שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סיאט איביזה במבחן ראשון - כמעט מצוינת
    הסופר-מיני החדשה של סיאט אמורה להתעלות על קודמתה בכל תחום ללא תוספת מחיר. האם היא אכן עושה זאת?

     

    סיאט איביזה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    סיאט איביזה היא המכונית הוותיקה והמצליחה ביותר של המותג בעולם ובישראל. ולכן מובן מדוע עוררה נחיתת האיביזה החדשה (דור חמישי) עניין רב בשוק המקומי. בין היתר, משום שעל הנייר יש לה את כל הנתונים להיות הטובה בקטגוריה, עם תג-מחיר אטרקטיבי יחסית הזהה למחיר הרשמי של האיביזה היוצאת.

     

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 97 אלף שקל (90 אלף שקל)

    מתחרים: סיטרואן C3, קיה ריו, סוזוקי סוויפט, טויוטה יאריס

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    טוב: ביצועים, התנהגות, מרחב פנים, מערכות בטיחות

    בסדר: נוחות, בידוד רעשים

    טעון שיפור: עיצוב ואיכות תא הנוסעים

    ציון:

    איך נראה

    השינויים העיצוביים באיביזה החדשה קלים, ונראים יותר כמו מתיחת פנים מאשר דגם חדש. בעיקר בולטות יחידות תאורה גדולות וצרות מבעבר, יחד עם פגוש קדמי חדש בעל פתחי אוורור בולטים, בתי גלגלים מודגשים וסרחי עודף קצרים יותר.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    אם חיצונית האיביזה החדשה אינה מרגשת, בפנים היא כבר מאכזבת, עם עיצוב נטול שאר רוח וקודר עקב שימוש בגוונים כהים. מאכזב עוד יותר הוא השימוש בפלסטיק קשיח ומחוספס. נראה כאילו הגבילה בעלת הבית את המותג הספרדי הזול והעממי במשפחה בכוונה תחילה, כדי להותיר את הפולו החדשה בבירור מעליו בכל הנוגע לאיכות. המושבים מציעים נוחות ותמיכה טובים, יש מסך מגע גדול ("8) שנראה טוב אבל אינו מציע במפתיע אפשרות צימוד דרך Apple Car Play ו-Android Auto. רוצים בכל זאת? שלמו כסף במרכז השירות כדי לפתוח אפשרות זו.

     

    תוספת של 8.7 ס"מ לרוחב ו-9.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (256.4 ס"מ בסך הכל) מביאים לשיפור ניכר במרחב המחייה לנוסעים באופן המאפשר להסיע גם של ארבעה מבוגרים גבוהים בנוחות. מנגד, אין ידיות אחיזה לנוסעים וגם לא תאורת פנים מאחור. תא המטען גדל ב-63 ליטר ל-355 ליטר בסך הכל.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס - "רפרנס", 90 אלף שקל - מסך מגע בגודל "5 ובקרת שיוט. אבזור הבטיחות שופר עם שש כריות אוויר (ארבע בדגם היוצא) ובלימה אוטונומית במצבי חירום, כמו-גם התראה על ערנות נהג. רכב המבחן בגרסת "סטייל" (97 אלף שקל) הוסיף מסך מגע בגודל "8, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה (עוקבת פניה), חישוקי "15 קלים ובקרת שיוט אדפטיבית.

     

    איך נוסע

    מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר הגיע מהדגם היוצא, אך מפיק כעת 115 כ"ס (תוספת של 5 כ"ס) ומשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. יחידת ההנעה מספקת ביצועים טובים מאוד, גם זינוק מהמקום (9.5 שניות ל-100 קמ"ש) וגם בתאוצות ביניים, תודות לזמינות כוח טובה ותיבת הילוכים מהירת תגובה.

     

    תיבת ההילוכים נעימה לתפעול וממהרת להעלות הילוך על מנת להטיב עם צריכת הדלק. המנוע לעומת זאת מורגש יותר מדגמים אחרים של הקונצרן, רועד מעט בסל"ד נמוך ובעל רעש צורמני בסל"ד גבוה. גם מערכת עצור-סע ממהרת לדומם את המנוע עוד לפני עצירה מלאה. צריכת הדלק בממוצע המבחן עמדה על 14.3 ק"מ לליטר.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הפלטפורמה החדשה של האיביזה קשיחה ב-30% מקודמתה לדברי סיאט ובשילוב בסיס גלגלים ארוך יותר, קל להבין מדוע היציבות הכיוונית ואחיזת הכביש טובות מבעבר. לכך תורמת גם מערכת XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה ומסייעת להורדה יעילה של הכוח ביציאה פניות. להגה משקל טוב, הוא חד ומדויק אבל לצערנו, נטול תחושה.

     

    נוחות הנסיעה באיביזה טובה ביחס לקטגוריה. למיתלים בכיול נוקשה יחסית כמקובל בקונצרן והם מקנים נוחות סבירה בלבד במהירות נמוכה, אבל מסייעים לריסון טוב מאד במהירות גבוהה יותר. מה שפחות הרשים הוא בידוד הרעשים, החודרים לתא הנוסעים הן מכיוון הצמיגים והן הרוח.


     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    האיביזה החדשה טובה מקודמתה, מציעה תא נוסעים מרווח שיכול לספק את צרכיה של משפחה צעירה, ביצועים טובים, איכויות נסיעה גבוהות ומערכות בטיחות מתקדמות. חבל רק שעיצוב הפנים נטול שאר רוח והאיכות נמוכה מהמקובל בקונצרן. היינו שמחים גם לעידון מנוע הליטר הקטן שמציג אופי גס ורעש מיותר.

     

    למרות חסרונות אלו, עם תג-מחיר זהה למכונית היוצאת, האיביזה החדשה הפכה מתמודדת על תואר הקניה הטובה בקטגוריה, ולא רק הזולה שבהן.



    סיאט איביזה 1.0TSI DSG
    סיאט איביזה
    מנוע 3 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 999 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 20.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 7 יחסים
    אורך 405.9 ס"מ
    רוחב 178 ס"מ
    גובה 144.4 ס"מ
    בסיס גלגלים

    256.4 ס"מ

    משקל 1,164 ק"ג
    נפח תא מטען 355 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.5 שניות
    מהירות מרבית 193 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.2 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 108 גרם לק"מ
    מחיר רכב מבחן (בסיס) 97 אלף שקל (90 אלף שקל)
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     


    פרסום ראשון: 04.11.17, 20:02
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סיאט איביזה במבחן ראשון - כמעט מצוינת"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים