שתף קטע נבחר

מירוץ למען חיילי ולוחמי צה"ל ונוער בסיכון

ביום שישי הקרוב יקיים מועדון "חבר" את המירוץ השנתי שלו למען חיילי ולוחמי צה"ל. השנה המירוץ יתקיים בשיתוף המכינה הקדם צבאית "אשר רוח בו", הפועלת בקרב בני נוער וצעירים בסיכון ומעניקה להם הזדמנות לחזור לחיים נורמטיביים

מרוץ "חבר" השמיני יוצא לדרך בסימן אחריות חברתית:  עמיתי המועדון וקרוביהם תורמים ורצים יחד עם נערים בסיכון ממכינת "אשר רוח בו" - מכינה קדם צבאית, ערכית וציונית שמטרתה לשנות את מסלול חייהם של נוער בסיכון מהפריפריה החברתית והכלכלית של ישראל

 

המכינה הקדם צבאית, פועלת בקרב בני נוער וצעירים מעל גיל 18 שעברו על החוק, חלקם הגיעו למכינה דרך בתי משפט, מוסדות רווחה, לעיתים ישירות מהכלא ו/או רגע לפני הכלא, כשהמכינה מהווה חלופה והזדמנות אחרונה. המכינה פועלת לגייסם בשיתוף פעולה עם המערכות הצבאיות והמשפטיות, ולהחזירם לחיק החברה בפועל.

 

המטרה: לסייע בהקמת כפר המכינה במצפה רמון

מועדון "חבר", שאימץ את המכינה, מקיים ביום שישי, ה-4/10 שישי הבא את המירוץ השנתי שלו למען חיילי ולוחמי צה"ל, השנה, עמיתי מועדון "חבר" ירוצו יחד עם חניכי המכינה, לטובת הגדלת התרומה המיועדת לסייע בהקמת כפר המכינה החדש במצפה רמון. המשותף לבני הנוער במכינה הוא הרצון לשנות את מסלול חייהם, ולשרת שירות משמעותי בצה"ל, דבר שנמנע מהם בשל עברם. בפעילויות המכינה, מלווים אותה בהרצאות ובמסעות קצינים בכירים בצה"ל, וביניהם מפקדי אוגדות ויחידות מובחרות.

 

צעירים בסיכון ממכינת
מושיק וולף וחניכים ממכינת "אשר רוח בו" במסע אלונקות(צילום: מכינת "אשר רוח בו")

 

מושיק וולף, מייסד המכינה, החליט לפנות לתחום הטיפול בנוער בסיכון, בעקבות חוויותיו במלחמת לבנון השנייה. חודש לאחר המלחמה, כבר ניהל הוסטל לנוער בסיכון,וב-2011 הקים את העמותה והמכינה לאחר שהבין שישנה שכבת אוכלוסיה שזקוקה לדחיפה קדימה, ואינה מקבלת אותה.

 

המכינה מתקיימת כשבעה חודשים, ומהווה תוכנית סמי טיפולית וסמי צבאית המבוססת על תוכנית חינוכית וערכית שכוללת לימודים רבים ומגוונים: שבועות חקלאות וחינוך בכל הארץ, שבועות שטח והישרדות במדבר, שבועיים ניווטים עם יחידות מובחרות של צה"ל, אימונים קבועים עם יחידות צהל השונות, כולל צוערי בה"ד 1, התנדבות בקהילה ועוד. הכל במטרה לעצב מחדש את אופיים של הנערים, ולעזור להם להתמודד ולהצליח.

 

היקף התרומה למכינת "אשר רוח בו" מבוסס על מספר הקילומטרים שיצברו בסוף המירוץ. משתתפי המירוץ יוכלו להירשם למקצים מגוונים- 5 ק"מ (מגיל 13), 10 ק"מ (מגיל 14), 15 ק"מ (מגיל 16) ומיני מרוץ של 800 מ' המיועד למשפחות ולילדים עד גיל 12.

 

  • מירוץ "חבר" יתקיים ביום שישי, ה-4.10, בספורטק גני יהושע, תל אביב. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים