שתף קטע נבחר

סודות של מצליחנים

"כדי להקים משהו משמעותי שיחולל שינוי בעולם צריך נחישות, התמדה והמון כוחות". לקראת כנס של מרכז "מדעני העתיד" שמתקיים היום, נפגשנו עם היזמית צמרת פירסט ונער מתוכנית למחקר בתחומים מדעיים, במטרה להבין מה נדרש כדי להגיע להישגים גדולים

בשיתוף מרכז מדעני העתיד לקידום תלמידים מחוננים ומצטיינים

 

 

לקראת הכנס הראשון של "מרכז מדעני העתיד" שמתקיים היום (ג'), בהשתתפות אלף תלמידים ובוגרי התכניות, שוחחנו עם צמרת פירסט, מייסדת "פריפקס" ומרצה בינלאומית שתרצה בכנס, וגם יונתן סמואלסון, תלמיד כיתה י"א שמשתתף בתכנית "אלפא" מטעם "מרכז מדעני העתיד" במכון ויצמן למדע.

 

צמרת, את יזמת בעצמך שינוי משמעותי שחולל סוג של מהפכה

"אני הקמתי מיזם עם ארבעה שותפים, וכמנכ"לית הובלתי את זה מרעיון גולמי למציאות מסחרית גלובלית. זה בעצם המכשיר הרפואי היחיד מסוגו בעולם למניעת איידס באפריקה וכבר מכרנו מעל מיליון מכשירים. היום היזמות שלי היא להרצות בארץ ובעולם על המסע שלי".

 

יונתן, אתה פיתחת אלגוריתם שמסייע בפיתרון חידת המטבע המזויף

"מטרת האלגוריתם היא להראות את הקשר בין כמות השקילות המינימלית לכמות מטבעות. נניח יש לי כמה מטבעות, מתוכם כמה מזויפים, אז במינימום שקילות למצוא את כל המטבעות המזויפים".

 

לכתבות נוספות בנושא - לחצו כאן

 

"רעיון מעולה זה לא מספיק", אומרת פירסט. "כדי להקים משהו משמעותי שיחולל שינוי בעולם צריך נחישות, התמדה והמון כוחות, כי היום אנחנו בעידן של אינסטנט. ביוטיוב פתאום למישהו יש מאה מיליון עוקבים והוא נהיה סלב, אבל קצת מאבדים את הפרופורציה וזה מעוות את המציאות כי כדי לחולל שינוי משמעותי צריך לעבוד קשה".

 

סמואלסון מספר כי חינכו אותו בבית להצליח וללמוד. "אני באמת אוהב ללמוד. ביום הפאי האחרון מתוך אהבה לדבר הזה למדתי 250 ספרות אחרי הנקודה. החלום שלי כרגע לסיים את הבגרויות קודם כל ולהשיג כמה שיותר כלים לעתיד. כרגע כל העתיד פתוח. אני מאמין שיהיו עוד מקצועות שאנחנו לא חושבים עליהם היום".

 

התשוקה להוביל שינויים מגיל צעיר

"יש ילדים כמו יונתן ועוד הרבה בתכנית הזאת שבאמת יש להם את התשוקה קודם כל ללמוד, לחקור, לחדש, וזו קרקע פוריה מבחינתי בגיל כזה לתעל את המאמץ למשהו שגם יכול לשנות ולהשפיע על העולם", אומרת פירסט. "זה בסדר שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות כי הוא עדיין עם ראש פתוח אבל אהבת הלמידה זה המקום הנכון להתחיל בו".

 

איך מעודדים את הסקרנות, את הרצון ללמוד ואת המצוינות?

"אני לא חושבת שיש מדד לזה. מי שיש לו תשוקה והיא בוערת בתוכו, פשוט מרגיש את זה. אתה רואה גם מי שמצטיין ומי שפחות מצטיין. מרגישים למי יש את התשוקה הבוערת מבפנים באמת לעשות שינויים. ודווקא בנושא הזה בארץ יש המון דגש על המדעים המדוייקים אבל אפשר לחולל שינויים גם בתחום מדעי הרוח והחברה. אני חושבת שמי שלא למד פילוסופיה, אין לו זכות להנהיג מדינה. כי באמת זה דברים שהם מאוד חשובים".

 

"מי שיש לו תשוקה למשהו, הוא בסוף יהיה מעולה וזה לא משנה אם הוא מצטיין בתחום של מדעים או בתחום של מדעי הרוח, העיקר שתהיה לו תשוקה לחולל שינוי ולמה שהוא טוב בו"

 
בשיתוף מרכז מדעני העתיד לקידום תלמידים מחוננים ומצטיינים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים