שתף קטע נבחר

נהגי מוניות: רשות שדות התעופה רוצה לכפות עלינו הנחה של 12% לנוסעים

לפי הנהגים, הרשות שוקלת לאפשר למוניות להמתין לנוסעים שייצאו מקומה 1, רק בתנאי שיציעו הנחה. שאר המוניות יחכו בקומה 2 שרחוקה יחסית מהנוסעים. הנהגים: "לא בטוח שצעד חד צדדי הוא חוקי". הרשות: "סוגיית המונית מנתב"ג נמצאת בשלב הדיונים וההחלטות"

יוזמה חדשה של רשות שדות התעופה, שלא ברור אם תצא לפועל: החל מיום שני הקרוב, הרשות שוקלת לחייב נהגי מוניות להציע 12% הנחה לנוסעים, ללא מכרז, אם הם רוצים להמתין לנוסעים בקומה 1 - מיד עם היציאה מאזור קבלת המזוודות בנתב"ג. נהגי מוניות שלא ירצו לתת הנחה כזאת וכן מוניות מזדמנות, ימתינו בקומה 2, שהגישה אליה פחות נוחה (יש לעלות אליה במעלית או במדרגות).

 

חלק מנהגי המוניות, שטוענים שמדובר במחיר נמוך מדי אחרי שתעריף הנסיעה במילא נשחק ב-7% בשנה האחרונה, אמרו שישבתו עקב מה שהם מכנים: "החלטה חד צדדית שחוקיותה מוטלת בספק". עוד הם טוענים שקשה עד בלתי אפשרי לוודא שנהג אכן נותן הנחה כזאת.

 

הרשות שוקלת צעד זה אחרי שבוטל המכרז להפעלת תחנת מוניות בנתב"ג, עקב אי הסכמה בין שתי הזוכות: תחנת מוניות הדר-לוד וגט (Gett, לשעבר גט טקסי).

 

גט הבטיחה שתתן הנחה של 30% לנסיעות מנתב"ג ונהגי המוניות של תחנת הדר סירבו לכך, כמו גם נהגים נוספים. עקב כך, הרשות פתחה את נתב"ג לכלל נהגי המוניות, שלא מציעים כל הנחה כרגע.

 

אחד מנהגי המוניות שעבד לדבריו ב-GETT ועבר למוניות הדר לאחר שהתעריף (הסכום שנהגי המוניות משלמים לחברה) האמיר מ-350 שקל בחודש ל-1,200, אמר: "לא הצלחתי לעבוד שם כי הייתי חוזר הביתה על ארבע. הם מתנהלים כמו חברת היי-טק, לא כמו חברת מוניות שדואגת לפרנסה של העובדים שלה".

 

חברת מוניות הדר הפעילה תחנה בנתב"ג עשרות שנים והציעה הנחה בנסיעות לנתב"ג, אך לא ממנו.

  

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "מדיניות השמיים הפתוחים הביאה לעלייה דרמתית בתנועת הנוסעים ועל כן פועלת רש"ת להוזיל לציבור הטסים מגוון רחב של פעיליות ומוצרים. סוגיית המוניות מנתב"ג נמצא בשלב הדיונים וההחלטות".

 

איתי בלומנטל סייע בהכנת הכתבה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים