שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אימון Tabata: להתחזק ולשרוף שומן ב-4 דקות בלבד
    שגרת החיים העמוסה מקשה עליכם למצוא זמן לכושר? נגמרו התירוצים! ביכולתו של אימון ה-Tabata לבנות מסה, לשרוף שומן ולהאיץ את המטבוליזם של הגוף ב-4 דקות אינטנסיביות במיוחד. כל מה שנשאר לכם זה להצטייד במזרון, 4 דקות פנויות, ולהקליק על הווידאו. מוכנים?

    אימון אינטרוולים (מקטעים) הוא כבר שם מוכר בקרב העוסקים בכושר באופן קבוע. ישנן המון שיטות לשיפור הכושר הגופני וצמצום אחוזי השומן שעושות שימוש בסוג זה של אימון, אך שיטה אחת קורצת במיוחד למיליוני מתאמנים בכל העולם, מכיוון שהיתרון הייחודי שלה טמון במשך הזמן שנדרש לבצע אותה. מדובר בלא אחרת משיטת ה-Tabata.

     

    כתבות נוספות:

    מקל מטאטא ופיתה: אביזרי כושר קטנים שישדרגו את האימון

    כושר לגוף, וגם לנפש: אימון בשיטת ג'ירוקינסיס

    אימון מושלם בבית: 15 דקות שמחזקות את כל הגוף

     

    שיטת Tabata מתבססת על מחקר שנערך בשנת 1996 ע"י איזומי טאבאטה, חוקר יפני שביקש לבדוק את השפעתו של אימון קצר וממוקד על מרכיבי הכושר השונים של הגוף. השיטה, שאורכה כ-4 דקות בלבד, בנויה משמונה אינטרוולים שנמשכים כ-20 שניות, בהם לאחר כל מקטע מתבצעת מנוחה של כ-10 שניות.

     

    אימון Tabata

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לאימון ה-Tabata מגוון יתרונות. מחקר שנערך על שתי קבוצות מתאמנים למשך מספר שבועות הראה שיפור ניכר - הן ביכולת האירובית והן ביכולת האנאירובית של הנבדקים בקרב הקבוצה שהתנסתה בשיטה. האפקט מתקבל עקב הדרישה של הגוף למלא את מאגרי האנרגיה שהתרוקנו בעקבות העבודה העצימה - אפילו שעות רבות לאחר שהפעילות הסתיימה. די דומה למנוע של רכב שנותר דולק גם שעות רבות לאחר שהגענו הביתה.

     

    לא פשוט, אך בהחלט מספק
    לא פשוט, אך בהחלט מספק

     

    כמו אימוני אינטרוולים אחרים, גם בשיטה זאת יש אפקט מטבולי חזק של שריפת קלוריות מתמשכת. למרות שהשיטה המקורית שנחקרה התבססה על משך זמן מינימלי של 4 דקות בלבד, מתאמנים רבים מבצעים מספר מחזורים גדול יותר, על מנת להשיג אפקט מקסימלי.

     

    על אף שבכדי ליהנות מהאפקט המקסימלי של אימון ה-Tabata יש לבצע אימונים על קבוצות שרירים גדולות - כאלו שהעבודה עליהם תפעיל כמה קבוצות יחד - ניתן בהחלט לשלב תרגילים ממוקדים יותר ופחות עצימים, כמו למשל עבודה על שרירי הבטן והליבה. הרעיון העיקרי הוא לבחור תנועה או תרגיל אחד ולבצע אותם במשך כל האימון.

     

    חשוב לציין שבדומה לאימונים עצימים אחרים השיטה לא תמיד מתאימה למתאמנים מתחילים. זאת מכיוון שהיא מפעילה עומס רב על מערכת הלב-ריאה ובנוסף דורשת שליטה וטכניקה טובה על מנת לבצע את התרגילים השונים, המערבים קפיצות ופעילות עם זעזועים רבים ובעצימות גבוהה במיוחד.

     

    הכותב הוא מאמן כושר אישי ומדריך ספורט מוסמך מכון וינגייט

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "אימון Tabata: להתחזק ולשרוף שומן ב-4 דקות בלבד"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    כל היתרונות באימון כושר - במינימום זמן
    צילום: shutterstock
    מומלצים