שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    69 אלף ש' ב-69 דקות: זה לא וירוס, זה מהלך שיווקי
    מסתבר שההודעה הזאת שהתפשטה כאש בשדה קבוצות הווטסאפ וכללה לינקים שונים, היא למעשה מבצע של מועדון הלקוחות של קניוני עופר – מהלך שיווקי שהופץ כמו ספאם. רק הפעם ישירות ע"י צרכנים. המהלך, שנחסם בשלב מסוים על-ידי שירותי סייבר, זוכה לטענת החברה ל"הצלחה אדירה"

    ייתכן שגם אתם קיבלתם את ההודעה הזאת בווטסאפ: "חוגגים עצמאות 69 עם הרבה חברים? קיבלת הזדמנות לזכות ב-69,000 ש"ח מ- MY OFER ויש לך 69 דקות - מתחילים מעכשיו". מתחת להודעה הופיע לינק שרובו נראה ככה: http://www.ofer-69000.co.il/?i 

    מי שקיבל יותר מהודעה אחת כזאת, שם לב שהחלק האחרון של הלינק משתנה משולח לשולח. מי שלחץ על הלינק, גילה שעליו להזין פרטים ואז לקבל לינק משלו. קישורית אישית. או אז, עליו להציף את חבריו ואת קבוצותיו בלינק הזה ולקוות שהם ילחצו על הלינק שלו. מי שיגיע למספר הגדול ביותר של כניסות דרך הלינק שלו, תוך 69 דקות - יזכה ב-69 אלף שקל.

     

    אתר האינטרנט אליו מוביל הקישור, הוא למעשה האתר של מועדון הלקוחות "מיי עופר" (my ofer) של קניוני עופר. החברה החליטה להשתמש בוויראליות של וואטסאפ כפלטפורמה להפצה שיווקית בסגנון שמזכיר ספאם, רק שאת "הספאם" מפיצים הצרכנים ולא החברה. למשחק שהמציאה, לכבוד יום העצמאות ה-69 של מדינות ישראל, קוראים "כל ישראל חברים בוואטסאפ".

     

    הפרסומת נחשדה כווירוס: "עלולים לגנוב את זהותך"

    המהלך השיווקי נחל הצלחה עד שאנשים החלו להזהיר את החברים שלהם מכך שמדובר בווירוס. חלק אף נכנסו ללינק וקיבלו את ההודעה הבאה: "השירות הופעל והאיום נוטרל. לקוח יקר, האתר אליו אתה מנסה לגלוש זוהה על-ידי סייבר וול כאתר מתחזה. אתר מסוג זה עלול לגנוב את זהותך ולהשתמש לרעה בפרטייך האישיים ולכן הכניסה לאתר נחסמה". 

    מסתבר שאולי מדובר בפרסומת מציקה, אבל וירוס זה לא. "זכינו להצלחה אדירה - 300 אלף איש נכנסו לאתר מהבוקר", אמר ל-ynet משה רדמן מנכ"ל I GROUP המנהלת את MY OFER, עבור קניוני עופר. "תוך שעות ספורות נכנסו לאתר הפעילות 300 אלף איש. 150 אלף איש נרשמו.

     

    "זה התחיל כששלחנו את זה ל-20 מנהלות שיווק והן הביאו חצי מיליון כניסות. לבד. כשהבנו שמדובר בהצלחה של המדינה, הלכנו וקנינו את השרתים הכי גדולים, ועדיין האתר לפעמים איטי. ואז הוא נחסם על ידי בזק בינלאומי, הרובוט שלה זיהה את התפוצה הגדולה וחשד שזה וירוס, והכי גרוע מבחינתנו היה כשרצה הודעה שזה לא אמיתי".

     

    מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "פרסום המבצע ואופן הפצתו יצרו תנועה ברשת עם מאפיינים חריגים, דבר שהוביל לחסימה נקודתית. עם היוודע הנושא לצוותים הטכניים שלנו ולאחר ווידוא כי מדובר בתעבורה לגיטימית, חסימה זו שוחררה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "69 אלף ש' ב-69 דקות: זה לא וירוס, זה מהלך שיווקי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים