שתף קטע נבחר

אחרי שזכו: מוניות הדר פורשים ממכרז המוניות בנתב"ג

המכרז שהיה אמור לחתוך את מחירי המוניות לנתב"ג בסכנה: בעלי מניות בתחנת מוניות הדר הודיעו שיסרבו למחירים. ארגון נהגי המוניות: "זו קטסטרופה. גם ככה המחירים מפוקחים, אנחנו לא יכולים לעמוד בזה". מוניות הדר: "לא ידענו על הנחה של 31% - אחוזי רווחיות נמוכים שיפגעו בענף"

במוניות הדר שוברים את הכלים: נהגי מוניות הדר הודיעו שיסרבו לתנאי המכרז החדש של נתב"ג, שזכו יחד עם חברת Gett (גט טקסי לשעבר), אחרי ששתי החברות היו היחידות שניגשו אליו, אך לא נחתם עדיין חוזה בינן לבין רשות שדות התעופה. ברשות שדות התעופה נתנו ארכה עד מחר ב-14:00 להגיע לפתרון.

 

שתי החברות ניגשו יחד למכרז וכעת נתגלע ביניהן סכסוך, אחרי שנהגי מוניות הדר ובעלי המוניות בתחנה טוענים שמחיר ההנחה שהוצע במסגרת הזכייה במכרז - נקבע על ידי גט בלבד ולא על ידי הדר. על פי הנהגים גט מסרה להם לכאורה שתסבסד את המחיר ההנחה עבור הנהגים, ולטענתם גילו שלא יהיה סבסוד כזה.

 

"ישיבה סוערת בסופה נהגי הדר הודיעו שהם יוצאים מהמכרז"

יו"ר ארגון נהגי המוניות, מצליח שבתאי, אמר ל-ynet: "היום התקיימה ישיבה של חברי ההנהלה של מוניות הדר. הייתה ישיבה סוערת שבסופה נהגי מוניות הדר החליטו שהם יוצאים מהמכרז. הם מוכנים לשלם את הקנס וכל פיצוי שכרוך בהפסד. הסיבה לכך היא שכולם הבינו שאלה מחירים שאי אפשר לעבוד איתם. כבר ספגנו הפחתה של 11% בתעריפים, הוועדה של משרד התחבורה מסיימת את העבודה שלה והיא הולכת להיטיב עם נהגי המוניות, אז באים גט טקסי ומפחיתים 31% מהמחירון של משרד התחבורה? זו קטסטרופה. גם ככה המחירים מפוקחים, אנחנו לא יכולים לעמוד בזה".

 (צילום: דורון אביטן ) (צילום: דורון אביטן )
(צילום: דורון אביטן )
 

אז איך מוניות הדר הסכימו לזה מלכתחילה?

"מי שעשה את ההסכמים, זה אלה שבמשרדים, לא אלה שבכביש. היום הם הבינו את ההד ואת המשמעות. לעניות דעתי הרשות תמשוך את המכרז ותצא למכרז חדש".

 

גורם במוניות הדר אמר ל-ynet ש"מוניות הדר לא יעבדו בתנאים אלה. יש מגעים בין הדר לוד לגט למצוא פתרון לזה, נוסחה שתוריד את המחיר לצרכן, אבל לא תפגע בתנאים של הנהגים. הרי גט תשפה גם את הנהגים שלה כי גם הם לא יסכימו למחירי הפסד. כרגע יש ארכה עד מחר 14:00 של רשות שדות התעופה, אבל המצב לא נראה טוב".

  

"אחוז ההנחה נקבע בלעדית על ידי גט. לא שיתפו אותנו"

גדי שוורץ, בעל מניות במוניות הדר: "חברת גט טקסי וחברות מוניות הדר החליטו לגשת למכרז יחד, אך אחוז ההנחה נקבע בלעדית על ידי גט טקסי, לא בשיתוף מוניות הדר. לא שיתפו אותנו. בעלי המניות של מוניות הדר לא ידעו את אחוז ההנחה. לאור זה שהאחוזים נקבעו על 31% החלטנו, אנו בעלי המניות, להסיר ידינו מההצעה הזאת, כדי לא לפגוע בכלל נהגי ישראל. מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זה אחוזי רווחיות מאוד נמוכים שיפגעו בענף".

 

וגם אם גט ישפו אתכם, יש אפשרות להנחה כזאת לצרכנים, או שמחיר כזה במילא יהרוס מבחינתכם את השוק כי הוא יוריד מחירים בענף כולו?

"הוא יהרוס את השוק. היו הצעות של שיפוי נהגים מצד גט. ההצעות בוטלו על ידי חברת גט, לכן אנו מושכים ידינו מההצעה הזאת".

 

אז מה יהיה עכשיו בנתב"ג?

"אנו צופים שהמכרז יבוטל ויתקיים מכרז חדש, או שייתנו לחברת הדר להמשיך לעבוד על פי המכרז הישן למשך תקופה מסוימת, עד שיתקבלו החלטות של רשות שדות התעופה".

 

ואם גט טקסי יציעו מחיר נמוך יותר, לבד?

"הנהגים של גט לא יסכימו לכך. הם אמרו זאת. אנחנו לא מאמינים שאף חברה בישראל ואף נהג בישראל יציעו הנחה של 31% מהמחירון".

 

זו פעם ראשונה שיש סולידריות בין נהגי המוניות?

 "כן. נציגי כל הנהגים, כולל נהגי חברת גט, יצאו נגד המהלך. נהגים לא מוכנים לעבוד בהנחה כזאת. לפני חודשיים הורידו 11% מתעריפי המוניות והחזירו 4% לאחר מכן. כך שהמחיר שגט הציעו - משקף הנחה של 50% לעומת התעריף של לפני שנה. זה לא הגיוני".

 

מה לגבי הצרכנים שמשלמים ביוקר על מונית מנתב"ג ולנתב"ג?

"נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לעזור לצרכנים, אבל לא על גבם של 25 אלף בעלי מניות בישראל. אנחנו לא יכולים שהאזרחים ירכבו על גב נהגי המוניות. חברת הדר נותנת הנחה על מונית מת"א ולוקחת מהשדה מחיר מלא. כבר יש הנחות. המהלך שלהם היה פוגע בכל השוק הישראלי. זה מתחיל בנתב"ג ופוגע בכל השוק".

 

מבצעי חברת הדר הופכים את ההנחה של 31% לפחות עמוקה

חברת הדר מציעה מבצעים קבועים כבר היום על נסיעות מסוימות לנתב"ג (מנתב"ג – המחיר הוא מחיר מחירון). בין המבצעים: מחיר יום מראשל"צ - 95 שקל, מחיר לילה - 105 שקל. ההנחה שהוצעה במסגרת המכרז בגובה 31% היא על מחיר המחירון. מחיר המחירון לנסיעת יום מראשל"צ ולראשל"צ - 112 שקל. כלומר מחיר אחרי הנחה היה עומד על 77 שקל (הנחה של 19% לעומת מחיר המבצע). מחיר נסיעת לילה מראשל"צ ולראשל"צ - 126 שקל. כלומר אחרי הנחה - 87 שקל (הנחה של 17% לעומת מחיר המבצע).

 

מחיר מבצע לנסיעה מירושלים לנתב"ג עומד על 180 שקל ביום ו-200 שקל בלילה. מחיר מחירון - 254 שקל לנסיעת יום ו-303 שקל לנסיעת לילה, כלומר אחרי הנחה - 175 שקל לנסיעת יום ו-209 שקל לנסיעת לילה. ניתן לראות שההנחה מהמחירון אינה גבוהה בהשוואה למחירי המבצע – כ-3% הנחה במחיר היום והתייקרות של 4.5% במחיר הלילה, כאמור לכיוון אחר בלבד.

 

נסיעה מת"א לנתב"ג עולה כיום במחיר מבצע של 110 שקל בלילה ו-100 שקל במחיר יום. כיוון שמחיר המחירון עומד על 134 שקל מחיר יום ו-153 שקל מחיר לילה, המחיר ירד ל-92 שקל ביום ול-106 שקל בלילה – הנחה קטנה מ-31%. היום מדובר בהנחה של 8% בלבד לעומת מחיר המבצע ובלילה - הורדת מחיר של 3.6% בלבד.

 

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "רשות שדות התעופה לא קיבלה שום פנייה בנושא"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים