שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    תעלומת החבילות הנודדות של דואר ישראל
    רחל התבקשה לאסוף חבילה מדוכן בגטים במבשרת ציון. אבל החבילה לא נמצאה, ורחל טורטרה ולא קיבלה מענה. בעקבות עוד תלונות על דוכן זה מסרו בדואר: "מרכז החלוקה שם ייסגר". גם בערים אחרות התלוננו על חבילות נודדות: המשלוח של משה מירוחם הגיע למודיעין. הדואר: "טעות אנוש"

    השימוש של דואר ישראל במרכזי חלוקה שהם בתי עסק מקל על צרכנים, שכן הם יכולים לאסוף את החבילות שהם מזמינים במיקומים הסמוכים לביתם. עם זאת, במקרים מסויימים זה גם מייצר שירות פחות מקצועי ואובדן חבילות.

     

     

    חבילות בדואר. אילוסטרציה (צילום: מירב קריסטל)
    חבילות בדואר. אילוסטרציה(צילום: מירב קריסטל)

     

    הודעה: החבילה בדוכן הבאגטים, המוכר: "חפשי בשק"

    רחל קנתה בגדים באתר נקסט (next) וב-27 בפברואר קיבלה הודעה שהחבילה שלה הגיעה לארץ. בהודעה נאמר שהחבילה מחכה לה בבית עסק בשם באגטה (Baguetta) במבשרת ציון, עיר מגוריה.

     

    "לדואר במבשרת יש סניף אחד ואת שאר דברי הדואר מחלקים בכל מיני בתי עסק", סיפרה ל-ynet. "כעבור יומיים שלושה מיום קבלת ההודעה, הלכתי לבאגטה, אך העובד לא מצא את החבילה, למרות שהיה רשום לו במחשב שזה צריך להיות אצלו.

     

    "איך זה יתכן? הוא השיב: 'אני לא יודע, אני לא מהדואר' והציע לי לחפש בעצמי. היו שם כמה שקים מלאים בדואר. היה שם מישהו שחיפש בשקים ומצא את החבילות שלו.

     

    "אחד העובדים במקום אמר לי: 'תבואי מחר בין 7:00 ל-9:00, תהיה פה מישהי מהדואר'. הגעתי ב-8:00, המקום היה סגור. באתי לשם שוב אחרי העבודה, באותו היום, יום חמישי. עבד שם עובד אחר, שגם הוא לא מצא את החבילה. החלטתי לפנות לדואר".

     

    אי אפשר לשלם מע"מ בבית עסק – רק בדואר

    רחל התקשרה למוקד הדואר בטלפון 171 ולא הצליחה להגיע לנציג. "בייאושי, בחרתי באופציה 'לחץ 1 ונציג יחזור אלייך'. קדחת. אף אחד לא חזר אלי", סיפרה.

     

    "המליצו לי להשתמש באפליקציה רובוהולד (אפליקציה ש"שומרת" תור לצרכנים במוקדי שירות). זה עבד. כעבור 20 דקות התקשרה אלי גברת מהדואר ואמרה: 'כתוב לי שהיתה טעות וזה נשלח לסניף אחר. אני אחזור אלייך, או נציגה מבית המיון המרכזי', אמרה ועדיין לא חזרה".

     

    אחרי פניית ynet, רחל עדכנה שחזרו אליה מהדואר: "אמרו לי שהבלגן קרה כיוון שאני צריכה לשלם מע"מ על החבילה, ששווייה 650 שקל. אז למה זה לא היה כתוב בהודעה? ולמה זומנתי לבאגטה, אם בית העסק לא יכול לגבות ממני את המע"מ? עכשיו נאמר לי שהחבילה תועבר לסניף הדואר הראשי. חבל שבלי פנייה לתקשורת, לא הייתי יודעת היכן החבילה שקניתי".

      

    דניאל הזמין בנובמבר וקיבל בפברואר

    דניאל, גם הוא תושב מבשרת ציון, סיפר ל-ynet שנתקל גם הוא בבעיה עם מרכז החלוקה הזה, בגלל עומס רב של חבילות. במקביל, גם הוא זכה לשירות לקוחות לקוי בדואר: "בתחילת נובמבר הזמנתי חבילה מהאתר סטרוברי נט (Strawberry Net). עקבתי אחר החבילה ואני רואה שהיא מתעכבת במכס המון זמן. החזירו אותה לסטרוברי נט, ששלחו לי אותה שוב, הפעם במשלוח אקספרס.

     

    "המשלוח הגיע לתחנת החלוקה בבאגטה וחיכה שם 3 שבועות, כך התברר לי, למרות שהתקשרתי לדואר כל 3-4 ימים וביקשתי שיודיעו לי איפה החבילה. בדואר פתחו פנייה וחזרו אלי אחרי 14 יום.

     

    "הגעתי לבאגטה. היו שם עשרות שקים סגורים. החבילה לא נמצאה. בסופו של דבר, הזמנתי חבילה בנובמבר וקיבלתי אותה ב-15 בפברואר, למרות שנשלחה במשלוח אקספרס. כשקיבלתי הודעה שהחבילה הגיעה, הייתי בטוח שזה משהו אחר. כשאספתי את החבילה - הופתעתי לגלות שזו החבילה שנעלמה. כבר ויתרתי עליה. יומיים אחרי זה טסתי לחו"ל ותכננתי לקנות שם את הפריטים שהזמנתי".

     

    לאחותו, אורית, לא היה מזל כזה. היא סיפרה ל-ynet: "הזמנתי מעיל מעלי אקספרס. החבילה הגיעה לארץ בינואר. קיבלתי הודעה שדבר הדואר יועבר ליחידת הדואר, אך מאז לא שמעתי מהם. אין לי מושג אם אכן החבילה הועברה לנקודת חלוקה כלשהי. הגשתי תלונה לדואר לפני שבועיים. לא חזרו אלי. זה מעיל שעולה 20 דולר. אין סיכוי שנתקע במכס".

      

    החבילה הגיעה למודיעין במקום לירוחם

    גם מחוץ למבשרת ציון יש חבילות שמטיילות הרחק מכתובת הנמען שלהן. כך קרה למשה גלנץ (עובד ynet) שגר בירוחם. החבילה שהזמין מסין שהכילה נעליים לבת שלו – הגיעה לשופרסל במודיעין.

     

    "הזמנתי את הנעליים לכתובת בירוחם אבל בדואר ישראל החליטו שזו בקשה מוגזמת להביא אותה עד לירוחם. אז שמו את זה ביחידת הדואר בשופרסל במודיעין", כתב בפוסט בפייסבוק. "לא עזרו הבקשות, ההסברים והצעקות שלנו.

     

    "עברו כבר שבועיים ולמרות שאמרו לי שהחבילה תחזור לסין היום קיבלתי הודעה שהחבילה ממתינה לי עדיין. מי מחברי גר באזור, עובר שם בשבוע הקרוב ויכול גם לאסוף את זה עבורי?".

     

    אחד החברים אסף את החבילה עבור משה. הוא לא קיבל שום התייחסות מהדואר למרות שהחברה תויגה בפוסט. רק אחרי פניית ynet התקשרו אליו להתנצל. "אמרו לי שזה לא אמור להיות ככה, נחדד נהלים ואם זה קורה שוב, נעביר אליך את החבילה שצריך", אמר ל-ynet.

     

    מדואר ישראל נמסר בתגובה: "עקב תלונות על מרכז המסירה 'באגטה' במבשרת הוא צפוי להיסגר במהלך החודש הקרוב ונכון לעכשיו הוא מתוגבר בעובדי דואר, כאשר חלק מפריטי הדואר מופנים לסניף בקניון הראל הסמוך.

     

    "באשר למקרה של משה גלנץ, מדובר בטעות אנוש שהביאה לניתוב שגוי, התנצלנו בפני הלקוח אשר אסף בינתיים את הפריט ממודיעין. אנו פועלים לאיתור הפריט של אורית וניצור עימה קשר עם תום הבדיקה ונתאם מולה מועד מסירה. אנו מתנצלים בפני הלקוחות על חוסר הנוחות ונפעל שמקרים כגון אלו לא ישנו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "תעלומת החבילות הנודדות של דואר ישראל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים