שתף קטע נבחר

מנכ"ל פלאפון: המהלך של אולמרט יגרום נזק לצרכנים

חברות הסלולר זועמות על החלטת משרד התקשורת להפחית את דמי הקישוריות. יעקב גלברד: המהלך נוהל באופן חפוז ובלתי מקצועי, ויגרום בסופו של דבר להעלאת תעריפים. סלקום: מי שישלם את המחיר יהיה הציבור

חברות הסלולר, כצפוי, זועמות על החלטת שר התקשורת, אהוד אולמרט, להפחית את דמי הקישוריות החל ממרץ 2005 וכן על כוונתו להנהיג תעריף אחיד לשיחות מהסלולר. 

 

מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד, אמר  ש"מהלך זה נוהל על ידי משרד התקשורת באופן חפוז ובלתי מקצועי, וללא התחשבות בהשלכות הצפויות על תעשיית הסלולר. המהלך יגרום בסופו של יום, נזק לצרכנים, לחברות הסלולריות וגם לתעשיות המשיקות לסלולר כגון ענף ההיי-טק, יצרניות הציוד, ספקי השירותים ועוד". לדברי גלברד, "מחירי השירות הסלולרי בישראל, לרבות מחירי הקישוריות, היו עד היום מהנמוכים בעולם המערבי."

 

גלברד הוסיף וציין, כי "משרד התקשורת הבטיח הוזלת מחירים, כאשר התוצאה האמיתית תהיה העלאת תעריפי השירות הסלולרי בשנים הקרובות, הן במחירי זמן אוויר והן במחירי מכשירי הטלפון הנייד. כל אלה יחד יובילו לירידה בהיקפי השימוש ובנגישות של הטלפון הנייד לצרכן הישראלי ."

 

גלברד ציין כי ההפחתה החדה של הקישוריות, שעשויה להתבצע בראשון במרץ 2005, תחייב את החברה בטווח הקצר, לעצור תוכניות פיתוח, ולבחון מחדש את תוכניותיה בתחום ההשקעות בתשתיות טכנולוגיות מתקדמות. הוא הדגיש, עם זאת, כי פלאפון תפעל כדי לשמר את רמת השרות הגבוהה המוענקת על ידי חברת פלאפון לכל לקוחותיה.

 

"החברות הסלולריות בישראל הפכו את השרות הסלולרי לשרות איכותי ונגיש לכל שכבות האוכלוסייה באמצעות סבסוד מחירי המכשירים ובאמצעות מחירים השווים לכל נפש", אמר גלברד. "המהלך הכפוי והתערבות משרד התקשורת בתמחור השרותים הסלולריים, שנוצר תוך תחרות בשוק חופשי, יוביל לפגיעה חמורה בחברות הסלולריות ובציבור צרכני השרות הסלולרי", אמר.

 

סלקום: תהליך קלוקל ולא מקצועי

 

בכיר בסלקום מסר בתגובה: "רק בישראל יכול משרד התקשורת לכנס מסיבת עיתונאים חגיגית כדי לבשר לציבור שתעריפי השיחות הסלולריות צפויים להתייקר כתוצאה מהחלטה שלו.

 

"כל התהליך היה קלוקל ולא מקצועי וחבל שמי שישלם את המחיר יהיה הציבור הרחב, תעשיית ההיי-טק והתעשיות הנלוות, שיפגעו מהקיצוצים הצפויים בחברות הסלולר".

 

הבכיר ציין, כי סלקום צפויה לבצע קיצוץ משמעותי בהוצאותיה אולם היא אינה מתכוונת לפגוע ברמת השירות הגבוהה אליה הורגלו צרכני הסלולר בישראל מאז כניסתה לשוק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ישראל הדרי
יעקב גלברד. כועס
צילום: ישראל הדרי
מומלצים