שתף קטע נבחר

מטפחות מעוצבות לחולות סרטן - יש כזה דבר

"חיפשתי מטפחות שמחות, מעוצבות וצעירות כדי להחליף את המטפחות המיושנות והלא מחמיאות שהיו לה. לאחר מספר ימים של חיפושים גיליתי שהמשימה לא כל כך פשוטה כמו שחשבתי ומאוד קשה למצוא מטפחת שתענה על כל הקריטריונים שאמא ביקשה". ליאת זוהר עיצבה עבור אמה שחלתה בסרטן מטפחות מעוצבות ואופטימיות, כעת הן מוצעות לשאר החולות במחלה

לאחרונה ציינו שנה.

שנה שלמה

שנה בלעדיה, בלי אמא.

שנה בלי לשמוע את הקול שלה, את הצחוק, בלי לראות את התמונה שלה בטלפון כשהיא מתקשרת.

שנה בלי האוכל שלה, שכמה שאני מנסה זה עדיין ליד, לא מגיע לרמה שלה ושוב אני מתעצבנת שלא שאלתי וכתבתי כי אז זה נראה כל כך לא חשוב וכל כך בא לי על הדג המרוקאי שלה.

שנה בלי חיבוק, בלי המילה הטובה שתמיד ידעה להגיד.

שנה בלי להתעצבן עלי ולצעוק עלי שאני איטית ו"זוזי כבר, אני אעשה את זה, יכולתי לעשות ארבעה סירים עד שאת זזה".

שנה.

שנה של געגוע.

 

הרעיון של Moon Design מתחיל בעצם לפני שנה וחצי כשגיליתי שאימי, מיכל ז"ל חלתה שוב בסרטן, חמישה חודשים לאחר שניצחה סרטן מסוג לימפומה היא החלה להרגיש שוב לא טוב. "משהו לא טוב קורה לי בגוף" היא אמרה וידעה, הבינה שמשהו קורה לה גם כשלא ידעה להסביר במדויק מה זה.

 

אי אפשר היה לשקר לה. גם לא המכונה הכי גדולה שיש - הגוף. ואכן לאחר מספר בדיקות התברר שאימי חלתה שוב בסרטן והפעם לוקמיה אגרסיבית ונדירה.

 

אובדן השיער הוא מובהק - הוא הופך את החולי לאמיתי

לכימותרפיה יש הרבה תופעות לוואי לא נעימות (בלשון המעטה), אבל אובדן השיער הוא מובהק, לא רק לנשים - הוא הופך את החולי לאמיתי. אי אפשר להסביר במילים כמה התרגשנו שהשיער צמח לה בחזרה, מדדנו כל שבוע את קצב הצמיחה, קנינו קוקיות צבעוניות, ועכשיו היא הייתה צריכה לגלח שוב את הראש כי כשהשיער נושר זה מגרד וכבר כדאי להוריד הכל מסתבר, דברים שלומדים אחרי הפעם הראשונה. אבל אמא שלי כמו לביאה אמיתית, הייתה אופטימית ולא נשברה.

 

ליאת ליה והמטפחות המעוצבות שלהן (צילום: יעל אמיר) (צילום: יעל אמיר)
ליאת ליה והמטפחות המעוצבות שלהן(צילום: יעל אמיר)

 

שהסרטן מכה בבן אדם קרוב, אתה נכנס למצב של drive, אין לך זמן לעצור, לבכות ולשאול שאלות. אתה יודע שאתה חייב להיות חזק, לתת כוח ותקווה לבן אדם שהכי קרוב אליך ואתה רואה אך ורק את הניצחון מול העיניים, אין שום אופציה אחרת!

 

כשגיליתי שחלתה שוב, מצב ה-drive המוכר חזר להשתלט לי על הגוף, והחלטתי לחפש מטפחות חדשות, מטפחות כאלה שיתאימו לאופי של אמא, שיעלו טיפה חיוך לפרצופה, להקל עליה ולו במעט על כך ששוב היא הולכת לאבד את שיערה.

 

חיפשתי מטפחות שמחות, מעוצבות וצעירות כדי להחליף את המטפחות המיושנות והלא מחמיאות שהיו לה. לאחר מספר ימים של חיפושים גיליתי שהמשימה לא כל כך פשוטה כמו שחשבתי ומאוד קשה למצוא מטפחת שתענה על כל הקריטריונים שאמא ביקשה: מטפחות נעימות מכותנה (כאלה שיספגו את הזיעה כשהחום עולה), ללא תוספות מיותרות שיכולות לגרד (כי כשהראש חלק מרגישים הכל) וכמובן נוחות לחבישה מהירה ולא מסובכת.

 

המטפחות מיוצרות בישראל מבדים בהרכב 100% כותנה ו-200% תשומת לב (צילום: יעל אמיר) (צילום: יעל אמיר)
המטפחות מיוצרות בישראל מבדים בהרכב 100% כותנה ו-200% תשומת לב(צילום: יעל אמיר)

 

הידיעה שלא מצאתי מטפחות חדשות הציקה לי ולא ידעתי מה לעשות, בשיחה עם ליה גבאי, חברה טובה מתחום העיצוב, עלה הרעיון לעצב ולייצר מטפחות בעצמנו. במשך שנה עיצבנו, תכננו, ביררנו וחברנו לאנשי מקצוע הכי טובים שיש וכך moon design נולד.

 

לפגוש אנשים חזקים שנלחמים בכל הכוח

המטפחות מיוצרות בישראל מבדים בהרכב 100% כותנה ו-200% תשומת לב, ומתחלקות לשתי קולקציות: קולקציה עם גומי לנוחות מירבית עבור החולים וקולקציה שנייה בלי גומי למראה טרנדי, שיקי שניתן לקשור במספר דרכים כמו טורבן, בנדנה, סרט וכדומה.

 

בקולקציות מככבים פרינטים שונים במגוון צבעים, אופנתיים וצעירים. כמו כן, בנוסף ישנה קולקציה של מוצרי נייר נלווים לשיפור מצב הרוח (במיוחד שאתה סגור בחדר של בית החולים לתקופה ארוכה) בין המוצרים: גלויות, to do list וכו׳.  

בקולקציות מככבים פרינטים שונים במגוון צבעים, אופנתיים וצעירים (צילום: יעל אמיר) (צילום: יעל אמיר)
בקולקציות מככבים פרינטים שונים במגוון צבעים, אופנתיים וצעירים(צילום: יעל אמיר)

 

כשנמצאים על רכבת ההרים שהסרטן מביא אל חייך, אתה מבין שהוא מזמן איתו גם המון תובנות ורצון גדול לסייע במשהו, קטן ככל שיהיה, שיעלה חיוך, שייקל במעט, שיגרום לך להתעסק בקטנות של החיים לרגע.

 

המיזם שלנו עוזר לי להתגבר, לפגוש אנשים חזקים שנלחמים בכל הכוח ועוזרים לי דרך המילים שלהם, להתמודד עם האובדן האישי והפרטי שלי.

 

אנחנו מאמינות בנתינה ותרומה חזרה לחברה, בחווית קנייה בעלת ערך מוסף ומשמעות ולכן החלטנו שמכל רכישה יתרמו 10% לעמותת "גדולים מהחיים".

 

  • ניתן לראות את כל הדגמים של המטפחות המעוצבות באתר , עמוד פייסבוק  או באינסטגרם  .
  • באתר החברה  ניתן לתרום מטפחות לחולים וליאת וליה דואגות לחלק את המטפחות שנתרמו במחלקות האונקולוגיות (ילדים ומבוגרים) ברחבי הארץ.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יעל אמיר
בנוסף ישנה קולקציה של מוצרי נייר נלווים לשיפור מצב הרוח
צילום: יעל אמיר
צילום: יעל אמיר
צילום: יעל אמיר
צילום: יעל אמיר
מטפחות מעוצבות
צילום: יעל אמיר
צילום: יעל אמיר
צילום: יעל אמיר
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים