שתף קטע נבחר

ברקע הבחירות: קמפיינים חברתיים חיוביים

"איך זה להיות ערבי ישראלי במדינת ישראל"? כדי להכיר לחברה הישראלית היהודית את הערבים אזרחי המדינה נוסד קמפיין רשת "תרשום אני ערבי", בו באמצעות סרטונים קצרים ערביי ישראל מציגים את עצמם. בנוסף אנשי עמותת "עיגול לטובה", המגייסת כסף לטובת עמותות וארגונים חברתיים, בחרו לאחד נציגים מהשמאל והימין למטרה חברתית טובה. צפו

צפו בריאיון באולפן ynet עם גאדיר האני מיוזמת "תרשום, אני ערבי":

 

"תרשום אני ערבי" היא יוזמת רשת חדשה שמטרתה להציף ולהדהד קולות של אזרחים ערבים במרחב הדיגיטלי ולהמריץ אזרחים ערבים לתאר ולשתף ברשת איך זה להיות ערבי בישראל. היוזמה מעלה דווקא פוסטים וסרטונים שערבים מעלים בעברית. המטרה היא שהסיפורים המועלים בפרויקט, סיפורים של אפלייה, גזענות, חיים בפחד ואי-שוויון, יהיו חלק משמעותי מהשיח הציבורי בישראל. היוזמה באה לדרוש הכרה בלגיטימיות של החברה הערבית, ולייצר שיח עמוק ומשמעותי יותר. הסרטונים כבר זכו לעשרות אלפי צפיות ושיתופים ברשת, והעמוד המרכזי של היוזמה כבר צבר למעלה מ-10,000 לייקים.

 

 יחיא אבוריה מספר איך חיוך לבבי הופך לכעס

 

גדיר האני שהעלתה סרטון במסגרת קמפיין "תרשום אני ערבי" סיפרה בראיון באולפן  ynet :" אני עושה את זה המון שנים, משתפת בחוויות הטובות והפחות טובות, כי אני פעילת שלום, וזה מדהים שהתחילו הרבה אנשים לשתף, אלפי צפיות ואלפי שיתופים. הרגשנו שצריך כנראה באמת לשתף. יש פה נתק, החברה הישראלית לא כל כך מכירה את החוויה של האנשים בחברה הערבית".

 

גאדיר האני - משתתפת בקמפיין - תרשום אני ערבי ()
"החברה הישראלית לא כל כך מכירה את החוויה של האנשים בחברה הערבית". גאדיר האני - משתתפת בקמפיין - תרשום אני ערבי

"הרעיון של השיתוף זה לדרוש שוויון, להיות כמו כולם", היא מוסיפה "אני בעד להתנדב, ולתרום לחברה, והדרישה שלנו היא באמת ממקום של אנחנו רוצים להיות פה שווים לכולם, ובגלל זה אנחנו משתפים בחוויות היומיומיות שלנו. אנחנו כן רוצים לחיות פה ביחד", היא מסכמת "זו הזדמנות לקדם שותפות ערבית יהודית".

 

קמפיין בחירות לעיגול לטובה

אנשי תקשורת ופוליטיקאים לשעבר, משני צידי המפה הפוליטית, חברו יחדיו לקמפיין משותף עבור עיגול לטובה. עיגול לטובה היא עמותה ללא מטרת רווח המאפשרת לעגל עסקאות בכרטיס האשראי לשקל הקרוב והאגורות שמתעגלות עוברות לתרומה לעמותות לפי בחירה מתוך רשימת העמותות שחברות בארגון שמתעדכנת בכל שנה.

 

יריב אופנהיימר ויהודה גליק בקמפיין עיגול לטובה (צילום: ארקדי רסקין)
יריב אופנהיימר ויהודה גליק בקמפיין עיגול לטובה(צילום: ארקדי רסקין)

 

בקמפיין קריאטיבי במיוחד צולמו אישים משני צידי המפה הפוליטית. בין המצולמים נרתמו לקמפיין: יריב אופנהיימר, מיקי רוזנטל, איתן כבל, אמלי מואטי ושלומית ברהנו ומהצד הימני יהודה גליק, ינון מגל, לימור לבנת, אמלי עמרוסי, שמעון ריקלין ויותם זמרי.

 

אמלי מואטי ולימור לבנת בקמפיין עיגול לטובה (צילום: ארקדי רסקין)
אמלי מואטי ולימור לבנת בקמפיין עיגול לטובה(צילום: ארקדי רסקין)

 

את הרעיון לקמפיין הגו 361 מעלות שמלווים את עיגול לטובה במסגרת פרו בונו , ולטובתו נרתמו חברת הפרסום כנען עם מספר גדול של 30 מודעות באוטובוסים, רפיד שילוט ושמול פרסום חוצות המובילה באזור הצפון. הקמפיין יעלה גם בדיגיטל וברשתות החברתיות.

 

  • להצטרפות לעיגול לטובה התקשרו *6360 או לחצו כאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארקדי רסקין
עיגול לטובה
צילום: ארקדי רסקין
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים