שתף קטע נבחר

"16 מלאו לנער והוא שר איתי על הבמה"

"במופע התרמה נחשפתי לילד אחד באופן מיוחד, דורון לאור שמו, בן 16, שסובל ממוגבלות שכלית קלה, דורון התגלה ככישרון מוסיקלי מיוחד. הוא שר יחד איתי את השיר "שש עשרה מלאו לנער'. הופתעתי מאד מהאור שבעיניו ומהאושר העצום שקרן מפניו כששרנו יחד". קובי אשרת מספר על מיזם המשלב אמנים ובעלי צרכי מיוחדים. צפו

לפני כשנה וחצי פנה אלי איש מקסים ששמו יאיר לוי. יאיר לוי הוא איש עסקים שמקדיש את זמנו הפרטי בהתנדבות מלאה לטיפוח ילדים עם צרכים מיוחדים על כל גוניהם הרבים. הוא עושה עבודת קודש זו עם אישה יוצאת דופן, מוסיקאית ויזמית חברתית בשם עופרה כהן שעומדת בראש מיזם בשם music4life שבא לחבר בין ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים לבין עולם המוסיקה.

 

שניהם פנו אלי בבקשה לעזור להם להרים מופע שהכנסותיו ייתרמו לעמותה ששמה "מחוברים לחיים" שחרתה על דגלה לעזור לילדים אלה ולפתוח בפניהם את העולם באמצעות מוסיקה.

 

 

גייסתי כמה אומנים חברים ביניהם דוד דאור, ירדנה ארזי, חני נחמיאס וחנן יובל והפקנו מופע שבו האומנים שתפו פעולה עם הילדים ושרו איתם על הבמה. המופע עבר בהצלחה גדולה ועורר התרגשות גדולה עד דמעות בעיני הקהל שנכח, עמד על רגליו ומחא כפיים במשך דקות ארוכות.

 

במופע הזה אני אישית נחשפתי לילד אחד באופן מיוחד, דורון לאור שמו בן 16, שסובל ממוגבלות שכלית קלה, דורון התגלה ככישרון מוסיקלי מיוחד. הוא שר יחד איתי את השיר "שש עשרה מלאו לנער". הופתעתי מאד מהאור שבעיניו ומהאושר העצום שקרן מפניו כששרנו יחד.

 

קובי אושרת על הבמה עם נער עם צרכים מיוחדים ()
דורון לאור וקובי אשרת על הבמה

 

העבודה איתו על השיר הייתה לי חוויה נפלאה כשהבנתי איך המוסיקה מאירה את עולמו. מאז נפגשנו פעמים רבות לנגן ולשיר ביחד בביתי, והקשר התהדק. לפני כחודש הייתה לי הופעה במועדון זאפה הרצליה, בה אירחתי את קורין אלאל, את להקת "חלב ודבש", את יובל כספין ואמנים נוספים.

 

הזמנתי כמובן גם את דורון לאור להגיע למופע ואז העליתי אותו לבמה בהפתעה, הכרתי אותו לקהל ושרנו יחד שוב את "שש עשרה מלאו לנער". הקהל ממש יצא מדעתו מהתרגשות ודורון היה ברקיע השביעי כשהרגיש את האהבה שזרמה אליו מהאולם.

 

יאיר עופרה ואני ממשיכים את העבודה עם ילדים אלו וילדים נוספים בפרויקט מוסיקלי ששמו "רסיסים של טל" על שם שיר אותו כתב יאיר לוי בעצמו ואנו עכשיו בעבודה על מופע גדול שיתרחש בקרוב בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות אומנים רבים אבל בעיקר בהשתתפות הילדים המקסימים האלו שיש לי זכות גדולה לעבוד איתם.

קובי אשרת.

 

מיזם המוסיקה music4life הוקם לפני ארבע שנים על-ידי עופרה כהן בשיתוף הקונסבטוריון כפר סבא. והיום מתקיים במרכזים רבים בארץ. מטרת הפרויקט הוא מתן הזדמנות שווה ללימודי מוסיקה ושירה במרכזי מוסיקה קיימים כפי שילדים רגילים הולכים.

 

בפרויקט, ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים מגיעים למרכזי המוסיקה ולומדים נגינה ושירה בקבוצה ומשולבים לאחר מכן עם קבוצות של ילדים ללא מוגבלות ובהופעות על במה אחת עם אמנים.

 

בנוסף משתתפי הפרויקט יוצרים קליפים להעלאת המודעות לכך שבעלי המוגבלויות הם חלק מהחברה הישראלית. במקביל כהן מתנדבת בפרויקט המוסיקה "רסיסים של טל" בו ילדים שרים ומקליטים שירים באולפנים מקצועיים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גידי לויתן
קובי אשרת
צילום: גידי לויתן
דורון לאור
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים