שתף קטע נבחר

יותר ויותר מתנדבים: גם בימים קשים, ממשיכים לעשות מעשים טובים

נתוני עמותת רוח טובה מראים עלייה של כ-30 אחוזים במספרי המתנדבים לעומת פסח של שנה שעברה. אנשים פרטים, חברות גדולות כקטנות ועיריות חוברות יחד כדי לסייע לקשישים, למשפחות וגם לבעלי החיים ברחובות. אין ספק שזו עדות לכך שגם בתקופות קשות, אנחנו עושים הכל כדי לעזור אחד לשני

בשיתוף עמותת רוח טובה

 

אלו ימים לא קלים עבורנו, אנחנו מסוגרים בביתנו, תוהים מתי הכל יסתיים וגם מה יהיה אחרי היום שבו נמצא דרך למגר את הקורונה. אבל יש גם את אלו שלמרות הקורונה ממשיכים במלוא המרץ בעשיית מעשים טובים, בגדר האפשר ונוכח ההגבלות, כדי שקשישים לא יצטרכו לצאת לרכוש מזון לפסח, אחרים דואגים לבעלי החיים העזובים ברחובות, יש כאלה שמעבירים שיעורי ספורט ופעילויות בעזרת אפליקציות שיתופיות כדי להנעים את זמנם של האנשים הבודדים שנמצאים בבידוד,וכמובן חברות גדולות שהתגייסו לסייע לכל מי שצריך. למעשה, על פי נתונים של עמותת טובה, בהשוואה לשנה שעברה בחג הפסח, קיימת עלייה של 30% בכמות המתנדבים החדשים. הנה כמה סיפורים מחממי לב:

 

מתנדבים חילקו כ-10,000 ארוחות חג לקשישים בכל רחבי הארץ באמצעות חברות האוטובוסים ועמותת רוח טובה - בצל משבר הקורונה ולקראת ליל הסדר שיחול מחר (ד') , חברות אגד, סופרבוס וקווים יחד עם עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המחברת בין מתנדבים לעמותות יצאו במבצע משותף לחלוקת כ-10,000 ארוחות חג לקשישים נזקקים בכל הארץ.

 

 

המבצע נולד בשל המורכבות של חג הפסח השנה בו קשישים רבים אינם יכולים כלל לצאת לקניות לקראת ארוחת החג בשל החשש לבריאותם, על כן חברו חברות האוטובסים לעמותת רוח טובה המחברת בין מתנדבים לעמותות ונמצאת בקשר שוטף עם כל הרשויות המקומויות בארץ. 

 

אגד ורוח טובה מחלקים מזון ()
אגד ורוח טובה מחלקים מזון
 

"גם בימים טרופים אלה בהם פעילות התחבורה הציבורית מצטמצמת בשל משבר הקורונה, אנחנו ממשיכים לפעול ביתר שאת שאת על מנת לסייע לאוכלסיית הקשישים בישראל", אמר יו"ר אגד, אבי פרידמן. "כולנו תקווה כי תרומה קטנה זו תהפוך את ליל הסדר לנעים ומשביע יותר למאות משפחות קשישים ברחבי הארץ".

 

בשכונת התקווה, בעיר תל אביב-יפו, פועלות עשרות יוזמות קהילתיות אותן מובילים הן התושבים והן העירייה - בין היתר, פועל מיזם שליחויות של סוחרי "שוק התקווה" בשיתוף עם המרכז הקהילתי "בית דני".  

 

פעילים בשכונת התקווה אורזים חבילות מזון (  )
פעילים בשכונת התקווה אורזים חבילות מזון( )

 

המאפיות בשכונה מחלקות חלות ולחמים לדרי השכונה, מעבירים את זמנם של אלו השוהים בבתים (רובנו ככולנו)  בעזרת שיעורי "פלמנקו" לקשישות ושיעורי "ספורט" שמועברים דרך אפליקציית וואטסאפ, וגם מסורת בת שלושה עשורים בה הפעילים בעיר אורזים מאות חבילות מזון עבור משפחות וקשישים מיעוטי יכולת ממשיכה בצל הקורונה. יותר מ-800 חבילות מזון נארזו לחג הפסח.

 

מחלקים מזון לחתולים - עיריות רבות, ביניהן רמת גן, קריית ביאליק, צפת ונוף הגליל, דואגות גם בימי הקורונה לספק אוכל לחתולי הרחוב, שסובלים בגלל סגירת המסעדות והסגר שהוטל בין השאר על מי שדואג להאכילם ביום-יום. עיריית נוף הגליל רכשה מזון לחתולים, והווטרינר העירוני מאכיל אותם יחד עם הפקחים.

 

עובדי עיריית צפת מאכילים חתולים (צילום: עיריית צפת)
עובדי עיריית צפת מאכילים חתולים(צילום: עיריית צפת)

 

בקריית ביאליק רכשו גם כן מזון וממתינים למתנדבים שיאכילו את החתולים. המעונינים יכולים להתקשר למוקד 108. בעיריית צפת פרסו מספר פינות האכלה ברחבי העיר ורכשו 400 ק"ג של מזון לחתולים וכלבים.

 

תרומות לצוותי הרפואה ולצוותים החיוניים שפועלים בימים אלו - יורי מילנר, משקיע ישראלי המתגורר בארה"ב, תרם 3 מיליון מסיכות מגן שמיועדות לאנשי צוות רפואי בישראל ולעובדים בארגונים חיוניים הממשיכים לעבוד למרות המצב. בנוסף, תרמה קרן הפילנתרופיה שהקים מילנר עם רעייתו ג'וליה, 3 מיליון דולר למד"א, ליחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) בתל אביב, ולפקולטות לרפואה ומדעי החיים באוניברסיטת תל אביב - לטובת מחקר לפיתוח תרומה לנגיף.

 

בצל התפשטות הקורונה הישראלים מתנדבים יותר

והסיפורים ממשיכים לזרום, לא בכדי נמצא כי, למרות המצב, ואולי בשל המצב, יותר ויותר ישראלים מתנדבים. כאמור, מנתוני עמותת רוח טובה עולה שעל אף הקושי לצאת מהבית, ישנה עלייה של 30% במתנדבים השנה לעומת פסח אשתקד. תוך שבוע מולאו מעל ל-90% מהפרוייקטים להתנדבות בצל הקורונה באתר העמותה. יש עלייה במספר המשפחות המבקשות להתנדב יחד ועלייה במספר המתנדבים בחברה הערבים. עובדים בחברות עסקיות מתנדבים אונליין מהבית. אין ספק שזו עדות לכך שברגעי משבר החברה הישראלית מפגינה סולידריות יוצאת דופן.

 

בנוסף, עולה מהנתונים שמאז החלה תקופת הקורונה נכנסו לאתר העמותה כ-82% משתמשים חדשים בתקופה זו. נתון נוסף מראה כי קבוצת הגיל שמתנדבת הכי השנה היא בין 25-44, והמגדר שמתנדב הכי הרבה הוא הנשים שמובילות עם 55% אחוז לעומת הגברים שמתוכם התנדבו 45%. כמו כן, תחומי ההתנדבות המבוקשים ביותר בתקופה זו הם: אריזות וחלוקת מזון, עזרה למבוגרים, וחונכות אישית (חלקה נעשית אונליין בעקבות המצב). במגזר הערבי רואים עלייה במספר המתנדבים שכבר חצה את קו ה-500 איש ב-15 עמותות שונות.

כמות הפונים להתנדבות גדלה ב-30% (עפ"י נתוני עמותת רוח טובה)
כמות הפונים להתנדבות גדלה ב-30% (עפ"י נתוני עמותת רוח טובה)
 

"אני שמח לראות שהעובדה שהצלחנו לרכז מגוון רחב של אפשרויות וסוגי התנדבות בצל הקורונה תחת אתר אחד, אפשרה לאנשים להתנדב יותר ולמצוא להם את ההתנדבות המתאימה להם בתקופה זו", אמר מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, עידו לוטן.

 

"אנחנו מחברים בין מתנדבים לעמותות לאורך כל השנה, ובדיוק בתקופה הזו נדרשת ערבות הדדית. משמח לראות שעל אף המצב המאתגר, לקראת פסח, אנחנו רואים עליה ניכרת של ישראלים שמבקשים להתנדב. מתנדבים שרוצים לתת יד, מוזמנים להיכנס לאתר ולמצוא לעצמם את ההתנדבות המתאימה להם".

 

רוצים לעשות טוב? עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה לאורך כל השנה התנדבות בהתאמה אישית, מציגה את כל המקומות אליהם ניתן לפנות כדי להתנדב בעת הזו. למגוון התנדבויות בצל הקורונה לחצו כאן

 

בשיתוף עמותת רוח טובה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מובילים ארוחות חג באוטובוסים
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים