שתף קטע נבחר

הנסיעה עם Gett מתייקרת

חברת הזמנת המוניות באפליקציה החליטה לגבות דמי הזמנה של 4.60 שקל בשעות העומס, בכל ימות השבוע

הנסיעות במוניות של גט (גט טקסי) עומדות להתייקר: החברה תודיע ביום ראשון, ה-1 בינואר 2017, כי תחזור לגבות דמי הזמנה של 4.60 שקל, עבור הזמנת מוניות בשעות העומס כל השבוע.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

גט מפעילה שירות הזמנת מוניות דרך אפליקציה. בשנותיה הראשונות, נגבו דמי הזמנה בדומה להזמנה מכל תחנת מוניות. ב-2013 החליטה גט לבטל את דמי ההזמנה, מה שגרם למורת רוח בקרב הנהגים. שנה לאחר מכן הוחזרו דמי ההזמנה רק בסופי שבוע, ובהמשך גם בהזמנות מראש.

 

כעת, גט תאפשר לנהגיה לגבות דמי הזמנה גם בשעות השיא במהלך ימי השבוע: בימים ראשון עד חמישי בין השעות 07:00-10:00 ובין השעות 15:00-19:00, ומיום חמישי בשעה 19:00 עד יום ראשון. השינוי ייכנס לתוקף ב-8 בינואר.

 

בגט מסבירים כי מטרת העדכון היא הגדלת היצע המוניות בשעות השיא, בהן פקקי התנועה גדולים והביקוש עצום. המהלך צפוי להיטיב עם הנהגים שיוכלו לקבל יותר כסף בכל נסיעה, אך לפגוע בלקוחות שישלמו כמובן יותר. בשעות העומס הם ישלמו סכום נוסף וקבוע על כל הזמנת נסיעה, קצרה או ארוכה.

 

בגט אומרים שההחלטה על החזרת דמי ההזמנה התקבלה לאחר שבדקו את מצב ההכנסה של נהגים וגילו שהוא "אינו טוב".

 

"ההחלטה להוריד את תעריפי המוניות בכ-11%, גרמה לתרעומת מצד הנהגים. במקביל ראינו שהפקקים ברחבי הארץ הולכים ומתגברים וזמן ההגעה ללקוח מתארך. אנו רואים שההכנסות של הנהגים נמוכות יחסית. נהג צריך לעבוד 12 שעות ביום, 5-6 ימים בשבוע, כדי להגיע לשכר מינימום", אמרו בגט. "אנחנו מאמינים שהלקוחות מוכנים לשלם יותר כדי לקבל מונית בשעות העומס".

 

על פי נתוני גט, היא מפעילה כיום כ-8,500 נהגים ברחבי הארץ, ומבצעת עשרות אלפי נסיעות מדי יום. עד היום הורידו את האפליקציה כ-2 מיליון איש בישראל.

 

הכתבה התפרסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים