שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איגוד הלב האמריקני: שמן קוקוס מעלה הכולסטרול הרע
    הוא נחשב לאחד השמנים הפופולריים ביותר לאחרונה, אבל עכשיו מוציא איגוד הלב האמריקני רשימת הנחיות לגבי שמנים - ובה הוא מצביע דווקא על חסרונותיו של שמן הקוקוס. עם זאת מפרסם האיגוד רשימה של שמנים שיכולים להפחית את רמות השומנים בדם

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    שמן טוב הוא לאו דווקא שומן לא טוב: איגוד הלב האמריקני מפרסם המלצות חדשות לגבי השמנים הבריאים ואף קובע ששמן טוב עשוי להפחית את רמות השומנים בדם, ממש כמו תרופות ממשפחת הסטטינים, הנלחמות בכולסטרול. ההנחיות החדשות פורסמו בכתב העת הרפואי Circulation.

     

    על פי ההנחיות החדשות, מחקרים הראו כי שמן הקוקוס מכיל שומנים רוויים ומעלה את הכולסטרול הרע LDL, בדומה לשומנים המצויים בחמאה ובבשר שמן.

     

    קראו עוד:

    שמן זית: למה הוא בריא ואיך לבחור את הנכון

    כולסטרול: מה תפקידו - ומתי הוא עלול להיות מסוכן?

     

    הקשר בין שמן הקוקוס למחלות לב. הנחיות חדשות (צילום: shutterstock)
    הקשר בין שמן הקוקוס למחלות לב. הנחיות חדשות(צילום: shutterstock)

     

    בהודעה שפורסמה בסוף השבוע ממליץ האיגוד להסיר מהמזון שומנים רוויים, הידועים כמסוכנים ואף עלולים לגרום חסימת עורקים, ובמקומם להוסיף למזון שומנים צמחיים, שעשויים להפחית את רמות הכולסטרול כמו תרופות סטטינים.

     

    "מחקרים הראו כי הפחתת כמות השומן הרווי והחלפתו בשומן צמחי מצמצמות את שיעור מחלות הלב ב-30%, בדומה להשפעתן של תרופות הסטטינים", כתב האיגוד באיגרת ההמלצות החדשה.

     

    באיגוד הדגישו את המילה "החלפה". פירושו של דבר שאין רק להסיר את השומנים הרוויים מהתזונה, אלא להוסיף שומנים "טובים". עם השומנים שאינם מומלצים, כאמור, נמנה שמן הקוקוס, שדווקא נתפס בעיני רבים כשמן בריא. 

     

    הפתעה נוספת היא שמסמך ההנחיות מציין כי כל השומנים הם שילוב של שומן רווי, רב-בלתי-רווי וחד-בלתי-רווי. באיגוד מציינים ששומנים רב-בלתי-רוויים מפחיתים יותר מכל סוגי השמנים האחרים את הסיכון למחלות לב, ואחריהם שומנים חד-בלתי-רוויים. שומנים רוויים הם הבריאים פחות מכולם.

     

     ( )

     

     

    למי שרמות הכולסטרול בדם נחשבות גבוהות ממליץ האיגוד האמריקני להפחית את צריכת השומן הרווי ללא יותר מ-5% מכלל כמות הקלוריות היומית הנצרכת.

     

    מה ההבדל בין סוגי השומן השונים?

    • שומן חד-בלתי-רווי: שומן צמחי הנחשב לשומן טוב, מסייע לירידה של הכולסטרול הרע LDL ולהעלאת הכולסטרול הטוב HDL. מצוי בעיקר בשמן זית, בשמן קנולה ובשקדים.

     

    • שומן רב-בלתי-רווי: נחשב גם הוא לשומן טוב ומכיל חומצות שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6 החיוניות והכרחיות לגוף.

     

    • שומן רווי: שומן הנחשב מסוכן, מצוי בעיקר בבשר, בגבינות שמנות, בחמאה ובביצים.

     

    • שומן טראנס: שומן שנוצר מעיבוד ומחמצון שומן צמחי רב-בלתי-רווי. מצוי בעיקר במוצרים מעובדים כמו בורקס וחטיפים. הוא נחשב לשומן מסוכן המעלה את רמות הכולסטרול הרע, קשור לעמידות לאינסולין ולשיעור גבוה של התקפי לב. הוא נחשב לשומן המזיק ביותר, אף יותר משומן רווי מן החי שמצוי בחמאה.

     

     (צילום: ירון ברנר, shutterstock)
     

      

    ב-1 בפברואר 2014 נכנסה לתוקף חובת סימון חומצות שומן טראנס בישראל במזון ארוז מראש, וזאת בנוסף לחובה הקיימת לסימון חומצות שומן רוויות וכולסטרול. התקנות מחייבות את היצרנים לסמן שומן רווי, חומצות שומן טראנס וכולסטרול כבר משיעור של 2% ומעלה במוצר.


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "איגוד הלב האמריקני: שמן קוקוס מעלה הכולסטרול הרע"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים