שתף קטע נבחר

"בואו להתחרות מולי בג'ודו. אנצח אתכם"

"האסטרטגיה הנדרשת בג'ודו במהלך קרב מסייעת לי בהתמודדות מול האתגרים שמלווים אותי מילדות. היא מסייעת לי להשתלב בחברה, בעבודה ובחיים כאדם חזק". הג'ודוקא דקל בר ניר וחבריו למשלחת הספיישל אולימפיקס, נחתו בדובאי וייצגו את ישראל בתחרויות השונות. בטור אישי הוא מספר על ההתמודדויות וההצלחות

שמי דקל בר ניר, בן 45, תושב כפר סבא, עובד בספריה ועומד להשתתף היום לראשונה בתחרויות הספיישל אולימפיקס, בענף הג'ודו, באבו-דאבי ובדובאי. ההתרגשות שלי בשיאה.

 

אני דומה לכם, אבל יש לי התמודדויות נוספות. בשנים הראשונות לחיי התברר להורי שיש לי קשיי תפקוד ולקויות למידה. לאחר אבחון הקשיים שלי, כל המשפחה התגייסה לעזור, לטפח ולגדל אותי. המשפחה נאבקה כל השנים שאלמד בבתי ספר רגילים ורוב השנים אכן למדתי בכיתות רגילות עם סיוע ותמיכה. סיימתי תיכון עם 18 יחידות בגרות, תעודת גמר ומקצוע.

 

צפו בדקל ניר בתחרות ג'ודו : 

 

אני מרגיש שהאימון בג'ודו מחזק לי את הביטחון העצמי ואת הכושר הגופני. התחרויות מאתגרות מאוד והזכייה במדליות ממלאת אותי בסיפוק ומעידה על ההשקעה הרבה. כבר לפני 15 שנה השתתפתי בתחרות בינלאומית ראשונה של ספיישל אולימפיקס. סיימתי במקום חמישי וזכיתי במדליה קבוצתית. זו הייתה חוויה מרגשת מאוד כי אז בפעם הראשונה התחריתי מחוץ לישראל. באמצעות הג'ודו אני מכיר אנשים חדשים, ואני מקווה שכך יהיה גם במשחקים בדובאי.

 

אני רוצה לתת לאחרים את מה שאני קיבלתי

המאמן שלי, עזרא דבח, שמלווה אותי בכל השנים האלה, משקיע בי, תומך ונותן את הנשמה, הוא עבורי גם מורה לחיים שמחוץ לאולם האימונים. האסטרטגיה הנדרשת בג'ודו במהלך קרב מסייעת לי בהתמודדות מול האתגרים שמלווים אותי מילדות. היא מסייעת לי להשתלב בחברה, בעבודה ובחיים כאדם חזק.

 

חברי הספיישל אולימפיקס  ()
"קוראים לציבור לסייע לנו ביצירת עולם שוויוני יותר בו לכל אדם יש הזדמנות שווה". דקל בר ניר באימון

 

התקבלתי לפרויקט "ניצן אונים", שמסייע לי ולחבריי להשתלב בדיור בקהילה ובעבודה ולקיים חיי קהילה וחברה מלאים. אני גר היום בדירה עם שלושה שותפים ומנהל חיי חברה מלאים.

 

ב-24 שנים האחרונות אני עוזר ספרן במכללת סמינר הקיבוצים. אני אוהב מאוד את מה שאני עושה, את מקום העבודה ובמיוחד את האנשים שמקיפים אותי ואת האווירה. אני נהנה מאוד לצפות בתיאטרון והולך לרוב ההצגות ותרגילי הבימוי בבית הספר לאמנויות הבמה שבסמינר הקיבוצים.

 

עם ההצלחות בא התיאבון לעוד. אני רוצה להיות יותר מספורטאי. אני רוצה לתת לאחרים את מה שאני קיבלתי, ושחיזק אותי כל-כך. לפני כמה שנים עברתי קורס עוזר מדריך בג'ודו, וסיימתי כחניך מצטיין.

 

צפו בחברי המשלחת מזמינים את הספורטאים האולימפיים להתחרות בהם:

 

לאחרונה אף נאמתי בטקס גיוס תרומות עבור נסיעת המשלחת למשחקי הספיישל אולימפיקס. אנו משלחת של 25 ספורטאים נייצג יחד את מדינת ישראל במשחקים האולימפיים באבו-דאבי ודובאי, ובכדי לממן את הנסיעה יצאנו בקמפיין גיוס המונים דרך אתר DROVE.

 

אנו מזמינים ספורטאי עלית להתחרות בנו (בהם אריק זאבי, שחר פאר, איתי שכטר, יעקב טומרקין, מאי לווי, יותם הלפרין, בר טימור ועוד) וקוראים לציבור לסייע לנו ביצירת עולם שוויוני יותר בו לכל אדם יש הזדמנות שווה להתחרות ולייצג את המדינה.

 

אני מרגיש שאני מצליח להשתלב בחברה ולהגשים את עצמי. עכשיו נשאר רק החלום לזכות במדליה ולייצג את מדינת ישראל בכבוד.

 

 

 

ספיישל אולימפיקס הוא ארגון הספורט הגדול בעולם לילדים ולבוגרים בעלי מוגבלויות שכליות. 0.5% מהילדים שנולדים בישראל נמצאים על רצף המוגבלויות הקוגנטיביות-התפתחותיות, אחד מכל 200 ילדים שנולדים מדי שנה.

 

חברי הספיישל אולימפיקס  ()
"אחד מכל 200 ילדים שנולדים מדי שנה בישראל נמצאים על רצף המוגבלויות הקוגנטיביות-התפתחותיות"

 

הארגון מייצר עבורם פעילות ספורטיבית מעצימה, שנותנת להם השראה ומסייעת להם    להתפתח ולהפוך לבוגרים המשולבים בחברה. זאת, באמצעות מסגרות ספורטיביות קבועות המפעילות קבוצות של ספורטאי ספיישל ופעילויות ייחודיות של ספורט המשלב בין ספורטאים עם וללא מוגבלויות תחת השם Unified. לצד הפעילויות הארגון שולח את הספורטאים לתחרויות בארץ ובחו"ל, ובראשן המשחקים האולימפיים המיוחדים הארבע-שנתיים.

 

  • הכותב דקל בר ניר, הוא ג'ודוקא ישתתף לראשונה בתחרויות הספיישל אולימפיקס, בענף הג'ודו, שיתקיימו בין ה-14-21/3 באבו-דאבי ובדובאי.

 

  • קמפיין גיוס ההמונים עבור המשלחת הגיע ליעדו אך ממשיך לאסוף כספים לפעילויות והתחרויות הבאות של המשלחות הישראליות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים