שתף קטע נבחר

"יום במקום" - להיות מישהו אחר ליום אחד

יו"ר ארגון שותפויות אדמונד דה רוטשילד, ברק דרור ונדרמן, מזמין אתכם להצטרף למיזם 'יום במקום', במסגרתו יתבצעו חילופים במקומות העבודה ומפגש משותף בין בעלי תפקידים דומים המגיעים משבטים שונים. "זו לקבל הזדמנות לגלות את נקודת מבטו של האחר, ויחד לקדם חברה משותפת וסובלנית"

ההרשמה להשתתפות במיזם 'יום במקום' שיתקיים השנה ביום רביעי ב-29 במאי, עדיין פתוחה. זו שנתו השנייה של המיזם הפתוח לציבור הרחב, בו ניתנת לכל אחד הזדמנות חד פעמית להתבונן על העולם מנקודת המבט של האחר לאורך יום שלם.

 

כמה מהר חלפה לה שנה מאז שיצאנו לראשונה עם 'יום במקום' וכמה עבר על החברה הישראלית בשנה הזו – החששות מהמצב הביטחוני לצד סערות תקשורתיות, חגיגות דמוקרטיה והישגים מפוארים שהביאו אותנו עד לירח ואף יצרו, כאן בישראל, לב אנושי מודפס. אין זה פלא שחברה כל כך הטרוגנית כמו החברה הישראלית מייצרת כל כך הרבה דרמה ועניין, זהו ייחודה של החברה הישראלית, עוצמתה נמצאת גם בשונות שבתוכה.

 

 

בנאום 'השבטים' המפורסם של הנשיא ראובן ריבלין תאר הנשיא את החברה הישראלית כחברה המורכבת מארבעה שבטים שונים – חילונים, ערבים, חרדים ודתיים. כל אחד מהשבטים האלו חווה את המציאות הישראלית מפרספקטיבה אחרת. "אם נכיר זה את נקודת מבטו של זה" הציע ריבלין, "אם נתווכח אבל גם נקשיב, אם נחלום יחד – נבטיח לכולנו תקווה ישראלית".

 

במהלך השנה כולה אנו פועלים, בארגון שותפויות רוטשילד, כדי לקדם מנהיגות ושוויון הזדמנויות למען בניית חברה משותפת, במיזם 'יום במקום' החלטנו להפוך את דברי הנשיא הלכה למעשה.

 

במהלך היום הזה יתבצעו חילופים במקומות העבודה ומפגש משותף בין בעלי תפקידים דומים המגיעים משבטים שונים. למשתתפים תהיה ההזדמנות להתנסות בחוויה האישית של האחר ולהתקרב לנקודת מבט משותפת, מאוזנת, מכילה וטובה הרבה יותר.

 

יהודה משי זהב עם אנשי קרן רוטשילד ()
ברק דרור ונדרמן, יהודה משי זהב וגיא סברסקי

 

הפסיפס האנושי, התרבותי והדתי שמורכב משבטי החברה הישראלית מהווה קרקע יוצאת דופן ליצירתיות, יוזמה, יזמות ומצוינות. אך כדי שנוכל להוציא את המיטב שבנו אנחנו מוכרחים ללמוד להכיר את האחר.

 

דרושים - סוכני שינוי אמיצים

נכון שעשינו כברת דרך, שערי האקדמיה נפתחו והונגשו לאוכלוסיות שונות ומגוונות מתוך אמונה ואפילו ידיעה שזה טוב לכלכלה (קונצנזוס מלא), טוב לחברה, לחוסן הלאומי ולאיכות החיים. השלב הבא דורש תעוזה וחציית גשרים.

 

אישה מצידה מצגת מול קהל על יום במקום ()
"סובלנות, הכרת האחר ובניית חברה משותפת ורב תרבותית"

 

סוכני שינוי אמיצים, שוברים מוסכמות, מחוללים מציאות אחרת והופכים אט אט למודלים לחיקוי. כך יוצרים שינוי, במעשים ולא בדיבורים, בואו להיות חלק מסוכני השינוי. "טוב משותף" זה מושג מדובר שאני לא יודע כיצד לכמת, אבל אני רואה את הטוב הזה בעם שלנו על כל גווניו ודעותיו וזה מרגש אותי עד מאד. ההיכרות שוברת דעות קדומות, בואו ללמוד מקרוב ששכנות טובה היא חשובה.

 

בני נוער צועדים ושרים - מתוך הקליפ של
למשתתפים תהיה ההזדמנות להתנסות בחוויה האישית של האחר ולהתקרב לנקודת מבט משותפת, מאוזנת

 

סובלנות, הכרת האחר ובניית חברה משותפת ורב תרבותית – אלו הערכים שמנחים אותנו בכל פעילות הקרן ושותפויות אדמונד דה רוטשילד והם שליוו אותנו גם בהקמת מיזם 'יום במקום'. הקרן מובילה את היזמות הישראלית כבר למעלה מ-130 שנה, יחד אנחנו מעצבים את העתיד לישראל חזקה ומלוכדת. כעת אנו מזמינים אתכם לקחת חלק במיזם 'יום במקום' ולהעצים את ההשפעה לטובת ישראל חברתית ושוויונית יותר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים