שתף קטע נבחר

מתוק ומלוח עבור פגועי נפש ובעלי מוגבלות

בלב מפרץ חיפה נפתחה "הקונדיטוריה", מתחם של 500 מ"ר הכולל מרכז מבקרים, סדנאות וחנות לממכר מאפים ועוגיות בעבודת יד. 180 מתמודדי נפש פועלים במתחם כחלק משיקום תעסוקתי של עמותת "שכולו טוב". לא רחוק משם, ברכסים, על שטח של 1,500 מ"ר ובעלות של 13 מיליון שקלים, נחנך מרכז תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים ובו מפעל בינלאומי למלח גורמה

קבוצת העסקים החברתית "שכולו טוב", שהקים היזם החברתי עירד אייכלר, פותחת מיזם חדש ונוסף – מפעל "הקונדיטוריה" בלב המפרץ שבחיפה. מדובר במתחם של 500 מ"ר הכולל מרכז מבקרים, סדנאות וחנות לממכר מאפים ועוגיות בעבודת יד. במקום 180 מתמודדי נפש הפועלים במתחם כחלק משיקום תעסוקתי.

 

 

מפעל "הקונדיטוריה" ממוקם בלב המפרץ שבחיפה ותוכנן על ידי משרד האדריכלים דובינסיקי. המתחם מחולק למספר חללים: חלל עבודה, חלל לקיום סדנאות, וחנות לממכר מאפים ועוגיות בעבודת יד במחירים נמוכים.

 

המיזם מצטרף לעשרה מיזמים של "שכולו טוב" שכבר קיימים ופועלים בארץ ובעולם (נפתחו כבר סניפים בברצלונה, גרמניה ועתידים להיפתח נוספים).

 

"לא בכדי קבוצת 'שכולו טוב' בחרה למקם את הפעילות בלב העסקים של חיפה, כך נוכל לקיים שיתופי פעולה עם המפעלים, עסקים וחברות הנמצאות באיזור", מסביר מנכ"ל הארגון עופר כהן. "חברות המבקשות לקחת חלק פעיל בפעילות חברתית למען הקהילה ולמען שיקום מתמודדי נפש, תוכלנה לבצע הזמנות ומשלוחי מאפים ועוגיות או אפילו לקיים סדנאות אפייה חוויתיות לעובדי החברה שלהם".

 

עוגיות ומוצרים בקונדיטוריה במפרץ חיפה ()
עוגיות ומוצרים בקונדיטוריה במפרץ חיפה

 

"שכולו טוב", מובילה בארץ ובעולם מיזמים עסקיים-חברתיים, המהווים מרחב וסביבה לשיקום תעסוקתי, הן עבור בעלי מוגבלות בכלל ומתמודדי נפש. מטרת המיזמים היא לאפשר אינטרקציה חברתית יומיומית בין המשתקמים לאנשים בחברה.

 

בעקבות הפיתוח של מודל תעסוקתי- כלכלי ("היחידה המשלבת") של הארגון, שכבר הוכיח אחוזי הצלחה ניכרים בשילוב בעלי מוגבלות, זכתה הקבוצה בפרס באו"ם מטעם ארגון Zero Project לפני כשנתיים. מאז ועד היום מגיעות הנה לישראל משלחות וארגונים מרחבי העולם לקידום זכויות של אנשים עם מוגבלות, מתוך רצון ללמוד ולהטמיע את המודל של קבוצת "שכולו טוב".

 

עוגיות ומוצרים בקונדיטוריה במפרץ חיפה ()
עוגיות ומוצרים בקונדיטוריה במפרץ חיפה

 

ברשימת המיזמים של הקבוצה ניתן למצוא את רשת הספרים החברתית לספרי יד 2 שנייה - "סיפור חוזר", רשת בגדים "דנדשה", רשת בתי קפה "קפה טוב", רשת דוגווקרים – "כלב טוב", מפעל שוקולד – "קורינט", מפעל נרות –"נרות יוצרים" ועוד.

 

כיום פועלים בכל אחד מהמיזמים העסקיים כ-3,000 מתמודדי נפש שמקבלים שירות במסגרת שירותי "סל שיקום" של משרד הבריאות. כ-400 עובדים ומעל ל-800 מתמודדים שכבר השתלבו בשוק החופשי.

 

עוגיות ומוצרים בקונדיטוריה במפרץ חיפה ()
עוגיות ומוצרים בקונדיטוריה במפרץ חיפה

 

לדברי עירד אייכלר מייסד הקבוצה: "פתיחת מפעל" הקונדיטוריה" בלב הפועם של חיפה- במרכז העסקים, מאפשרת ליצור אינטראקציה בין העסקים והחברות מאיזור חיפה והסביבה המבקשות להיות שותפות בקהילה, כך שיוכלו לצד הזמנת תוצרת של הקונדיטוריה והשתתפות בסדנאות חווייתיות לעובדים, לנתץ מיתוסים סביב פגועי נפש".

 

ביום ב' ה- 14/1/19 תחנך "הקונדיטוריה" באופן רשמי.

 

על שטח של 1,500 מ"ר ברכסים ובעלות של 13 מיליון שקלים, נפתח לאחרונה מרכז תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים ובלב ליבו של המרכז מפעל למלח גורמה 424 המיוצא לעולם כולו.

 

את מרכז התעסוקה הנקרא "מעש", הקימה עמותת "צהר הלב" המפעילה רשת מוסדות חינוך לילדים עם צרכים מיוחדים וכן מערכי דיור לבוגרים עם צרכים מיוחדים. במרכז התעסוקה כמאה עובדים, כולם לוקים בתסמונת דאון, שיתוק מוחין ונכויות שונות.  

 

רוב העובדים הם דיירים של מערכי הדיור של "צהר הלב" והם עובדים במקום כשמונה שעות ביום בעבודות של ייצור ואריזה במפעל מלח הגורמה 424 הידוע בתכונותיו הייחודיות והקולינריות ומיוצא למסעדות שפים ואנשים פרטיים בכל העולם.

 

עובדים עם מוגבלויות במפעל מלח גורמה ()
המפעל מעניק לעובדים הזדמנות שווה להשתלב בחברה ולחיות חיים עצמאיים ככל שניתן
 

 

המלח נמכר בישראל וב-12 מדינות נוספות בעולם וביניהן, יפן, אוסטרליה, הודו, רוסיה, איטליה ונורבגיה ושפים מהשורה הראשונה משתמשים בסוגיו השונים של המלח שמגיע בטעמים ייחודיים כמו יין מרלו, מלח חריף, מלח מעושן, מלח תפוז ועוד.

 

העובדים במרכז התעסוקה הוכשרו לעבודה במפעל. עובדים אחרים במרכז התעסוקה עוסקים גם באריזת נרות ובקרוב יופעל במקום גם אולם אירועים, שגם עליו יופקדו אנשים עם צרכים מיוחדים, שיהיו אחראים על תפעול המקום, מלצרות, ניקיון ועוד. מעבר לתעסוקה, המפעל מעניק לעובדים הזדמנות שווה להשתלב בחברה ולחיות חיים עצמאיים ככל שניתן.

 

 "כיף לי לעבוד פה, אני הכי מאושר בעולם. אני מקבל משכורת ויכול לקנות בעצמי מה שאני רוצה". מספר דניאל אנקווה העובד במפעל. חברו לעבודה, ישראל צישינסקי, מוסיף: "אני אחראי על מילוי והדבקה ואני מקבל משכורת ויכול לקנות מתנות לאחיינים שלי. אני מרגיש כמו כולם".

 

מנכ"ל ארגון "צהר הלב", ישראל קורניק, מסכם: "מרכז התעסוקה שבמרכזו מפעל המלח הוקם על ידינו בכדי לתת לבוגרים עם צרכים מיוחדים הזדמנות שווה ואמיתית להשתלב בחברה ובעולם התעסוקה. עבורם זהו לא רק מקום עבודה אלא מקור לגאווה ולחיזוק הערך העצמי, המסוגלות האישית ומקום בו הם מרגישים שווים למרות מוגבלותם".

 

ביום ג' ה-15/1/19 יחנך באופן רשמי מרכז התעסוקה ברכסים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים