שתף קטע נבחר

מסרק האולטרסאונד שיחסל כינים וביצים

חברת פאראסוניק מפתחת את מסרק Exlicer לניקוי הראש ללא חומרי הדברה. הצפי למכירה בחנויות: בעוד שנה

כינים הן בעיה מציקה לילדים ולהוריהם, ולא קל להיפטר מהן. חברת פאראסוניק (ParaSonic) הישראלית שוקדת על פיתוח מסרק אולטרסאונד מיוחד לפתרון הבעיה.

 

המסרק, שנקרא Exlicer, יוצר גלי אולטרסאונד שהורגים את ביצי הכינים ואת הכינים. מכיוון שאין שימוש בחומרי הדברה, הכינים לא מפתחות עמידות. כמו כן, העיצוב רחב השיניים של המסרק מונע את הכאב הכרוך בדרך כלל בסירוק באמצעות מסרק סמיך.

 

 

 

 

החברה הוקמה ב־2014 כחברת חממה של קרן NGT3, בנצרת אבל לאחרונה עברה לת"א. מאחוריה עומדת היזמית מור כהן (37) בעלת תואר שני מאוניברסיטת בן גוריון בביולוגיה וגנטיקה ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת ת"א.

 

"עבדתי בתחום המכשור הרפואי בחברות פיתוח שונות", היא מספרת. "את הרעיון הגיתי והבאתי עד לשלב פיתוח המוצר של אבטיפוס והיתכנות המוצר. Exlicer נותן מענה לבעיית הכינים שמטרידה בעיקר הורים וילדיהם ברחבי העולם ועד היום לא נמצא לה פתרון שאינו כולל חומרי הדברה חריפים וחזרה של מספר טיפולים עד לחיסול מוחלט".

 

לפני כשלושה חודשים מונה לתפקיד מנכ"ל החברה דוד תבור, מנהל ותיק בתחום הביוטק, תרופות ומכשור רפואי. הוא גם אל"מ במיל' ומפקד טייסת קרב בחיל האוויר לשעבר. כהן עברה לכהן כסמנכ"לית תפעול.

 

איך חשבת על הרעיון?

"כל מוצר נגד כינים שיוצא לשוק תוך מספר שנים הופך ללא יעיל, היות שהכינים מפתחות אליו עמידות. מדובר במגפה עולמית נפוצה, אשר מייצרת סטיגמות בחברה. אמצעי הטיפול בה, במיוחד עבור ילדים, כרוכים ברוב המקרים באי־נעימות פיזית ונפשית".

 

מאיפה גייסתם כסף?

"לאחר גיוס קטן מאנג'ל פרטי, היה לי ברור שללא גב כלכלי לא אוכל לממש את הרעיון שלי ולכן פניתי לפני שנתיים וחצי לקרן NGT3 והשתלבתי בחממה בנצרת, אשר סיפקה לי השקעה ראשונית לצד תמיכה ועזרה מצוות ליווי. כמו כן קיבלנו השקעה מהמדען הראשי. לאחרונה השלמנו גיוס ראשון של 1.6 מיליון דולר ממשקיע אמריקאי פרטי".

 

מתי המוצר יגיע לשוק?

"ההון שגויס יאפשר לנו להתקדם במאמצי הפיתוח, להגן ואף להרחיב את תשתית הידע המוגן בפטנטים ולהשלים ניסויים קליניים. להערכתנו, נגיע למוצר מוכן לייצור ושיווק המוני תוך כשנה. שוקי היעד יהיו בתחילה ארה"ב, אירופה, ישראל ואסיה. אנו מעריכים שהיקף השוק למוצר הוא כ־2 מיליארד דולר בשנה. המוצר יימכר ברשתות הפארם ברחבי העולם באמצעות מפיצים".

 

איך מפנקים את העובדים?

מלבד כהן ותבור בחברה מועסקים שני מהנדסים בפיתוח, מהנדס ביו־רפואה כמנהל פיתוח ומומחה לאולטרסאונד. "בחברה יש הרגשה ביתית ונעימה", אומרת כהן. "אנג'י, הכלבה שלי, מגיעה כל יום למשרד, והחברה ככלל מעודדת לקיחת כלבי אומנה עד שיימצא להם בית חם. אנחנו נוהגים להתהלך במשרד בקיץ יחפים ויש מקום לתנומה במהלך היום. אנחנו מעודדים מאוד חשיבה מחוץ לקופסה וזה בעיקר מתבצע על ידי התערבויות וביצוע ניסוי מאשש או מפריך; ברוב המקרים, ההתערבות היא על בירה. זו הסיבה שבירות לעולם לא יחסרו אצלנו".

 

איפה תהיו בעוד חמש שנים?

"בעוד חמש שנים נהיה מוצר מוביל בשוק הכינים, וככל הנראה נמשיך בתחום בפיתוח מוצר דומה הנותן פתרון לטפילים בבעלי חיים".

הכתבה מתפרסמת ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים