את ה-Datejust - שעון היד הראשון המציג תאריך בחלונית על החוגה. בשנות ה-70 השיקה את שעון הצלילה Sea-Dweller והשתתפה בפיתוח מנגנון הקוורץ השווייצרי.

 

בשנת 2010 הושק שעון ה-Yacht Master II - הראשון מסוגו עם זיכרון מכני - ובשנת 2013 הושק שעון ה-Sky-Dweller - הראשון מסוגו עם תצוגת חודש המצריך כיוון רק פעם בשנה.

 

שעוני Rolex מיוצרים במלואם במפעלים בשווייץ על ידי 6,000 עובדי החברה. השעונים עשויים מיציקה אחת של מתכת יקרה, כגון זהב 18 קראט, פלדת אל חלד או פלטינה, שעברה תהליך חישול הכולל לא פחות מ-150 שלבים, לשם הגנה מחדירת מים בתנאי שטח קשים. כל שעון המיוצר על ידי Rolex עובר בדיקה מחמירה, הנמשכת שלושה חודשים.

 

פעילות המותג בישראל

הזיכיון הבלעדי לשיווק Rolex בישראל נמצא מאז שנת 1975 בידי חברת ארו-אסיה - חברה משפחתית שהוקמה על ידי הורסט פייזר, ומנוהלת כיום על ידי בנו, דני.

 

בשנת 1939, בהיותו בן תשע בלבד ולאחר שאביו שוחרר ממחנה ריכוז בגרמניה, היגר הורסט עם הוריו לבוליביה, שם חיו כמשפחת פליטים. כשהיה בן 16 נשלח הורסט ללמוד מקצוע, וכבר בגיל 18 הקים את חנות התיקונים הראשונה שלו. לאחר שעלה לישראל, הקים בשנת 1972 את חברת ארו-אסיה, שבתחילת דרכה נתנה שירות בעיקר לשעוני Rolex.

 

שלוש שנים מאוחר יותר קיבלה החברה את הזיכיון הבלעדי לייבא את שעוני Rolex לישראל, והחלה לשווק את דגמי המותג באמצעות סניפי רשת החנויות שלה, Rolex Show, הממוקמים כיום בתל-אביב, באילת, בירושלים, וברעננה - וכן באמצעות הפצה סלקטיבית לחנויות שעונים יוקרתיות.

 

בשנת 2012 השיק המותג את בוטיק הדגל שלו בתל אביב ובשנת 2014 את הבוטיק בירושלים. על תכנון הבוטיקים הופקד הקאדריכל הראשי של Rolex העולמית, היושב במטה החברה בז‘נבה; כל הבוטיקים של Rolex בעולם מתוכננים על פי קונספט שנקבע באמנת העיצוב של החברה. בבוטיק ניתן למצוא לצד שעוני Rolex את המותג Tudor - חברה בת של Rolex - שחגג השנה 70 שנה להשקתו. השנה השיקה ארו-אסיה שם חדש לרשת הבוטיקים שלה - Watch Show.

 

Rolex ישראל נותנת חסות למועדון הגולף בקיסריה, במטרה לקדם ולפתח את ענף הגולף ולהביא תיירות גולף מכל העולם לישראל - ובכך לתת יד לפיתוח החברה והכלכלה הישראלית.

 

האסטרטגיה השיווקית של המותג

כדי להצליח לאורך זמן, מותג חייב לספק ערך אמיתי ללקוחות שלו. לאורך השנים בחרו טייסים, ספורטאים, מגלי ארצות, נהגי מרוצים ושחקני קולנוע לענוד Rolex על פרק ידם - עובדה שסייעה למצב את השעון בתור סמל סטטוס, שרכישתו אינה מושפעת מאופנות ומטרנדים חולפים.

 

הצלחתו של Rolex כמותג נובעת בין השאר גם מאסטרטגיה, שבמבט ראשון נראית ככזאת הבנויה על ערכים מנוגדים: מצד אחד מדובר במותג שהיה אחראי לכמה מן ההמצאות החדשניות ביותר בשוק השעונים, ומצד שני, זהו מותג המבסס את הצלחתו במידה רבה על שמרנות ועל מסורת. כך למשל, Rolex מוכרת גם היום דגמים בני 50 שנה ואף יותר, ולא מרבה להשיק דגמים חדשים.

 

המותג Rolex מצליח להתגבר על “פרדוקס שיווקי“ נוסף: כמותג אקסקלוסיבי הנמכר במחיר גבוה לצרכני פרימיום, ניתן היה לצפות לייצור מוגבל מדי שנה. ואולם בניגוד לאמונה הרווחת, Rolex מייצרת ומוכרת בעולם כמיליון שעונים חדשים בשנה.

 

Rolex משקיעה משאבים רבים בפרסום ובמיתוג, הכולל מתן חסויות לאירועים, כדוגמת מירוץ המכוניות פורמולה 1, משטי יאכטות ותחרויות גולף וטניס.

 

בשנים האחרונות חידשה ורעננה החברה את המותג Tudor, הממוצב כצעיר ונגיש יותר מבחינת המחיר.

 

שבירת שיאים

המותג, המלווה בתדמית של עליונות טכנולוגית, משתף פעולה לאורך השנים עם אתגרים פורצי דרך. כך למשל, בשנת 2012 שיתף המותג פעולה עם הקולנוען והחוקר ג‘יימס קמרון ועם ערוץ הטלוויזיה נשיונל ג‘יאוגרפיק, שיצאו לבצע לראשונה צלילה בשקע מריאנה - הנקודה העמוקה ביותר הידועה לאדם הנמצאת בתחתית האוקיינוס השקט. במסגרת המהלך פיתחה החברה שעון מיוחד מסדרת שעוני הצלילה Sea-Dweller.

 

בשנים האחרונות משתתף Rolex במאמץ פורץ הדרך שמטרתו לשבור עד שנת 2016 את שיא המהירות בנסיעה על הקרקע. במסגרת המהלך משתף המותג פעולה עם חברת Bloodhound SSC, ששמה לה למטרה לייצר טיל על גלגלים שיגיע למהירות של לפחות 1,609 קמ“ש (מהירות הגבוהה ב-31% ממהירות הקול).

 

“מכונית הטיל“ מורכבת משילוב של 50% מכונית מירוץ ו-50% מטוס, ושלושת המנועים שלה משתווים בכוחם למנועים של 180 מכוניות המירוץ פורמולה 1. Rolex תורמת לפרויקט את מד המהירות והכרונוגרף; שניהם ימוקמו בתוך תא הנהג-טייס ויעזרו לדייק את הבלימה, כך שהרכב לא יסטה מהמסלול שאורכו 19 ק“מ.

 

דברים שלא ידעת על 
Rolex

המותג מייצר מדי שנה כמיליון שעונים, אבל הביקוש עדיין עולה על ההיצע.

שעוני Rolex נענדו באירועים היסטוריים רבים, ובהם כיבוש פסגת האוורסט ושבירת מחסום הקול.

חברת Rolex היא עיזבון של משפחת וילסדורף. 70% מרווחי החברה מושקעים בפיתוח ו-30% מופנים לטובת הקהילה, הסביבה והחי.

לפי מחקרים, Rolex מחזיקה בנתח שוק של כ-25% בקטגוריית שעוני היוקרה בארה“ב; מעל ל-50% מהשעוני היוקרה המזויפים הם של המותג Rolex.

כל הרכיבים והמנגנונים של שעוני Rolex מיוצרים בארבעת מפעלי החברה בשווייץ.

כל שעון ושעון של החברה עובר בקרת איכות ובדיקות מקיפות שנמשכות עשרות שעות לפני שהוא מוצע למכירה.

 

אבני דרך בחייו של ROLEX

1908 - המצאת שעון היד הראשון.

1926 - המצאת השעון הראשון בעולם העמיד למים ולאבק.

1953 - שעון Rolex כובש 
את פסגת האברסט.

1960 - שעון Rolex מגיע לעומק של 10,916 מטר מתחת למים.

1971 - שעון Rolex מגיע לירח 
עם אפולו 13 ו-14.

1975 - שעוני Rolex מיובאים לישראל בלעדית על ידי חברת ארו-אסיה.

2008 - השקת ה-Sea Dweller שעון הצלילה המיוחד של רולקס.

2010 - השקת ה-Yacht Master II הראשון מסוגו בעל 
זיכרון מכני.

2011 - השקת המותג Tudor בישראל.

2012 - השקת בוטיק הקונספט Rolex Show בתל אביב.

2013 - השקת ה-Sky Dweller, השעון המורכב ביותר של רולקס.

2014 - השקת בוטיק רולקס שואו בשדרות ממילא בירושלים.

2015 - ארו-אסיה חוגגת 40 שנה לרולקס בישראל.

2016 - השקת דגמי Air King ו-Daytona ("פול ניומן") החדשים.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands

 


פרסום ראשון: 23.11.16, 18:12
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "עדיין לא עומדים בביקוש: השנה של רולקס"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דני פייזר, יו"ר ובעלים ארו-אסיה
נעם בורשטין, מנכ"ל ארו-אסיה
אלעד לרך, מנהל שיווק ויח"צ ארו-אסיה
מומלצים