שתף קטע נבחר

HOT מובייל עברה על החוק במבצע? החברה: טעות של נציגי המכירות

לקוחות התלוננו כי ביקשו לרכוש רק קו סלולרי, במסגרת מבצע "חזרה ללימודים" הכולל קו וסמארטפון ב-39.90 שקל לחודש. לטענתם, הם נתקלו בסירוב למרות שלפי חוק החברה מחויבת למכור קו בנפרד מהמכשיר. בדיקת ynet העלתה ממצאים דומים. HOT מובייל: "טעות נקודתית של נציגים". משרד התקשורת: "במידה שיש הפרת הוראות הרישיון, היא תטופל"

לחברות הסלולר אסור על-פי חוק להתנות מחיר מבצע של קו סלולרי בקנייה של סמארטפון, אך זה בדיוק מה שנציגי HOT מובייל עשו: חברת הסלולר HOT מובייל יצאה אתמול (ד') במבצע "חזרה ללימודים" שכולל קו סלולרי (חבילת שיחות והודועות "ללא הגבלה" ו-GB3 גלישה) ב-20 שקל לחודש (המחיר עולה ל-30 שקל לחודש אחרי שנה) וסמארטפון של אלטיס (הבעלים של HOT) ב-19.90 שקל לחודש. ביחד המחיר עומד על 39.90 שקל לחודש (וכן תשלום חד פעמי עבור כרטיס סים ב-30 שקל). עם זאת לאחר פרסום המבצע טענו לקוחות כי בשירות המכירות של החברה נאמר להם, בניגוד לחוק, שאי אפשר לרכוש את מסלול הסלולר בנפרד מהסמארטפון, במחיר שמוצע במסגרת המבצע.

 

קרה לכם? כיתבו לנו >>

 

התניית רכישת חבילת סלולר ברכישת סמארטפון - אסורה על פי חוק

במענה לשאלות ynet, החברה מסרה והדגישה אתמול (ומסרה כך גם בתגובתה היום) שהיא לא מתנה רכישת מסלול סלולר ברכישת סמארטפון ושאפשר לקנות את מסלול הסלולר ב-20 שקל לחודש בנפרד ואת הסמארטפון ב-19.90 שקל בנפרד. הדבר נכתב גם במודעה פרסומית ששלחה החברה היום ל-ynet.

 

למרות זאת, עמוס, לקוח החברה שפנה היום ל-ynet, התלונן על כך שלא איפשרו לו לקנות את מסלול הסלולר בנפרד מרכישת הסמארטפון. גם לקוח בשם אריה פנה ל-ynet בתלונה זהה. שיחות ש-ynet ערך עם 3 נציגי מכירות ב-HOT מובייל, בעקבות התלונה, אישרו את טענות הלקוח. הנציגים אמרו גם לנו שבלי רכישת הסמארטפון - אי אפשר לקבל את המחיר הנמוך למסלול הסלולר, כי "זה באנדל", מה שהופך את המבצע למבצע אסור לכאורה.

 

התנייה כזאת אסורה על פי חוק, שכן בעבר חברות הציעו מסלולים בשיטת חיוב זיכוי - קנה מכשיר וקבל עליו זיכוי מלא בתשלום הסלולר החודשי. במקרה שבו לקוח התנתק מהחברה, הוא נאלץ לשלם מחיר גבוה על המכשיר. זו היתה דרך לכבול לקוחות לחברה ולמכור באותה הזדמנות גם מכשיר סלולרי וגם מסלול סלולר. משרד התקשורת אסר על נוהג זה בכך שאסר על מכירה הכוללת זיקה בין מכשיר למסלול.

 
באותיות הקטנות נכתב: "ניתן לרכוש את התוכנית והמכשיר בנפרד", אך 4 נציגי מכירות אמרו לנו: אי אפשר לרכוש את התוכנית בלי המכשיר ()
באותיות הקטנות נכתב: "ניתן לרכוש את התוכנית והמכשיר בנפרד", אך 4 נציגי מכירות אמרו לנו: אי אפשר לרכוש את התוכנית בלי המכשיר
 

"מצטערת, אי אפשר, זה מותנה ברכישת מכשיר"

עמוס סיפר ל-ynet שקרא על המבצע החדש של החברה לכבוד החזרה ללימודים והחליט לשנות מסלול סלולרי, במטרה להוזיל את ההוצאה החודשית. הוא התקשר ל-HOT אחרי שקרא את הידיעה ב-ynet, במטרה לקנות רק את המסלול ב-20 שקל. הוא לא זקוק למכשיר.

 

"ניסיתי לעבור מסלול דרך האינטרנט לחסוך דמי מעבר, אבל אין שום אפשרות למצוא את המבצע באינטרנט. כשהתקשרתי לשירות הלקוחות אמרו לי שהמעבר למסלול מותנה ברכישת מכשיר. ביקשתי מהנציגה לבדוק שוב והיא אמרה לי: 'כן אני מצטערת אבל אי אפשר, זה מותנה ברכישת מכשיר'".

 

בשיחה ששלח לנו הוא שואל את הנציגה: "יש לי HOT מובייל ב-39 שקל (לחודש) את יכולה להעביר אותי לחבילה 3 ג'יגה ב-20 שקל"?. הנציגה משיבה לו: "זה מבצע רק במידה ואתה רוכש מכשיר. זה מבצע חזרה לבית הספר". בהמשך השיחה הוא מוחה בפניה שזו הטעיה, שכן זה לא מה בפורסם בתקשורת.

 

האזינו לשיחה של עמוס: 

 

"אם אתה רוצה מבצע לבית-הספר - זה כולל רכישת מכשיר"

אריה, לקוח נוסף של החברה, אמר ל-ynet שגם הוא שוחח עם HOT מובייל במטרה לקנות קו סלולרי בלבד במחיר מבצע החזרה ללימודים. "הנציגים מכחישים לגמרי את מה שנכתב", אמר, "הם טוענים שהחבילה של ה-20 שקל מותנית ברכישת המכשיר. כל השיחה מוקלטת. זו שיחה ארוכה כי הנציג לא דובר עברית שפת אם ורציתי להיות בטוח בדברים. בשלב מסוים הוא אמר שזה נשמע כאילו הוא בחקירה, אבל אמרתי לו שאני לא מאשים אותו".

 

מהאזנה לשיחה שהקליט אריה אפשר לשמוע בבירור את הנציג אומר: "החבילה הזאת כוללת מכשיר". אריה נשמע אומר לו: "הבנתי ש-20 שקל לחודש זה השירות ו-19.90 שקל לחודש זה המכשיר, והבנתי שאתם יכולים למכור את החבילה בלי המכשיר".

 

הנציג משיב: "לא אי אפשר".

 

אריה מתעקש: "אתה בטוח במה שאתה אומר? החוק מחייב אתכם להציע בנפרד". הנציג עונה בהמשך השיחה: "אם אתה רוצה מבצע לבית הספר זה כולל רכישת מכשיר".

 

נציגה ל-ynet: "הקו מוזל בעקבות זה שאת קונה את המכשיר"

כאמור, פנינו גם אנחנו לשירות המכירות ושיחות שניהלנו עם נציגים שם, אישרו את הטענות של עמוס ואריה.

 

נציגה אמרה לנו: "זה כמו באנדל כזה שאת רוכשת קו ומכשיר, זה כאילו ביחד, את מקבלת קו ב-20 שקל עם GB3 גלישה, הכל חופשי ללא הגבלה והמכשיר עולה לך 19 שקל כפול 36. כלומר במשך 3 שנים יש לך את המבצע הזה".

 

כל השלוש שנים זה אותו מחיר זה לא עולה?

"אותו מחיר: 39 ש'" (לא נכון, מחיר קו הסלולר מתייקר ב-10 ש' אחרי שנה מ.ק).

 

מה זה אומר באנדל?

"זה ביחד קו ומכשיר".

 

אני יכולה לקנות רק את המכשיר?

"אפשר.. פשוט פה את מקבלת גם את הקו בהוזלה כי קו רגיל אצלנו עולה 39 ש'".

 

את הקו אני לא יכולה לקנות ב-20 ש'?

"לא. רק אם את קונה (אותו) עם המכשיר".

 

האזינו לשיחת ynet עם הנציגה: 

 

אז אם אני רוצה את הקו ב-20 שקל לחודש אני לא יכולה.

"הקו מוזל בעקבות זה שאת קונה את המכשיר".

 

נציג ל-ynet: "זה באנדל, אי אפשר לפרק את זה"

בשיחה שנייה שערכנו עם שירות הלקוחות, נציג שלישי אמר לנו דברים דומים: "המסלול מגיע רק עם המכשיר".

 

אני חייבת לקנות את המכשיר כדי לקבל את המסלול.

"בדיוק".

 

..חשבתי שאפשר גם בנפרד.

בשלב זה הנציג הוא אמר שהוא בודק והשיחה הועברה לנציג רביעי, שאמר לנו את אותו הדבר:

 

האם אני יכולה לרכוש רק את הקו ב-20 שקל?

"לא אין אפשרות".

 

"אחד קשור בשני"?

"לא. כן. זה באנדל, זה משהו שבא ביחד, אי אפשר לפרק את זה".

 

חשבתי שאפשר גם כל אחד בנפרד.

"לא אין אפשרות".

 

שיחה נוספת של ynet עם נציגי החברה: 

 

"זו חברה דינאמית שמשתנה משעה לשעה"

אחרי פניית ynet למשרד התקשורת ולחברת HOT, השתנו לכאורה ההנחיות בשירות המכירות, כך לפחות לפי הנציגה הראשונה שדיברנו איתה. היא חזרה אלינו לבדוק אם בכל זאת נהיה מעונינים במבצע. כשאמרנו לה שאנחנו לא מעוניינים, כיוון שאי אפשר להפריד בין קו סלולר למכשיר, היא אמרה:

 

"שמעתי שפה ושם אפשר. אני צריכה לוודא את זה". אחרי המתנה היא חזרה ואמרה: "כן אפשר לעשות את זה, זה עולה לך 20 ש'".

 

אה, חשבתי שאי אפשר. אוקיי.

"כי זה מה שאמרו לנו בהתחלה - שאי אפשר, עכשיו השתנו פני הדברים. זו חברה דינאמית זה משתנה משעה לשעה".

 

החברה: "תנאי המבצע הובהרו לנציגים בשנית"

מ-HOT מובייל נמסר בתגובה: "במסגרת 'מבצע חוזרים לבית הספר', חברת HOT מובייל מציעה לרכוש תוכנית סלולר וכן מכשיר סמארטפון בעלות כוללת של 39.90 שקל בלבד. ניתן לרכוש בנפרד הן את המכשיר והן את התוכנית. מדובר בטעות נקודתית של נציגי המכירות ותנאי המבצע הובהרו להם בשנית על מנת שלא יחזרו על כך".

 

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "קיבלנו את ההקלטות. המשרד בוחן את הסוגיה מול החברה וככל שיתברר שישנה הפרה של הוראות הרישיון היא תטופל".

 


 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים