שתף קטע נבחר

המשטרה חושדת בנהג הקטר

נהג הקטר חשוד בגרימת תאונת הרכבת בבית יהושע, כך אומר הערב ראש צוות החקירה סגן ניצב יגאל חדד, במהלך שחזור התאונה. הרכבת ששימשה לשחזור כמעט ופגעה ברכב שעמד בסמוך לפסים, וחלפה מספר סנטימטרים ממנו

נהג הקטר הרכבת חשוד בתאונת שאירעה בבית יהושע,  ונחקר באזהרה בנוגע לחשדות אלה, כך אמר הערב (ג') סגן ניצב יגאל חדד, בעת שחזור התאונה. הרכבת שהגיעה למקום לצורך השחזור כמעט והייתה מעורבת בעצמה בתאונה קשה. שני כלי רכב התנגשו לצד הפסים ואחד מהם מצא עצמו במרחק אפסי מהרכבת החולפת. נהג הקטר הפעיל את בלם החירום ועצר סופית במרחק של 400 מטרים מהמחסום.

 

 

הטכניון מסייע בחקירה

 

היום (ג') בערב ערך צוות החקירה המיוחד של תאונת הרכבת בבית יהושע שחזור מקיף של פעולות הרכבת. בשחזור השתתפו נציגי הטכניון, אשר התקינו על הקטר וקרונות הרכבת חיישנים וציוד מתקדם נוסף. מטרת השחזור, לדברי ראש אגף התנועה במשטרת מחוז מרכז והעומד בראש הצוות, סגן ניצב יגאל חדד, הוא לבדוק נתונים פיזיקאליים הנוגעים לתנועת הרכבת וכן לדמות עצירת חרום ולבדוק מה מרחק הבלימה הנדרש לעצירה מוחלטת.

 

"אנחנו מבצעים סדרה של ניסויים המשחזרים סיטואציה דומה למה שהתרחש לפני התאונה", אמר חדד. "במהלך הניסויים אנו מקבלים נתוני אמת על מסכי המחשב. הן לגבי מדידות זמנים מדויקות והן בנוגע לתקינותה של מערכת הבלימה". במהלך שיחזור בלימת הרכבת נערכו מספר ניסיונות של בלימה רגילה ובלימת חירום, במהלך הנסיעה מהרצלייה לכיוון בית יהושע.

 

חדד הוסיף ואמר כי במהלך השחזור לא יתייחס צוות החקירה להיבט האנושי של התאונה, אלא רק לפעולות הרכבת. בתשובה לשאלה בדבר האשמים בתאונה, אמר חדד כי נהג קטר הרכבת שהתנגשה בטנדר שעמד על הפסים, נחקר כבר האזהרה על-ידי המשטרה, והוא עדיין נחשד בגרימת התאונה. לא הוחלט לעוצרו, והוא שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים. עוד הוסיף חדד ואמר כי נהג הרכב הפרטי עדיין חשוד בהריגה, בדיוק כפי שהיה לאחר התאונה.

 

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש, ובה הוצגו ממצאי ועדת החקירה הפנימית של הרכבת, הבהיר מנכ"ל הרכבת עפר לינצ'בסקי כי כל מערכות הרכבת - לרבות נהג הקטר - פעלו כשורה. עם זאת אמר לינצ'בסקי כי נהג הקטר שוחח במכשיר המירס בזמן תחילת בלימת החירום של הרכבת, לאחר שזיהה את הטנדר החוסם את דרכה ממרחק של 280 מטרים.

 

כמעט-תאונה לרכבת השחזור

 

בדרכה לנקודת השחזור, עברה הרכבת שיצאה ראשית מחיפה להרצלייה אירוע שכמעט והסתיים באסון גדול. כאשר התקרבה למחסום 37 הסמוך לזיכרון יעקב, נאלץ נהג הקטר לבצע בלימת חרום לאחר ששני כלי רכב התנגשו ממש בסמוך למסילה - בדיוק כפי שאירע בתאונת בית יהושע. כלי הרכב שמאחור דחף את זה שלפניו כך שהרכב הראשון, עמוס בנוסעים, נעצר במרחק של סנטימטרים ספורים מפסי הרכבת.

 

אחד מנוסעי הרכבת מספר: "עצירת החרום הייתה לגמרי בלתי מתוכננת. הרכב שנדחף לכיוון המסילה נעצר פחות מ-30 ס"מ מהפסים. ברכב היו נוסעים ובמזל גדול לא התנגשה בו הרכבת. הרכבת עצרה לבסוף כ-400 מטרים לאחר המפגש של המסילה והכביש".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רענן בן צור
סגן ניצב יגאל חדד, ראש צוות החקירה המיוחד
צילום: רענן בן צור
יוסי פלד מגיש את ממצאי הביניים של חקירת התאונה לשר התחבורה, שאול מופז
צילום: עופר עמרם
צילום: עופר עמרם
צוות החקירה של הרכבת, במקום התאונה
צילום: עופר עמרם
צילום: ירון ברנר
מ נכ"ל הרכבת, עפר לינצ'בסקי
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים