שתף קטע נבחר

חברות סטארט אפ מתגייסות למען הקהילה

לאחר עשרות אלפי נדבקים וסגר שהוטל על המדינה, אנו מסתגלים לחיים לצד מגפת הקורונה, שאחת מהשלכותיה היא התקופה המורכבת כלכלית בה אנו חיים. כחלק מכך, בימים כאלו, שאפופים בחוסר ודאות, חברות סטארט אפ ישראליות נרתמות לסייע לקהילה בדרכים שונות.

 

המטרה: מציאת עבודה

שיתוף פעולה חדש בין הסטארט אפ הישראלי 'ורביט' ועמותת 'בית חם' מאפשר העסקה ושילוב של בעלי מוגבלויות בחלק מפעילות של החברה. ורביט (Verbit) היא חברת תמלול טכנולוגית, שמשתמשת בבינה מלאכותית בשילוב יכולות אנושיות כדי לספק פתרון חכם לתמלול מקצועי.

 

את התמלול הראשוני עושה הטכנולוגיה ולאחר מכן נעזרת החברה במתמללים אנושיים כדי לבצע דיוק (Fine Tuning) לטקסט, מה שמביא ללקוחות פתרון תמלול מדויק. "במהלך משבר הקורונה נעשו בעולם תהליכים מסיביים של דיגיטציה וגופים רבים ביצעו מעבר לאונליין בתקופת זמן קצרה", אומר תום ליבנה, מנכ"ל ורביט. "ככל שיותר חברות אפשרו לעובדים לעבוד מהבית ויותר בתי ספר ואוניברסיטאות עברו ללמידה וירטואלית, כך עלה הצורך בתמלול מהיר, מדויק וניתן לעיבוד. למעשה ביצענו הערכת מצב וזיהינו הזדמנות חדשה בשוק הישראלי".

 

העברת השיעורים באוניברסיטאות ובתי הספר לפלטפורמה המקוונת מצריכה מענה למגוון רחב יותר של משתמשים. תמלול התכנים הופך בן רגע ובקלות ישיבות ושיעורים לנגישים עבור אנשים עם מוגבלויות, בעיקר עבור כבדי שמיעה. התמלילים של ורביט משמשים כמסמכים שונים, העונים על צרכים אישיים של הסטודנטים המאפשרים להם להפיק ערך רב מהמידע המילולי שלהם ולשמור על הקצב של שאר חברי הכיתה.

 

עמותת "בית חם" עוסקת בשיקום, טיפול ושילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה. העמותה מפעילה מגוון תכניות לשילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, כחלק משירותי סל השיקום של משרד הבריאות וכספקי שירות של מינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

 

בית חם מלווה כ-1,300 עובדים מכלל המגזרים בפריסה ארצית, ומקיימת שיתופי פעולה עם מאות מעסיקים מהמגזר העסקי, המעסיקים עובדים עם מוגבלות באמצעות על ידי רכזי תעסוקה מקצועיים. מקומות התעסוקה מגוונים - החל ממסעדות או סופרמרקטים ועד למשרות בחברות גדולות, אוניברסיטאות ועוד (בהתאם לניסיון התעסוקתי, שאיפותיו וכישוריו של המועמד לעבודה).

 

משבר הקורונה הוביל לסגירת חלק מבתי העסק בהם משולבים מקבלי השירות של עמותת "בית חם", וגם הם כמו רבים במשק הוצאו לחל"ת או פוטרו. מתוך רצון לייצר שיתופי פעולה חדשניים ומותאמים לעולם עבודה משתנה, פנתה "בית חם" ל"ורביט", שגייסה באותה העת עובדים, והציעו את שלהם.

 

"כחברת סטרטאפ מתקדמת ופורצת דרך, הם היו מספיק רגישים ומעורבים כדי לחשוב ביחד איתנו איך לבצע את המהלך בצורה נכונה", מספרת גיתית כהן, מנהלת תחום השיקום ב"בית חם". "ורביט מקדמת שוויון דרך הנגשה של קטעי אודיו ווידאו לאנשים עם מוגבלות, דבר התואם את חזון העמותה".

 

היא מוסיפה: "עבודה מסוג זה מאפשרת לעבוד מהבית תוך גמישות בשעות וחיזוק יכולות של ניהול עצמי, למידה של עולמות תוכן חדשים, בדגש על מיומנויות של עולם העבודה המשתנה והתייחסות לאיכות ותפוקה ולאו דווקא על מכסת שעות עבודה. אני מאמינה שיחד עם חברת 'ורביט' נוכל לקדם תהליכי שינוי משמעותיים ולהכשיר את העובדים אותם אנו מלווים למקצוע מתגמל ומעניין".

 

ערן פישוב, ראש תחום פיתוח עסקי-לקוחות ב'ורביט', הרחיב: "שיתוף הפעולה עם עמותת 'בית חם' הוא דוגמה נוספת הממחישה את המחויבות שלנו כארגון להירתם למען הגברת הנגישות עבור אנשים הזקוקים לכך. אנו פועלים כדי לספק נגישות דיגיטלית בתחום האקדמיה עבור אנשים עם צרכי נגישות ועבור האוכלוסייה כולה, לכן שילוב אנשים בעלי מוגבלות הופך את העשייה לבעלת משמעות רבה יותר.

 

אני חייב לציין כי כלל העובדים שלנו כאן בזכות ולא בחסד, כלל האנשים שאנו מעסיקים צריכים להיות עם הכישורים המתאימים והנדרשים לתפקיד על מנת לבצע אותו כהלכה. אם לנו כמעסיק לא תצמח תועלת מהעסקת עובד עם מוגבלות, בדומה להעסקת עובד אחר, לא נצליח להגשים את מטרתנו ובמרבית הפעמים עסקה זו לא תצלח. ההצלחה שלהם היא אינטרס גם של החברה", מבהיר פישוב.

 

עוד בזמן המשבר, הוקם צוות עבודה שהורכב מרכזי תעסוקה ואנשי דיגיטל מ"בית חם", יחד עם עובדי 'ורביט', שבנו במרץ תכנית הדרכה רחבה הכוללת סרטוני הדרכה, חומרים כתובים, למידה ממתמללים וותיקים, הנגשות ויזואליות, קוגניטיביות, עם ההתאמות וההנגשות הנדרשות לטובת הצלחת השותפות.

 

מי שהתקבל לפיילוט, וכעת גם לעבודה כמתמלל עבור ורביט, היה צריך לעבור תהליך סינון הכולל ריאיון ומבחן מקוון של החברה בדיוק כמו כל שאר המועמדים לתפקיד. המועמדים  הם אנשים עם מוגבלות פיזית או נפשית  והם מלווים באופן צמוד על ידי רכזי התעסוקה של העמותה. התפקיד מאפשר למי שמצליח בו להתקדם לדרגות גבוהות יותר וללמוד תחומים חדשים - מה שמוביל את העמותה להכין תכניות לטווח הארוך ולפתח הכשרות מקצועיות ייעודיות.

 

אוהד עזרא (23), מלווה ב"בית חם", החל בתהליך ההשתלבות בעבודה כמתמלל ב'ורביט'. עזרא בקיא במחשבים, בשפות, אוהב לשמוע מוזיקה ולנגן בקלרינט. "היתה לי בעבר עבודה בסופר, המנהל שם היה קשוח מאוד ולא אהבתי לסדר מדפים. אחר כך, עבדתי ב'מכבי' בארגון מידע במחשב וכשהחל משבר הקורונה, העזיבו אותי. חשבתי שאשאר בלי עבודה ודי נלחצתי, אבל אז הציעו לי את העבודה ב'ורביט'", הוא משתף.

 

"בהתחלה קצת חששתי, אבל החלטתי לנסות ואני מבסוט. הייתה לי כבר התנסות קצרה, לאחר שקיבלתי קטע שמע ותמללתי אותו. אני רוצה כבר לתמלל עוד קטעים. זה מתאים לי כי אני טוב במחשבים ויש לי שמיעה אבסולוטית. העבודה הזו עוזרת לי לראות את העתיד שלי כמי שעובד מהבית ומתפרנס בכבוד. מקווה שבזכות העבודה בורביט לא אהיה במצוקה או במשבר כשהקורונה תחלוף".

 

Bringg

חברת הסטארט-אפ Bringg שפיתחה מערכת לניהול לוגיסטיקה ומשלוחים ובין לקוחותיה 'קוקה-קולה' ו'מקדונלד'ס', החליטה לתרום את הטכנולוגיה שלה למתנדבי הסיוע לקהילה של הוד השרון, ולסייע להם לנהל את משלוחי הארוחות והתרופות ביתר יעילות.

 

במסגרת הפרויקט, 500 מתנדבי הסיוע לקהילה בהוד השרון, שפעלה תחת כנפיה של עירית הוד השרון ב'בית המתנדב' בהוד השרון, מסייעים במשלוח ארוחות ותרופות למאות בתי אב, הקהילה המבוגרת בעיר הוד השרון בגילאי 65 פלוס, ומשפחות נזקקות שנותרו בבידוד בבתים מחשש להידבקות במגפה ולא יכלו לקבל סיוע מקרובי משפחה.

 

צוות של חברת Bringg הצטרף לפעילות המתנדבים והתקין את מערכת המשלוחים במרכז המבצעים שבו מתנהל השינוע וההפצה של המשלוחים לרחבי העיר. מערכת המידע הדיגיטלית ארגנה מחדש את המשלוחים והפכה אותם ליעילים ומהירים יותר, ללא צורך בתוכניות נייר מודפסות ועבודת הכנה של גליונות אקסל בכל משלוח יומי.

 

מדי יום כ- 70 מתנדבים ומתנדבות קיבלו תוך כדי תנועה מסלול כתובות באפליקציה להפצתן בין הנמענים השונים בעיר – מסלול החלוקה תוכנן ביעילות ובהתחשב בקרבה בין הכתובות השונות. מקבלי המשלוחים קיבלו התראה אוטומטית בסמס מרגע שהמשלוח יצא ויכלו להתכונן להגעת המתנדב ולעקוב אחרי המשלוח מיציאתו ועד קבלת ההודעה על גמר החלוקה. בימים אלה נמצאת החברה במגעים עם מיזמים חברתיים ועמותות נוספים לקראת הגל השני של המגיפה שאולי יגיע בהמשך.

 

GONG

חודש הגאווה הוא אחד מהאירועים החברתיים המרכזיים בחברת ההייטק GONG. השנה עורכת החברה מספר פעילויות במטה החברה בסן פרנסיסקו "בירת הגאווה", ובמקביל בישראל. צוות השיווק בנה מיתוג ויזואלי בצבעי דגל הגאווה לכל הפלטפורמות החברתיות, זום, לינקאדין ועוד.

 

עובדי החברה מקיימים פאנל בינלאומי של עובדים גאים בסן פרנסיסקו ובישראל שמספרים על האתגרים שלהם בקריירה וגם בחיי היום יום. בנוסף, השיחות הקבועות שמידי שבועיים עורכת GONG עם כל 350 עובדי החברה בזום שמוקדשות לסוגיות עסקיות ועל דברים שקורים בעולם, מוקדשות  החודש לשיח על גיוון, שיוויון, אפליה וגזענות.

 

במיוחד בימים אלו, מקדמת החברה פעילות בנושא שיוויון וגיוון תעסוקתי, כשברקע הצפת נושא הגזענות בארה"ב, GONG מעמידה תרומה של עשרות אלפי דולרים לארגונים שמקדמים אוכלוסיות מוחלשות, ומתחילה תהליך בחינה של מדיניות החברה והאופנים בהם שתוכל להגביר את הגיוון של העובדים בחברה לכלל האוכלוסיות המוחלשות באשר הן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים