שתף קטע נבחר

"אנו לבושים במדים ומרגישים ככל החיילים"

חמישה צעירים על רצף האוטיזם לבשו את סרבלי חיל האוויר ושולבו במחלקות השונות כשווים בין שווים, במסגרת תוכנית 'גדולים במדים', "הם שווים ויכולים לתרום וליצור כמו כל אדם אחר". צפו

בטקס מרגש שהתקיים לאחרונה בבסיס חיל האוויר בשדה דב, חמישה צעירים על רצף האוטיזם לבשו את סרבלי חיל האויר ושולבו במחלקות השונות כשווים בין שווים, במסגרת תוכנית "גדולים במדים" ובאימוצה של חברת "אפקון החזקות".

 

איתי לדרר, צעיר על רצף האוטיזם שמשרת כבר שנה בבסיס סיפר על השירות: "אנחנו מרגישים משמעותיים בתרומה שלנו לצבא. כבר בכניסה לבסיס אנו מתקבלים בחום על ידי החיילים והמפקדים שמנחים אותנו מה לעשות באותו יום. אנו לבושים במדים ומרגישים ככל החיילים. מסגרת ההתנדבות נותנת לנו את ההרגשה שאנחנו בוגרים אחראים ומסוגלים".

 

האלוף במיל' גבי אופיר, שהקים את "גדולים במדים" מסביר: "מדובר בתוכנית לאומית שנמצאת כיום ב-23 בסיסי צה"ל, אך עתידה להתפשט לעשרות בסיסים נוספים בשנים הקרובות. המפקדים פותחים בפנינו את הדלתות, ומדווחים על עלייה משמעותית במוטיבציה בקרב חיילי הבסיס ה'רגילים'. מדובר ב-WIN-WIN ברור לכל המעורבים בדבר".

 

מסגרת ההתנדבות נותנת לנו את ההרגשה שאנחנו בוגרים אחראים ומסוגלים (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
מסגרת ההתנדבות נותנת לנו את ההרגשה שאנחנו בוגרים אחראים ומסוגלים

 

בטקס השתתפו מנהלי חברת אפקון מקבוצת שלמה, הבעלים עתליה שמלצר, הבת עופרה שמלצר-רייף ובעלה יו"ר אפקון ישראל רייף שאמר לחיילים: "אנחנו בקבוצת שלמה רוצים לראות אתכם בהמשך משתלבים אצלנו בעבודה בחברה, הצלחתכם היא הצלחתנו, אנו נעשה כל מה שביכולתנו בשביל החיילים הנהדרים הללו".

 

הרב מנדי בלינצקי, יו"ר עמותת 'יד לילד המיוחד' סיכם: "העמותה גאה להוביל את תוכנית 'גדולים במדים', יחד עם JNF ארה"ב, המשלבת 350 צעירים עם צרכים מיוחדים בצה"ל, ודרך זה בחברה הישראלית ובתעסוקה. מדובר במהפיכה חברתית שמוכיחה לכולם כי הם שווים ויכולים לתרום וליצור כמו כל אדם אחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים