שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    שטראוס החלה למכור חומוס בגרמניה - המחיר גבוה מבישראל
    שטראוס ופפסיקו, השותפות בחברת סברה, מוכרות ממרחי חומוס לגרמנים באמצעות חברת הבת אובלה. "הצרכנים הגרמנים מאוד פתוחים למזון זר", אמרה ל-ynet מנכ"לית החברות, שמוכרות חומוס גם במקסיקו (שם אוהבים אותו עם צ'יפוטלה) וגם באוסטרליה (שבה מעדיפים חומוס אדום עם סלק)

    חומוס ישראלי-אמריקאי בסופרמרקטים בגרמניה. חברת אובלה, השייכת לזרוע המטבלים והממרחים הבינלאומית של קבוצת שטראוס ותאגיד פפסיקו, תמכור במדינה 5 מוצרי חומוס: חומוס קלאסי, חומוס עם עגבניות מיובשות, חומוס עם צנוברים קלויים, חומוס עם שום וחומוס ים תיכוני, כולם באריזות של 175 גרם חומוס. כך מסרה שטראוס בהודעה לעיתונות.

    פרסום למותג בגרמנית
    פרסום למותג בגרמנית
      

    אובלה, שנוסדה ב-2011 שייכת לחברת סברה, המשותפת לשטראוס ולפפסיקו. אובלה פעילה במקסיקו, אוסטרליה וניו זילנד, בעוד שסברה פעילה תחת שם מותג זה בארה"ב ובקנדה. שטראוס מסרה כי "מכירת המוצרים בגרמניה מתאפשרת לאחר רכישת חברת פלורנטין על-ידי אובלה ב-30 ביוני 2016 והתקנת קו ייצור ייעודי לאובלה במפעל הנרכש בהולנד". כלל החברות של שטראוס ופפסיקו מייצרות בשנה יותר מ-60 טונות חומוס ב-30 טעמים שונים, אשר נצרכים בידי 30 מיליון בתי אב. רוב גרגירי החומוס מגיעים ממגדלים בארה"ב, בעיקר באיידהו.

     

    בגרמניה יותר יקר מבישראל

    הצרכן הגרמני יכול כבר לקנות את מוצרי אובלה שהחלו להימכר ברשת REAL (של מטרו) ויימכרו בקרוב גם ברשתות Edeka. המחיר של המוצרים אמור להיות בסביבות 1.99 אירו ל-175 גרם, כלומר כ-8.4 שקלים לאריזה וכ-4.8 שקלים ל-100 גרם. מדובר בלפחות כפול מהמחיר ל-100 גרם בישראל באריזות הפופולריות (כ-400 גרם), שנע בין שקל ל-2 שקלים ל-100 גרם. המחיר בגרמניה קרוב יחסית למחיר האריזות המוקטנות שנמכרות בישראל, אך עדיין גבוה ממנו. כך למשל סלט אחלה בתוספת חריף לנשנוש, באריזת 150 גרם, נמכר ברשתות בישראל ב-6.50-4.90 שקלים, כלומר החל מ-3.3 שקלים ל-100 גרם.

     

    "החלטנו להתחיל בגרמניה, כי הצרכנים שם מאוד פתוחים למזון זר ולא רק כי יש שם הרבה מהגרים", אמרה ל-ynet מנכ"לית סברה-אובלה שלי שליט, "כרגע אנחנו עדיין לומדים את השוק בגרמני, אנחנו רוצים ללמוד את הטעמים המועדפים שם ואנחנו עורכים הרבה טעימות".

     

    מי המתחרים שלכם בגרמניה?

    "זה שוק שרק התחיל להתפתח. הוא עדיין קטן, אך הוא צומח מאוד. אם תחפשי חומוס בגוגל בגרמניה תראי שהוא בצמיחה מטורפת, לכן החלטנו שזה השוק הנכון. אנחנו באים כשחקן מאוד רציני, לסברה יש טכנולוגיה חזקה ותמיכה".

     

    זה לא אותו חומוס שנמכר בישראל.

    "לא. אנחנו לא באים לחנך את השוק, לכן אנחנו בודקים איך צרכנים אוהבים לצרוך שם מוצרים דומים. בגרמניה אוהבים לחם ומורחים חומוס על לחם, בכריך. אז יש לחומוס שלנו שם טקסטורה אחרת. התוקף לא שונה מהתוקף בארץ והמוצרים לא שונים משמעותית, אלא בעיקר בטקסטורה".

    המוצרים שיימכרו בגרמניה
    המוצרים שיימכרו בגרמניה

     

    ריקולים בארה"ב האטו את הצמיחה

    לפי שליט ומיקי טולמן, מנהל הפעילות הגלובלית של סברה-אובלה, החברות הבינלאומיות "שואבות את הידע מישראל, אך הן פועלות כחברות עצמאיות. לא רק המרקמים שם שונים ואופן האכילה (כמטבל או כממרח, ולא כמוצר לניגוב), אלא גם שילובי הטעמים.

     

    "הטעם הכי פופולרי במקסיקו הוא צ'יפוטלה, אנחנו עושים cross culture (שילוב בין תרבויות מ.ק), אנחנו לא כופים עליהם להיות ים תיכוניים, אלא משתפים אותם בטעם הים תיכוני. באוסטרליה, הצרכנים מאוד אוהבים חומוס אדום: חומוס עם סלק. בארה"ב, המוצר הפופולרי ביותר הוא החומוס הקלאסי ואחריו חומוס עם צנוברים, פלפל אדום ושום. בניגוד לישראלים, הם אוהבים טעמים מאוד עזים. באוסטרליה היה המון חומוס לפני שהגענו אבל הצלחנו בשווקים האלה, כי שילבנו ירקות בחומוס באופן גלוי ושילבנו את הסיפור שלנו עם הסיפורים המקומיים".

     

    היו לכם ריקולים גדולים בארה"ב, בשל חשד לחיידקי ליסטריה בחומוס

    "נכון, לא חזרנו לקצבי הצמיחה של קודם, אבל עדיין ההתאוששות מדהימה".

     

    בארץ, סלטים הפכו להיות משהו שנחשב תעשייתי, עם חומר משמר, או שמזדהם בקלות.

    "בגרמניה זה לא מתחרה בסלטים, אלא במוצרים אחרים לגמרי. פה זה מטבלים וממרחים, זה מתחרה במיונז, בחמאה, במרגרינה, זה נחשב שומן בריא, כמו אבוקדו. וגם יש בזה חלבון שזה טוב לצמחונים וטבעונים".

     

    יש דגש על טחינה כמו בישראל? בארץ טחינה גולמית היא להיט

    "פחות, זה עוד לא טרנד בארה"ב למשל. אנחנו לא מוכרים טחינה גולמית כי אנחנו מוכרים מוצרים טריים מצוננים, אבל יש דגש על הטחינה בחומוס".

     

    בארה"ב: גם גוואקמולי ויוגורט

    לפי שטראוס, המותג סברה נחשב למוביל קטגוריית הממרחים והמטבלים המקוררים בארה"ב, והוא מותג החומוס הנמכר ביותר במדינה שמוצע ב-12 טעמים ובמגוון גדלים. החברה מייצרת שם גם גוואקמולי, סלסה ויוגורט יווני.

     

    שטראוס מסרה כי "לפי IRI נתח השוק הכספי של סברה בכלל קטגוריית המצוננים בארה"ב בתום הרבעון ה-2 של שנת 2017 היה 23.8% (מספר 1 בשוק). נתח השוק הכספי של סברה בתחום החומוס בארה"ב עמד על57.4%. מכירות החברה הסתכמו ב-2016 בסכום של 1.328 מיליארד שקל".

     

    נתח השוק של אובלה באוסטרליה עומד על 38% ונתח השוק של מוצריה במקסיקו הינו 70%. לפי שטראוס, בשתי המדינות נרשמה עלייה בהיקף המכירות של החברה ברבעון השני של 2017 שהסתכמו ב-31 מיליון שקל (המשקפים עלייה של 58.3% ביחס לשנה הקודמת). במחצית הראשונה הסתכמו המכירות ב-63 מיליון שקל, לעומת 40 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - צמיחה של 56.1%. מכירות החברה ב-2016 הסתכמו ב-106 מיליון שקל, עלייה של 29% ביחס לשנה קודמת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שטראוס החלה למכור חומוס בגרמניה - המחיר גבוה מבישראל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים