שתף קטע נבחר

האם בקרוב תאספו חבילה מ-ASOS בחנויות ילו?

חברת פז הכריזה על שיתוף פעולה בינה לבין אתר מושבניק: איסוף פירות וירקות שהוזמנו אונליין בסניפי ילו. בנוסף, היא מציעה שירות לוקרים לאיסוף חבילות מחו"ל בכל שעות היממה, דרך UPS. המטרה: להתחרות בדואר ישראל. נקודות התורפה: השירותים לא ניתנים בכל הארץ, וכרגע פז עובדת רק עם חברת שילוח אחת

פז מתכננת להפוך את חנויות הנוחות בתחנות הדלק שלה למרכז לאיסוף מוצרים שנקנו אונליין. החברה, שכבר מציעה מוצרים למכירה אונליין ואיסופם בתחנות, השיקה היום שני שירותים חדשים בתחום.

 

מנכ"ל פז, יונה פוגל, אמר במסיבת עיתונאים שערך שהוא רוצה להגיע למעל ל-10% משוק האונליין בישראל. "בעצם, אנחנו רוצים להתחרות בדואר ישראל", אמר פוגל ל-ynet. "המתחרים שלנו לא יכולים לעשות את זה כמונו, כי אין להם מרכז לוגיסטי כמו שלנו ויכולות שינוע כמו שלנו". 

 

ל-ynet נודע שפז פנתה לדואר ישראל לשם שיתוף פעולה בתחום הלוקרים, אבל בדואר ישראל החליטו שלא להיכנס לשותפות בשירות בשל חוסר נגישות מספקת של תחנות הדלק של פז (רובן מחוץ לערים) וכן בשל מספר התאים המוגבל, כך שאם לקוח שוכח לאסוף את החבילה שלו הוא תופס מקום בתאים.

 

איסוף ירקות ופירות: קנייה ב-150 שקל מינימום

במסגרת שיתוף פעולה עם אתר "מושבניק" לרכישת תוצרת חקלאית, פז תאפשר איסוף מחנויות ילו של פירות וירקות טריים שנקטפו ב-24 שעות האחרונות. צרכנים יתבקשו להזמין באתר ילו פירות וירקות אונליין ולאספם מחנויות ילו, ללא צורך להמתין לשליח ובלי דמי משלוח.

נקודות תורפה: כרגע השירות ניתן רק ב-110 תחנות. בנוסף, לא גויסו עובדים חדשים למתן השירות כך שמי שימסור את הארגזים ללקוח - יהיו עובדי התחנות. בנוגע לאחסנת ארגזי הפירות והירקות המיועדים ללקוחות שהזמינו אונליין - בפז טוענים כי הארגזים יאוחסנו בחדרי הקירור בתוך הסניפים.

מחירי פירות וירקות בחנות ילו עצמה ()
מחירי פירות וירקות בחנות ילו עצמה
 

בנוסף, משום מה, יש הגבלת קנייה של 150 שקל מינימום, סכום גבוה להזמנת פירות וירקות. לרגל ההשקה ילו מציעה קופון של 50 שקל.

 

איסוף חבילות: רק דרך UPS

שירות נוסף שהחברה הכריזה על השקתו היום נקרא ילו בוקס (Yello Box): תיבות לוקרים אלקטרוניים של חברת KEBA האוסטרית. 

 

התיבות יוצבו בחזית החנויות והן מוארות ומצולמות על ידי מצלמות אבטחה. ניתן לאסוף מהן חבילות בכל שעות היממה באמצעות קוד אישי הנשלח לטלפון הנייד.

תיבות ילו בוקס ()
תיבות ילו בוקס
 

בשלב זה, מדובר בחבילות שמגיעות ארצה על ידי UPS בלבד. עד סוף השנה השירות יוצע גם לעסקים קטנים שיוכלו להניח חבילה בלוקר ופז תשנע אותה ללוקר אחר במקום אחר בארץ. כמו כן יושק שירות החזרת חבילות. לצרכן אין עלות לשירות דרך פז למעט עלות המשלוח דרך UPS.

 

כרגע לא ברור אם אתר האינטרנט הבריטי ASOS, הפופולרי בקרב צרכנים בישראל, יעשה שימוש בלוקרים של פז שכן האתר עובד עם i-parcel השייכת ל-UPS.  אם זה יקרה - לקוחות יעשו שימוש רב בלוקרים של פז.

 

נכון לימים אלו, 50 מתקני תיבות כבר הוצבו בתחנות פז ו-100 יוצבו עד יוני. תוך שנה החברה מתכוונת לפרוס 200 מתקנים שיכללו 10,000 תיבות.

 

בכל תיבה יש בין 40 ל-60 תאים, בנפחים משתנים. ניתן לאסוף את החבילה תוך 72 שעות, אם החבילה לא תיאסף - היא תישמר במשך 5 ימים. אחרי כן: היא תוחזר לשולח. זו נקודת תורפה שכן לשם השוואה, בדואר ישראל החבילות מוחזרות לשולח כעבור שבועיים. בשליחו עד הבית - החבילות לא מוחזרות בדרך כל לשולח, שכן מתאמים הגעה עם הלקוח. 

 

שירות הלקוחות הורחב

לדברי מנכ"ל פז, פוגל, החברה הרחיבה לשם כך את שירות הלקוחות: "יש לנו שירות לקוחות שעובד 24 שעות ויאפשר ללקוחות לפנות לחברה במקרה של תקלות ואי הגעת חבילות. נציג השירות יוכל לראות את הלקוח במצלמה ולהדריך אותו".

 

למה אתם עובדים רק עם UPS?

"נחתום בהמשך עם ספקים אחרים. כרגע, לקוחות יכולים לבחור באתרים באופציית השילוח ב-UPS".

 

לפז יש כבר שירות click and pick באתר ילו, המאפשר לרכוש מוצרים ולאסוף אותם מ-220 חנויות ילו. בהמשך תושק גם אפליקציה. חנויות הנוחות של ילו מגלגלות מחזורים של בין כמה מאות אלפי שקלים בחודש ועד למעלה ממיליון שקל לחנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יריב כץ
מנכ"ל פז, יונה פוגל
צילום: יריב כץ
מומלצים