שתף קטע נבחר

הכי ספורטיביות שיש בז'נבה - קבלו הצצה ראשונה

בתערוכת הרכב של ז'נבה הוצגו השנה מספר מכוניות ספורטיביות מעניינות במיוחד, חלקן צפוי להגיע ארצה. קבלו סקירה צבעונית, ומאד מהירה

תערוכת הרכב השנתית של ז'נבה מעניקה במה קבועה לתצוגת מיטב הדגמים החדשים שעומדים לזנק לכביש. זו התערוכה הגדולה, והחשובה ביותר מבחינה זו, עם מספר הופעות הבכורה הגדול ביותר בין תערוכת הרכב, לרבות פריז ופרנקפורט המארחות אחת לשנתיים בסוף השנה, דטרויט שנערכת בינואר, לוס אנג'לס או התערוכות הסיניות הגדלות בהתמדה. ז'נבה גם בולטת במספר מכוניות הספורט החדשות המושקות, חלקן לאחד העם ולכביש הציבורי, אחרות לשועי עולם ונהיגת מסלול. קבלו רשימה צבעונית וססגונית, שחלקה צפוי להגיע לארץ הקודש.

 

פורד פיאסטה ST (לא תגיע)


לדור החדש של הפיאסטה ST מנוע טורבו-בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בלבד, צילינדר ו-100 סמ"ק פחות מהמנוע הקודם. בכל זאת, התפוקה נותרה זהה עם 200 כ"ס, וכך גם תיבת 6 הילוכים ידנית, הביצועים (6.7 שניות ל-100 קמ"ש) והמהירות המרבית. צריכת הדלק ופליטת המזהמים קטנו בזכות מערכת ניתוק אספקת דלק לאחד המזרקים בעומס נמוך.

 

 

הפיאסטה ST הקודמת זכתה לשבחים רבים בעיתונות הרכב העולמית, בעיקר עקב התנהגות כביש יוצאת דופן. פורד מבטיחה לשמר את העליונות הדינמית באמצעות אפשרות בחירה בין 3 מצבי נהיגה (רגיל, ספורט ומסלול) האחראים על תגובות המצערת, ההגה, רגישות בקרת היציבות ומידת הליברליות של סעפת הפליטה האקטיבית. ולשאלתכם, התשובה שלילית. אין תכניות לייבא את הקטנה הלוהטת ארצה.

 

הונדה סיוויק טייפ R (תחילת 2018)

 

הונדה סיוויק טייפ R החדשה נראית מוחצנת ובולטת עוד יותר מקודמתה, תודות לכונס אוויר במרכז מכסה המנוע, כנף אחורית עצומה בקצה תא המטען ושלושה לועות מפלט ענקיים במרכז. היא תציע את אותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש אך עם 320 כ"ס (10 כ"ס יותר) ותיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, הפעם עם מערכת התאמת סל"ד אוטומטית בהורדת הילוכים.

 

כמו בדגם הקודם, ההנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה המסייע להורדת הכוח לאספלט, ומתלה קדמי ייחודי המצמצם את השפעת המומנט על ההיגוי. טרם נמסרו נתוני ביצועים, אך יש להניח כי אלה יהיו דומים לדגם הנוכחי: 5.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.


 

כמו הסוויק הרגילה, גם ה-R ארוכה, רחבה ונמוכה מקודמתה, עם מרכז כובד נמוך ב-3.4 ס"מ משמעותיים. לטענת הונדה, עמידות הפיתול של הפלטפורמה הוקשחה ב-34%, וכך ניתן להעניק לבולמי הזעזועים האדפטיביים גם מצב נוחות (בנוסף למצב R הקיצוני שמיועד למסלול), האמור לשפר את שיכוך המהמורות. אנחנו מהמרים כי הונדה לא תאפשר לפולקסווגן להמשיך ולהחזיק בשיא הקפת הנורבורגרינג עוד זמן רב. לדברי מאיר, יבואנית הונדה לישראל, הסיוויק טייפ R החדשה תגיע ככל הנראה בתחילת 2018.

 

אלפין A120 (שוקלים בחיוב)

 

למעלה משני עשורים מאז נסגרה, מחזירה רנו לחיים את יצרנית מכוניות הספורט אלפין, שזכתה בשנות ה-70 לתהילה במירוצי ראלי (אלופת 1973) ומרוצי הסיבולת - 24 השעות - של לה מאנס (1978). הדגם המוכר ביותר של היצרנית הוא ה-A110 שחוזר לכביש עם עיצוב חיצוני מזוהה, והבטחה לשמר את מאפייני הנהיגה שהפכו אותה למפורסמת כל-כך.

 

 

מנוע טורבו בנפח 1.8 ליטר מפיק 252 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. הפלטפורמה החדשה קומפקטית במידותיה (418 ס"מ לאורך 180 ס"מ לרוחב ו-125 לגובה) והמרכב עשוי אלומיניום, כך שהמשקל העצמי נמוך במיוחד - 1,080 ק"ג.

 

תצורת מנוע-מרכזי אחראית לחלוקת משקל של 44% לפנים ו-56% מאחור. בתא הנוסעים נעשה ניסיון לחסוך במשקל, בין היתר בעזרת מושבי באקט קלים במיוחד (50% ממושבי הרקארו במגאן RS), ושמרו על עיצוב ייחודי עם הבטחה לאיכות חומרים גבוהה. בחברת קרסו, יבואנית המותג לישראל, אומרים כי ייבוא האלפין נשקל ברצינות וחיוב.

 

אודי RS5 (תגיע עוד השנה)

 

לדור השני של ה-RS5 מנוע V6 עם מגדש טורבו כפול בנפח 2.9 ליטר שפותח בשיתוף פורשה. הוא מפיק 450 כ"ס בדיוק כמו המנוע הקודם, למרות שהוא חסר שני צילינדרים ו-1.3 ליטר של נפח שניצבו בחרטום ה-RS5 היוצאת (והאטמוספרית). בזכות המגדש שופרה גם זמינות הכוח - 61.2 קג"מ ב-1,900 סל"ד, 17.3 קג"מ יותר ב-2,100 סל"ד פחות.

 

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (7 הילוכים כפולת-מצמד בדגם הקודם) ולהנעה כפולה עם חלוקת כוח (60-40) המתעדפת את הגלגלים האחוריים. כמו הדור השני של ה-A5, גם ה-RS5 הפחיתה כ-60 ק"ג ממשקלה, ולכן היא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות, קיצוץ של 0.7 שניות, בדרך ל-280 קמ"ש (בגרסת פרפורמנס).

 

 

יש גם שינויים בנוצות הקרב כמו פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור ומסיטי אוויר גדולים מבעבר, חישוקים שונים וצמד מפלטים אובאליים. ה-RS5 תוצע לראשונה גם עם אופציה לגג מסיבי פחם האמור להוריד עוד יותר את מרכז הכובד,  בלמים קרביים ודיפרנציאל אחורי עם הכוונת מומנט. לדברי צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, ה-RS5 תנחת בישראל בסוף השנה.

 

פורשה 911 GT3 (רק תזמינו)

 

מתיחת הפנים לפורשה 911 GT3 שומרת על תצורת 6 צילינדרים בוקסר-אטמוספרית עם קו אדום ב-9,000 סל"ד. למעשה, היא הדגם היחיד של החברה שמשווק כיום ללא מגדש טורבו. גרסתו העדכנית של המנוע, בנפח 4.0 ליטר (200 סמ"ק יותר) ותפוקה של 500 כ"ס (תוספת 25 כ"ס), מגיעה מה-GT3 RS. בשונה מה-GT3 הקודמת שהוצעה רק עם תיבה כפולת-מצמד בעלת 7 הילוכים, הגרסה העדכנית תוצע גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית. תוספת הכוח מאפשרת קיצוץ של עשירית שנייה בנתון התאוצה ל-100 קמ"ש - 3.4 שניות, או 3.9 בידנית).

 

 

היכולת הדינמית עשויה לצאת נשכרת מכנף אחורית עשויה קרבון הממוקמת 2 ס"מ גבוה יותר וס"מ בודד לאחור, במטרה לשפר את יעילותה ולהגדיל את כוח ההצמדה. יש מסיטי וכונסי אוויר שונים הלוקחים אף הם חלק בהצמדת הגלגלים האחוריים לאספלט - עד 20% יותר מבלי לפגוע במקדם הגרר, כך פורשה. כבעבר תוצע מערכת היגוי אחורי אקטיבי המשפרת את מהירות הכניסה לפניה במהירויות נמוכות, ודואגת ליציבות כיוונית במהירות גבוהה.

 

למבורגיני הורקאן פרפורמנטה (לא)

 

גרסה פרפורמנטה להורקאן אמורה להוות תשובה מוחצת לפורשה 911 GT3 ולגרסה הספורטיבית של ה-488 שצפויה בעתיד הקרוב, כמו-גם לביקורת על מחסור ב-DNA של היצרנית בגרסה הרגילה של המכונית. מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר מקבל תוספת של 30 כ"ס בהשוואה ל-LP610-4, עם 640 כ"ס בסך הכל תודות לשסתומים מטיטניום ושינויים בסעפות היניקה והפליטה. יש גם עדכון לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד ולמערכת הנעה כפולה-קבועה. המשקל העצמי הופחת ב-40 ק"ג ומסיטי וכונסי אוויר גדולים יותר בפגוש הקדמי וכנף אחורית מסיבית בקצה מכסה המנוע (מאחור), משפרים את כוח ההצמדה במהירות גבוהה.


 

אלה מאפשרים למכונית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות (קיצוץ של 0.3 שניות) ול-200 קמ"ש ב-8.9 שניות (קיצוץ של שנייה). חשוב מכך, למבורגיני קבעה עם הפרפורמנטה זמן הקפה סנסציוני (ומוטל בספק) סביב מסלול הנורבורגרינג בגרמניה, עם 6 דקות ו-52 שניות, שהופך אותה למכונית הכביש המהירה ביותר בגיהנום הירוק, 5 שניות פחות מהשיאנית הקודמת פורשה 918 ספיידר.

 

מקלארן 720S (הלוואי)

 

למחליפת ה-650S מנוע V8 חדש בנפח 4.0 ליטר (200 סמ"ק יותר מקודמתה) עם רכיבים קלי-משקל ומגדש טורבו חדש, המאפשרים 720 כ"ס (70 כ"ס יותר מבעבר). המנוע המרכזי משודך עדיין לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד ולהנעה אחורית.

 

כמו קודמתה, גם ה-720S מבוססת על שלדת "אמבטיה" עשויה סיבי פחם המאפשרת משקל עצמי נמוך של 1,283 ק"ג, 18 ק"ג פחות מקודמתה, ו-100 ק"ג פחות מפרארי 488 למשל, עם מרכז כובד נמוך מבעבר. הביצועים - זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות (קיצוץ 0.2 שניות) בדרך ל-341 קמ"ש מרביים (8 קמ"ש יותר).

 

 

גוף ה-720S חושף כונסי ומסיטי אוויר שונים וספוילר אחורי חשמלי המקנים למכונית כוח הצמדה גבוה ב-50% וקירור יעיל ב-15% בהשוואה לקודמתה. מערכת המיתלים ההידראולית מנוהלת המחשב (ללא מוטות מייצבים) עודכנה, ומערכת הכוונת מומנט מאפשרות למכונית התנהגות קלה יותר לשליטה במגבלות האחיזה. גם השימושיות שופרה עם קורה A צרה יותר וקורה B שהוסטה לאחור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למבורגיני הורקאן פרפורמנטה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים