שתף קטע נבחר

מנכ"ל אירוקה: "אנשים מבקשים משקפיים כמו של גל גדות"

אבי כהן מספר על הפרזנטורית החדשה של המותג:" אייקון בינלאומי עם רלוונטיות ישראלית", משתף כמה זוגות משקפיים צריך ומה הבעיה של הכלכלה בישראל: "הרגולציה משפיעה על יוקר המחיה". שיחת מנהלים

אבי כהן משמש בשנתיים האחרונות בתפקיד מנכ"ל קבוצת האופטיקה אירוקה ועינית. בזמן הזה הספיק לחתום על כמה חוזים בינלאומיים, אך גולת הכותרת היא ההכרזה אודות הפיכתה של גל גדות לפרזנטורית של הרשת.

 

כתבות נוספות במדור שיחת מנהלים

 

גדות תוביל את הקמפיינים ב-2017, שיתמקדו במותגי משקפי השמש החדשים ברשת, ביניהם רוברטו קוואל וטום פורד. הקמפיין, שהיקפו כשני מיליון שקל, צולם במאליבו שבלוס אנג'לס, בבית ששוויו 40 אלף שקל, אבל כהן לא היה שם. "לצערי לא הצלחתי להגיע לצילומים אבל ראיתי את התוצאה לאחר שצולמה, והבנתי עוד יותר כמה הבחירה בגל היתה 'בול פגיעה'. האסטרטגיה של אירוקה היא להיות בית של מותגים בינלאומיים מצד אחד, ובמקביל להיות רלוונטיים לשוק הישראלי. גל עונה על השילוב הזה: היא אייקון של יופי והצלחה בינלאומית, ויש בה רלוונטיות ישראלית".

 

עד כמה "הבול פגיעה" בא לידי ביטוי במכירות?

"הקמפיין עלה בינואר האחרון. זה מעט זמן, אבל כבר ישנו הד חיובי, בין אם בהזדהות הצרכנים, בנראות או בעלייה במכירות - מאז שעלה הקמפיין, לא מעט לקוחות מבקשים משקפיים כמו של גל גדות". כהן מוסיף כי "משקפיים זה פריט הלבוש הראשון שרואים כשפוגשים בך, זה משנה ומשפיע על החזות וקובע אם תיראה אלגנטי או ספורטיבי. ככל שעובר הזמן הלקוחות תופסים את המשקפיים יותר כאביזר אופנתי מאשר כצורך".

 

מה נשים מחפשות במשקפיים ומה הגברים רוצים?

"נשים מחפשות משקפיים עם שילובי חומרים ועם אלמנטים שהן רואות באופנה הבינלאומית:  מסגרות מתכת קטנות או מפלסטיק מובחר בגדלים מיוחדים, לעיתים אפילו מוגזמים, ובעיקר חתוליים. הגבר המודרני-אלגנטי יבקש בדרך כלל משקפיים קלאסיים עם טוויסט אופנתי, כמו משקפי טייסים או משקפי קלאבמסטר".

אבי כהן, מנכ"ל אירוקה (צילום: אילן בשור) (צילום: אילן בשור)
אבי כהן, מנכ"ל אירוקה(צילום: אילן בשור)
 

אם אני רוצה להיחשב טרנדית. כמה משקפיים אמורים להיות לי בארון?

 

"רוב הלקוחות רוכשים מינימום שני זוגות משקפיים בשנה, אפשר לקנות משקפיים אופנתיים בסכומים שנעים בין 150 ל-300 שקל, ואפשר להגיע לאלפים. כשהייתי מנכ"ל של קבוצת EFD, שמחזיקה במותגים ביתילי ו-ID Design חשבו שכל ענף הרהיטים יסגור את שעריו כשאיקאה תגיע לארץ וזה לא קרה. נכון שישראלים קונים הרבה באיקאה וגם אני, אבל כשרוצים לרהט את הסלון ברהיט עם אמירה, קונים בחנות ממותגת יותר וכך גם בשוק המשקפיים".

 

גיל: 50

מצב משפחתי: נשוי ואב לשלושה: דור, עדן ונועה.

מגורים: מושב בניה

השכלה: MBA במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

נתוני החברה: לקבוצה ערוץ קמעונאי, הכולל 60 חנויות, בין השאר בדיוטי פרי, וערוץ סיטונאי, שמתמקד ביבוא ושיווק של מותגי אופטיקה לכ-300 לחנויות אופטיקה בארץ. החברה משווקת כמיליון משקפיים בשנה.

מספר עובדים: 400

תפקידים נוספים: חבר בועד המנהל של עמותת דרייב, הפועלת לחיזוק החוסן האישי והמוטיבציה להצלחה בקרב צעירים.

 

סדר יום

06.00: מתעורר, עובר על העיתונים ומתאמן כשעה.

08.30: מגיע למשרד. היום מתחיל בסבב במטה החברה - במחסן, עובר בין העובדים ומקשיב לתחושותיהם. בהמשך מקיים ישיבות עם הגורמים השונים בחברה ועובר על דוחו"ת, מתעדכן באופן שוטף בכותרות ובכתבות בתחומי העניין שלנו בעזרת אתרי החדשות הכלכליים.

17:00: מנסה להשאיר שעה פנויה לחשיבה, אסטרטגיה וקבלת החלטות חשובות. בימי שלישי מתקיים נוהל של "דלת פתוחה", במסגרתו עובדים מכל הדרגים יכולים לגשת אלי באופן ישיר ובימי רביעי ושישי מתקיימים ביקורים בסניפי אירוקה ברחבי הארץ.

 

איך הגעת לתפקיד?

"לפני כחמש שנים הודעתי על סיום תפקידי כמנהל חטיבת הלקוחות ב-orange (כיום פרטנר), בה ניהלתי מעל ל-5,000 עובדים. לאחר מכן, חבר משותף הכיר ביני למייקל וולף, הבעלים של הקבוצה. כמה פגישות הספיקו לנו להבין שיש לנו חיבור טוב ומאז אנחנו יחד".

 

מהו המוטו הניהולי שלך?

"לא לקבל שום דבר כמובן מאליו ולבחון את הרלוונטיות של המצב הקיים. הרבה פעמים נעשים דברים רק מתוך הרגל ואנו חייבים לעצור מדי פעם ולבחון את עצמנו מחדש. אסור להסס ותמיד חשוב לשאול שאלות ולערער על המוסכמות".

 

מה ההישג הכי גדול שלך?

"ברמה האישית אשתי ושלושת ילדי וברמה המקצועית - תחום המשקפיים עובר בשנים האחרונות תהפוכות בעולם ובישראל. אני שמח שהצלחתי לבנות לצידי צוות ניהולי שיכול להוביל את החברה להצלחות בתקופה כזו".

אבי כהן ומשפחתו ( ) ( )
אבי כהן ומשפחתו
  

מהו המודל לחיקוי שלך?

"עפר איתני, מנכ"ל קבוצת כרמל ומבעלי ביתילי, שליווה אותי שנים רבות בתפקידי הניהול הראשונים שלי. ממנו למדתי לחתוך דברים, להיות ברור וחד ולא להשאיר דברים עמומים גם אם טרם התקבלה החלטה לגביהם. הדבר הכי חשוב שלמדתי הוא לבצע את מה שהוחלט וסוכם עליו, ולוודא שכשמסיימים דיון ברור לכל אחד מה הוא אמור לעשות ועל פי לוחות זמנים. בתפקיד הנוכחי אני לומד הרבה מאד מהניסיון של הבעלים, מייקל וולף".

 

מה אתה מחפש בעובד שמגיע אליך לראיון?

"אני מחפש עובדים חיוביים, אנרגטיים ושאפתנים שרוצים להתקדם, שיהיו 'פותרי בעיות' וידעו לעבוד בכבוד ובשיתוף פעולה. שיהיו מודעים להצלחת החברה וצוות העובדים יחד עם ההצלחה שלהם. אני מצפה מאנשים שיודו בטעות שלהם, יתמודדו איתה ויציעו דרכים לפתרונות. לפעמים גם מטעויות וכישלונות נולדות הצלחות".

 

מה תדאג שהעובדים שלך ידעו עליך?

"שאני זמין וקשוב תמיד בכל נושא. בנוסף, הדיוק וההקפדה על הפרטים חשובים לי מאוד. האנלוגיה שלי לדיוק היא השעה שש בשעון האנלוגי, השעה היחידה בה המחוגים נמצאים בקו ישר - לא דקה לפני ולא דקה אחרי. כך עסק צריך להתנהל: כשהדברים מדויקים, לא צריך להסביר".

 

מה היית רוצה להיות בעולם מקביל?

"לעסוק במחקר מדעי. תמיד הערצתי חוקרים שעוסקים בחיפוש ומציאת פתרונות פורצי דרך בתחומי רפואה וטכנולוגיה. בנוסף, הייתי רוצה לדעת לנגן. לפחות בתחום הזה עדיין לא מאוחר".

 

   (צילום: אילן בשור) (צילום: אילן בשור)
(צילום: אילן בשור)

מה המשמעות של כסף עבורך?

"אמצעי להשגת מטרות בחיים. אפשר להסתדר גם עם מעט כשצריך, אך כשהוא ישנו אין ספק שהכל נוח ונעים יותר".

 

עד כמה העבודה "מארגנת" לך את החיים?

"אני לא מאמין שנכון להתנתק מהעבודה לגמרי, וזה גם לא אפשרי בפועל. האחריות כלפי העובדים וכלפי הלקוחות קיימת 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, בטח כשעוסקים במכירות".

 

מה אתה חושב על הכלכלה הישראלית?

"כלכלת ישראל חזקה ואיתנה. יחד עם זאת, אנו מושפעים מאד מהמצב הביטחוני ואחת לכמה שנים אנו חווים משברים, בנוסף להשפעות של משברים עולמיים. חוץ מזה, הרגולציה מכבידה מאד ויש לה השפעה רבה על יוקר המחייה. מעת לעת יש ניסיונות מבורכים להקל בה, אבל היא מושפעת מחקיקה פופוליסטית ובחלק לא מבוטל מהמקרים, הצרכן הוא זה שנפגע בסופו של דבר".

 

ספר משהו שלא יודעים עליך

"לאחר הצבא עבדתי כמדריך בחברת תיירות באירופה ובמשך חצי שנה הדרכתי וחייתי בונציה".  

 

טיפים למנכ"ל מתחיל:

שמור על קשר ישיר ובלתי אמצעי עם עובדי הארגון.

 תוביל ותחדש, אל תשקע בהתבוננות.

הדבר הקבוע היחידי הוא השינוי – תגיב מהר לשינויים.

 כשיש ספק – אין ספק.

 אל תפסיק ללמוד ולקרוא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן בשור
אבי כהן
צילום: אילן בשור
צילום: AFP
הפרזנטורית החדשה. גל גדות
צילום: AFP
מומלצים