שתף קטע נבחר

החדשות של יונדאי, בדרכן אלינו

יונדאי מגיעה לתערוכה הביתית בסיאול עם שלוש מכוניות חדשות: קונספט-קופה ספורטיבית, מחליף ל-H-1 הוותיק וגרסת סטיישן ל-i30 החדשה - שתי האחרונות יגיעו אלינו בעתיד הלא רחוק

מנהלי יונדאי אינם נחים לרגע. עוד בטרם התאוששו מתערוכת ניו-יורק, שם הציגו את הג'נסיס - מכונית יוקרה שאמורה להתחרות בלקסוס וב.מ.וו, וכבר הם אצים-רצים לתערוכת סיאול, שם מציג הקונצרן שלוש מכוניות חדשות: קופה ספורטיבית בשלב מוקדם, H-1 חדש לחלוטין וגרסת סטיישן ל-i30 החדשה. המסחרית החדשה צפויה להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2008, מכונית הסטיישן תגיע כנראה עוד לפניה.

 

ספורט-קופה: ולוסטר

"עם הוולוסטר אנחנו רוצים לנסות משהו שונה לחלוטין," מצהיר או סוק-גואן, סגן נשיא לעיצוב ביונדאי, ומתכוון שהקוריאנים מעוניינים לשבות את לבם של לקוחות דור ה-Y - צעירים וצעירות בשנות העשרים, העומדים בפני רכישת מכונית ראשונה בחייהם. ומה יכול להיות טוב יותר למשימה ממכונית קופה ספורטיבית בעלת עיצוב כוחני, גם אם לא ממש מהפכני?


בנות דור ה-Y מדגמנות יונדאי ולוסטר

 

השאלה הכמעט מיידית היא - האם מדובר ביורשת לקופה הנוכחית. ובכן, מידותיה של מכונית התצוגה רומזות על מכונית קטנה יותר: אורכה 4.10 מטר (קופה: 4.39), רוחבה 1.79 מטר (1.76) וגובהה 1.45 מטר (1.33). לעומת זאת, בסיס הגלגלים ארוך משמעותית: 2.60 לעומת 2.53 מטר בקופה. על הנעת הוולוסטר, ששמה מורכב משתי מלים - Velocity (מהירות) ורודסטר, אחראית יחידת בנזין בנפח 2.0 ליטר המשודכת לתיבת חמישה הילוכים (שימו-לב) אוטומטית.

 

על עיצוב המכונית - שם קוד HND-3 - אחראי מרכז העיצוב של יונדאי בקוריאה, שחתום גם על עיצוב ה-KND-4 - רכב התצוגה של חברת הבת קאיה, שנחשף אף הוא בתערוכת סיאול.

 

 

המסחרי: H1

חשוב הרבה יותר עבורנו הוא מחליפו המודרני והנאה למראה של ה-H1, הדגם המסחרי הוותיק. עדיין תחת אותו שם, המחליף גדול מקודמו בכל ממד כמעט - 5.125 מטר באורך (תוספת של תשעה ס"מ), 1.92 מטר ברוחב (עוד 10 ס"מ) ובסיס גלגלים של 3.2 מטר (12 ס"מ יותר). רק ממד הגובה צנוע בארבעה ס"מ - 1.93 מטר.


סוף סוף מצטרף למאה ה-21. יונדאי H-1

 

ה-H-1 החדש יוצע בתחילה בשתי גרסאות: ואן לצרכים מסחריים או להסעת נוסעים. בגרסה המסחרית יגיע ה-H-1 עם שניים, שלושה, חמישה או שבעה מושבים. גרסת הנוסעים תציע מקום לשמונה, תשעה, 11 ואף 12 נוסעים.

 

שני מנועים יגיעו לאירופה: 2.5 טורבו-דיזל (170 כ"ס, 40 קג"מ) ו-2.4 ליטר בנזין (170 כ"ס, 22.8 קג"מ). תיבת ההילוכים הסטנדרטית היא ידנית עם חמישה יחסי העברה, אך יונדאי תציע גם שתי תיבות אוטומטיות - עם ארבעה או חמישה הילוכים. ייצור ה-H-1 החדש יחל באוגוסט הקרוב.

 

מנכ"ל יונדאי בישראל, דן אורנשטיין, מסר ל-ynet כי ה-H-1 צפוי לנחות בארץ במהלך הרבעון הראשון של 2008. הגרסה הרלוונטית ביותר לשוק הישראלי היא כמובן הטורבו-דיזל-אוטומט, אך לא נפסלת אפשרות ייבוא גרסת הבנזין, אם מחירה יהיה תחרותי דיו.

 

i30 סטיישן

כמי שרוצה לכבוש בסערה את הקטגוריה הקומפקטית באירופה, אך טבעי שיונדאי תזדרז להציע גרסת סטיישן ל-i30 החדשה, שהוצגה בחודש שעבר בתערוכת ז'נבה. כמו האחות ההאצ'בקית, גרסת הסטיישן של ה-I30 עוצבה במרכז האירופי של יונדאי ברוסלסהיים, גרמניה.


 

למשפחה האירופאית, ואולי-אולי גם הישראלית - יונדאי i30 סטיישן

 

כצפוי, השינוי המשמעותי לעומת ההאצ'בק הוא במידות: הסטיישן ארוכה ב-23 ס"מ (4.475 מטר), גבוהה בחמישה ס"מ (1.53 מטר) ובסיס הגלגלים ארוך בתשעה ס"מ (2.70 מטר). עם השקתה תציע ה-i30 סטיישן מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר או טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר.

 

לדברי אורנשטיין, גם גרסת הסטיישן צפויה להגיע לארץ בתחילת 2008, חודשים ספורים לאחר תחילת שיווק גרסת ההאצ'בק, בסוף 2007.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישבן כמו שאוהבים באירופה. יונדאי i30 סטיישן
הרבה יותר מודרני. יונדאי H-1 החדש
לכבוד בני עשרים ומשהו. יונדאי ולוסטר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים