שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    השביתה במזרחי טפחות: הלקוחות חסרי אונים
    בעקבות השביתה בבנק שנמשכת כבר שבוע וחצי דווחו זמני המתנה ארוכים במיוחד במוקדים הטלפוניים. לקוחת הבנק אמרה לynet: "השירות שאני צריכה לא באמת זמין. זה כאילו הבנק לא קיים". בהנהלת הבנק טענו כי האלטרנטיבה הייתה ״לסגור את הבנק ולהשאיר את הלקוחות ללא מענה"

    השביתה בבנק מזרחי נמשכת זה היום ה-11, ובינתיים עשרות אלפי לקוחות נאלצים לשלם את מחיר הסכסוך בין העובדים להנהלה.

     

    בבנק טוענים כי השירותים "ממשיכים כרגיל", אך די להגיע לאחד הסניפים של הבנק כדי להיווכח שרבים מהשירותים אינם ניתנים או נדרשת המתנה ארוכה מאוד לפקיד, כך גם במענה הטלפוני - זמני ההמתנה ארוכים במיוחד. לקוחות טענו בשיחה עם ynet כי נדרשו להמתין מעל 40 דקות כדי לקבל מענה, ונראה כי התדמית השירותית האנושית בה הבנק מנסה בשנים האחרונות למתג את עצמו, נפגמה מאוד במהלך השביתה.

     

    השביתה במזרחי ממשיכה: חילופי האשמות בין הועד להנהלה

    פניה לבנק ישראל: "מזרחי מצמצם אבטחה במוקד הטלפוני"; הבנק: "פייק ניוז"

     

    בפוסט בפייסבוק שהעלתה לקוחה בסניף הבנק בחולון היא כותבת כי לקוחות הסניף נאלצו להמתין למעט השירותים שכן ניתנים בבנק, מחוץ לסניף בחום הכבד. "עובדי בנק מזרחי טפחות שובתים והבנק עובד בצורה מצומצמת. זה קורה, אין מה לעשות אבל לתת ללקוחות לעמוד בחום הכבד מחוץ לבנק, במקום לאפשר להם להמתין בתוך הסניף הממוזג - זו כבר חוצפה שגובלת בהתעללות. עשרות אנשים בתור וזמן המתנה ארוך מאוד".

     

    "זה כאילו הבנק לא קיים"

    לקוחה אחרת מסניף הבנק בכפר סבא עמה שוחחנו ציינה כי כבר פעמיים ניגשה לסניף הבנק כדי לקבל שירות מסוים אך בשני המקרים חזרה כלעומת שבאה, "השירות שאני צריכה לא באמת זמין והפקידה שמטפלת לא נמצאת ובשירות הטלפוני פשוט התייאשתי מלהמתין. זה כאילו הבנק לא קיים".

     

    בהנהלת בנק מזרחי טוענים כי האלטרנטיבה היתה ״לסגור את הבנק ולהשאיר את הלקוחות ללא מענה". לטענת ההנהלה, אמנם בסניפים יש תורים ארוכים וזמני המענה במוקד ארוכים מהרגיל, אבל בסופו של דבר הלקוחות מקבלים שירות.

     

    מזרחי טפחות
    מזרחי טפחות

    "וויסות התורים שנדרש, במקרים מסוימים, בכניסה לסניפים מתבצע רק כדי שניתן יהיה להעניק שירות אפקטיבי ללקוחות ולמנוע דוחק וצפיפות בתוך הסניפים. אנחנו מתנצלים בפני הלקוחות על אי הנעימות הזמנית ומקווים שכבר בקרוב נוכל לחזור לפעילות שגרתית ותקינה" ,נמסר. בינתיים לקוחות הבנק ממשיכים לסבול.

     

    בשבוע שעבר פנתה ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) במכתב למפקחת על הבנקים בבנק ישראל חדוה בר ,בבקשה לבדוק טענות שמעלים העובדים השובתים כנגד הנהלת הבנק. מהמכתב עולה כי ההנהלה מונעת לכאורה מהעובדים לבצע פעולות בחשבונותיהם הפרטיים דרך המוקד הטלפוני, וכן מפעילה במוקד נהלי אבטחה השמורים לשעת מלחמה.

     

    מבנק ישראל, האמון בין היתר על השירות הניתן ללקוחות הבנקים, טרם התקבלה תגובה.

     

    נציין כי בעקבות השביתה הודיע הבנק בסוף השבוע על דחיית פרסום הדוחות הכספיים ל-29 באוגוסט, בעוד שבמקור הפרסום תוכנן למחר.

     

    תולדות הסכסוך: חילופי האשמות בין העובדים להנהלה 

    השביתה במזרחי התחילה כאמור לפני כשבוע וחצי. מתוך כ-5,000 עובדים, 1,200 עובדים אינם שובתים ועוד כ-600 מנהלים. העובדים קיימו מספר הפגנות מול בניין הנהלת הבנק בר"ג במחאה על חוסר היענות ההנהלה לדרישותיהם.

     

    הפגנת העובדים מול מטה הנהלת הבנק בר"ג:

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     העימותים בין העובדים להנהלה הגיעו גם לבית הדין לעבודה שם האשימו העובדים את ההנהלה באיומים על עובדים שאם לא יגיעו לעבודה תפגע הקביעות שלהם ומנגד טענו בהנהלה כי הוועד עושה "שיימינג" לעובדים אשר מגיעים לעבודה.

     

    סכסוך העבודה בבנק הוכרז עקב העובדה שהסכם השכר לעובדים לא עודכן במהלך 13 השנים האחרונות. העובדים טענו שההודעה על המגעים למיזוג עם בנק איגוד היא זו שהביאה לפיצוץ במו"מ. בהנהלה דרשו מהעובדים: "שקט תעשייתי מלא בתקופת ההסכם, הפעלה של תוכנית הפרישה מרצון שעליה החליט הדירקטוריון, והירתמות מלאה של עובדי הבנק במקרים של אפשרות לצמיחה לא-אורגנית, בדרך של מיזוגים ורכישות".

     

    בשבוע שעבר הוכרז סכסוך עבודה גם בבנק איגוד ובסוף השבוע ערכו אתמול שני יושבי הראש של אירגוני העובדים, דניאל דהן ואיציק מוקמל, פגישה במהלכה שוחחו על המהלכים שבכוונתם לבצע בכל הנוגע לכוונה למזג את שני הבנקים.

     

    יו"ר ארגון העובדים דניאל דהן הגיב לטענות הנהלת הבנק בנוגע לפתיחת הסניפים: "במשך 10 ימים ממשיכה ההנהלה להציג בפני הלקוחות שלה מצג שווא כאילו הסניפים פתוחים והעסקים כרגיל. מדי שנה מתהדרת הנהלת הבנק בפני כולם ואף מעלה זאת על הכתב במאזן השנתי שהעובדים הם המשאב החשוב ביותר שלה. אך באותו זמן לא מתביישת שהעובדים הללו יעבדו כמעט 13 שנה ללא הסכם שכר, ושרבע מהם יקבלו השלמה לשכר מינימום". 

     

     

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "השביתה במזרחי טפחות: הלקוחות חסרי אונים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים