שתף קטע נבחר
 

עובדים ברכבת נגד ההסתדרות: "בחירות לוועד עכשיו"

מספר עובדי רכבת ישראל הגישו לבית הדין דרישה לקיום בחירות בוועד העובדים, לאחר שראש הוועד מכהן כבר 10 חודשים לאחר סיום כהונתו הרשמית: "תומך בניסנקורן בבחירות להסתדרות". בין הפונים: גילה אדרעי, שכיהנה בעבר כיו"ר ועד. ההסתדרות: "בחירות במידי - צעד חסר אחריות"

הוגשה בקשה מידית לקיום בחירות בוועד רכבת ישראל: העובדים, שהגישו את הבקשה לבית הדין לעבודה בחיפה, טוענים כי ההסתדרות מעכבת את קיום הבחירות ומותירה את יו"ר הוועד הנוכחי בתפקידו, בעקבות תמיכתו ביו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בבחירות הצפויות לראשות ההסתדרות.  

 

כתבות נוספות בערוץ הקריירה

 

בין העובדים שהגישו את הבקשה לקיום הבחירות נמצאת גילה אדרעי, ששימשה בעבר כיו"ר ועד עובדי הרכבת והודחה מתפקידה, וכעת מעוניינת לשוב ולהתמודד כחברה בוועד. אדרעי, יחד עם שאר מגישי הבקשה, משתייכים לארגון כח לעובדים ולא להסתדרות, בה חברים רוב עובדי רכבת ישראל.

 

יו"ר ועד עובדי הרכבת הנוכחי נבחר במרץ 2013 ובמרץ 2016 תמה תקופת כהונתו. למרות זאת, מאז לא התקיימו בחירות לוועד. בבקשה שהוגשה, טוענים העובדים כי הבחירות מעוכבות בכוונה, כיון שיו"ר הוועד הנוכחי, ניקה שימחוביץ', תומך ביו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בבחירות לראשות ההסתדרות שיתקיימו במאי הקרוב.

יו"ר הוועד לשעבר, גילה אדרעי, שהגישה עם נוספים את הבקשה לבחירות (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
יו"ר הוועד לשעבר, גילה אדרעי, שהגישה עם נוספים את הבקשה לבחירות(צילום: מוטי קמחי)
 

בבקשה נכתב כי "שימחוביץ' פתח דף פייסבוק המוקדש כולו לתמיכה במועמדתו של ניסנקורן להמשך תפקידו כיו"ר ההסתדרות. אין מניעה ששימחוביץ' יתמוך בניסנקורן, אך לא כאשר הוא מציג עצמו כיו"ר וההסתדרות נהנית מתמיכתו ולא טורחת לערוך בחירות".

 

עו"ד ערן גולן, שמייצג את העובדים, תיאר: "ממרץ העובדים שולחים מכתבים, ההסתדרות האריכה את תוקף הוועד עד ליוני ולאחר מכן הפסיקה לענות. ההסתדרות נותנת גיבוי ליו"ר ועד שכהונתו הסתיימה, הוא רוצה להיבחר שוב, תומך בניסנקורן וניסנקורן דואג שלא יהיו בחירות ומבטיח שיעבוד בשבילו. זה לא מתאים לארגון דמוקרטי".  

 

ההסתדרות: "בוחנים אפשרות לשנות את תקנון הבחירות"

מההסתדרות נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות חלו שינויים מבורכים ומרחיקי לכת הן בפרישת מתקני הרכבת והן בגיוון המרקם האנושי של ציבור עובדיה. כך למשל, הוקם מתחם שירות חדש בעיר באר שבע, הכולל מוסך שנועד לתת מענה לגידול המשמעותי בצי הנייד. במקביל לכך, הושלם המעבר להעסקה ישירה של קבוצות עובדים שונות ברכבת ישראל, ביניהן: קופאיות, עובדי תדלוק ונוספים.

 

לאור ההתפתחויות המתוארות, בימים אלו נבחנת האפשרות להתאים את תקנון הבחירות ההיסטורי, באופן שישקף את השינויים הדרמטיים בשטח ויאפשר ייצוג הולם למגוון האוכלוסיות שנמנות כיום על ציבור עובדי הרכבת. יודגש כי בשנים האחרונות ועד העובדים ברכבת נאלץ להתמודד עם הנהלה לעומתית שמכרסמת ביסודות יחסי העבודה ופועלת באופן שיטתי להחלשת כוחם הארגוני של העובדים.

 

"במציאות מורכבת זו, הוועד פועל בדרך של הידברות על מנת להביא לפתרון הולם מספר משברים שמתנהלים במקביל ומאיימים על היציבות הארגונית, בעקבות הצעדים החד-צדדיים שנקטה הנהלת הרכבת.

 

בין הנושאים האקוטיים שנמצאים בשעה זו על שולחנו של הוועד, ניתן למנות בין היתר את הפגיעה בהסעות העובדים, את הפרת ההתחייבויות להוציא ממתחמי הרכבת את קבלן הביצוע החיצוני ואת הסכם השכר הפתוח שנמצא בשלבי משא ומתן מתקדמים. בנסיבות שנוצרו, יהיה זה צעד חסר אחריות לחדול מהטיפול בסוגיות מהותיות שנמצאות בשלבן המכריע, רק על מנת לערוך בחירות בטווח המיידי.

 

בנוסף, ההסתדרות בוחנת בימים אלו את ההתנהלות של מי מהעותרים ומפאת צנעת הפרט, איננו יכולים לחשוף את הפרטים המלאים בשלב זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים