שתף קטע נבחר

קול קורא לארגונים לקבל נוער עם מוגבלות כמתנדבים

לראשונה בארץ, יחולקו בקרוב מענקים לצורך פיתוח תפקידים להתנדבות ומעורבות של בני ובנות נוער עם מוגבלות. "לכל אחת ואחד יש מה ואיך לתרום, צריך רק לאפשר את התנאים הנכונים"

מענקים לצורך פיתוח תפקידים להתנדבות ומעורבות של בני ובנות נוער עם מוגבלות יחולקו בקרוב לראשונה בישראל. יותר ויותר ארגונים ויוזמות משתפים במערך ההתנדבות שלהם גם פעילים ופעילות עם מוגבלות. מטרתו של המענק לעודד מגמה חשובה זו ולהרחיב אותה. בימים אלה מפורסם קול קורא לקבלת הצעות לתפקידים, אליו כבר הוגשו הצעות מכל רחבי הארץ.

 

מאחורי המענק עומדת תכנית "לשם שינוי", שמטרתה לקדם ולעודד התנדבות ומעורבות חברתית של בני ובנות נוער עם מוגבלות, בגילאי התיכון (15-21). "זו דרך נפלאה לקדם השתתפות אמיתית של נוער עם מוגבלות בחברה" אומרת חני פרידמן מנהלת התכנית, "לכל אחת ואחד יש מה ואיך לתרום, צריך רק לאפשר את התנאים הנכונים".

 

מנעזרת לעוזרת

אחת שיש לה הרבה מה לתרום היא אור פכטר, צעירה בת 18 שנולדה עם CP. מאבקה של אור להצטרף לטיול השנתי הכיתתי פורסם ב-ynet ב-2015 . כבר בגיל צעיר הפכה אור לפעילה חברתית, כשהחלה להתנדב בעמותה הפועלת למען נוער בסיכון. "הפכתי מנעזרת לעוזרת" מספרת אור. "בכל פעם מחדש שמחתי לגלות עד כמה ההתנדבות משמעותית עבורם וגם עבורי...זה אחד מאותם מקומות שסוף סוף ראו אותי ולא את המגבלה".

 


 

כיום אור היא חלק מצוות "לשם שינוי", וממשיכה לעודד בני ובנות נוער עם ובלי מוגבלות להכיר ביכולותיהם ולממש את הפוטנציאל שלהם, גם בתרומה לחברה.

 

"הפרויקט שלנו הוא חלק ממהפכה"

דוגמא לפרוייקט שכבר זכה לתמיכה מ"לשם שינוי", היא גינה קהילתית מיוחדת בראש-העין. מידי שבוע מתכנסים בה נערים ונערות מרחבי העיר, ביניהם נערים מההוסטל הסמוך, ותחת הדרכתה של מדריכה מקצועית מטפחים גינה קהילתית שאת תוצרתה מחלקים לנזקקים. "הפרוייקט הזה הוא חלק ממהפכה חברתית שמתרחשת בישראל בנושא אנשים עם צרכים מיוחדים" אומרים גורמים בעיריה, התומכת בפרוייקט מיום הקמתו.

 

"מעבר לתחושת הסיפוק של הפעילים והפעילות הצעירים, נוצרים גם חיבורים חברתיים חשובים, ואפשר בהחלט לדבר על שינוי עמדות אמיתי כלפי נוער עם מוגבלות".

 


 

גם בחיפה, שפרעם, ירושלים, חולון ואשדוד אימצו העיריות את הנושא קרוב לליבן, ובכל אחת מהן כבר הוקמה ועדה ברשות מובילה עירונית, המקדמת באופן יומיומי עוד ועוד פרוייקטים המיועדים למעורבות חברתית של נוער עם מוגבלות.

 

"אני מאמינה כי בשנים הקרובות נוכל לראות בכל הארץ יותר ויותר בני ובנות נוער עם מוגבלות שמתנדבים, תורמים מזמנם ומעורבים חברתית, ובהמשך הופכים גם לבוגרים כאלה", מסכמת פרידמן. "הצלחת התהליך שמתרחש כאן תלויה בכולנו.

 


 

 

הקול קורא שאנחנו מפרסמים עכשיו, הוא הזדמנות נהדרת - לכל מי שחושב וחושבת שהרעיון הזה טוב- להציע תכנית שיכולה לקבל מענק להגשמתה, ולקחת חלק בשינוי".

 

התכנית היא פרי חיבור בין משרד החינוך, משרד הרווחה, ג'וינט ישראל-אשלים, עמותת אלווין ישראל, מרכז השלטון המקומי, איגוד מנהלי מחלקות החינוך ואגודת מנהלי מחלקות הנוער.

 

  • לפרטים נוספים על התכנית ובקשות למענק שניתן להגיש עד 4.6.17 היכנסו לאתר .

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים