שתף קטע נבחר

"אפילו עפרונות הם מותרות"

יוזמה חדשה בשם "קלמר לכל ילד" מאפשרת בדרכים שונות לתרום מכשירי כתיבה שיועברו לתלמידים שידם אינה משגת. "הביקוש גדול. היעד הוא להגיע לפחות לאלף קלמרים ולהגשים חלום קטן"

עוד לא ברור כיצד תיפתח שנת הלימודים בצל הקורונה ואיך ייראה סדר היום של התלמידים, אבל משפחות שנפגעו מהמשבר הכלכלי מוצאות את עצמן מתקשות להיערך לחזרה לבית הספר מבחינת ציוד. מדי שנה נאספים אלפי ילקוטים משומשים שמחולקים בכל הארץ, כעת מצטרפת יוזמה חדשה בשם "קלמר לכל ילד", שמטרתה להעלות חיוך ולספק קלמרים ובהם כל הדרוש לשימוש פדגוגי.

 

"עלות ממוצעת של קלמר מאובזר לילד היא כ-50 שקלים", מסבירה יוזמת הפרויקט עדי גולן, אשת חינוך מהוד השרון. "בתקופת הסגר הראשון בין מרץ ועד מאי, עלו צרכים של משפחות קשות יום, שעם חלקם אני עובדת במסגרת עבודתי דרך עמותת 'עמיחי' בבית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים בפתח תקווה. והרמנו מערך תרומות כספי ובישולים בשביל לעזור להן להתקיים בימים המורכבים האלו", היא מסבירה.

 

"בתור ילדה כל שנה קנו לי תמיד שפע של כלי כתיבה והיום בתחום שאני נמצאת ועם האוכלוסייה הספציפית שאני עובדת איתה קלמר ומכשירי כתיבה הם צ'ופר גדול ובכלל לא מובן מאליו. עבורם אפילו עפרונות הם מותרות".

 

טלי שפיצר אזולאי ()
להגיע לאלף קלמרים. שפיצר אזולאי

 

אבל למה מבין כל החוסרים שזיהית דווקא קלמר?

"קלמר ניתן לתרום בעלות לא גבוהה, הוא יכול להתאים לכל גיל וגם מכיל בתוכו דברים שימושיים שבתור ילדה תמיד שימחו אותי. הרעיון עלה כשחברה סיפרה לי שנשאר להם כסף בוועד הכיתה והם רצו להעביר אותו למשפחה שזקוקה".

 

בעקבות המצב וסימני השאלה הגדולים לקראת פתיחת השנה, ובהשראת העבודה שנעשית מהבית עם הילדים בזום, עלה לי הרעיון לעזור להתחדש במשהו קטן ונגיש, כי לא קיימת האפשרות לחלוק אחד עם השני. 24 שעות אחרי שפורסם הפרויקט נאספו כמעט 10,000 שקלים, אבל הערך המוסף הוא אנשים מקסימים שאמרו שהולכים עם הילדים לרכוש ולקנות עבור אחרים", גולן מסבירה.

 

להתחדש במשהו נגיש. עדי גולן
להתחדש במשהו נגיש. עדי גולן

 

בחרו לכם דרך ובואו לתרום

אל המהלך של גולן, הצטרפה טלי שפיצר אזולאי, מנהלת משאבי אנוש בתעשייה האווירית, שהרחיבה את פעילות איסוף הילקוטים השנתית במקום עבודתה להקמת מערך גיוס. "ניתן להצטרף במספר אופנים, לרכוש קלמר ולאבזר אותו בכל הציוד הבסיסי הנדרש כמו עפרונות, מחקים, צבעים, טושים, דבק, סרגל, מחדד ולהעביר אלינו לנקודות האיסוף, או לרכוש רק חלק מהציוד שאותו נסדר ונחלק בעצמנו, או לתרום לתיבת הפייבוקס שפתחנו, בכל סכום שמתאפשר ואנחנו נקנה את הציוד ונכין את הקלמרים", מספרת שפיצר אזולאי.

 

"קלמר זה לא מובן מאליו"(קרן נתנזון ויץ)
 

 

 

 כדי לדעת למי לחלק את הקלמרים פנתה גולן לצוות בית הספר. "מכיוון שאני באה מהחינוך המיוחד, ביקשתי את עזרת צוות הנהלת בית הספר כדי להגיע למנהלים וליועצות בתחום ודרכם לבדוק את הצרכים בבית הספר שלהן. מנהלים ויועצות יודעים ומכירים את המשפחות וזאת הדרך הטובה ביותר לדעתי והנכונה. הם ייתנו את הקלמרים לילדים הנזקקים כמתנה מבית הספר בשביל שלא תהיה למשפחות הרגשה לא נעימה של נזקקים לתרומה", היא מרחיבה.

 

מה היעד שלכן?

"הביקוש גדול. היעד הוא להגיע לפחות לאלף קלמרים ולהגשים חלום קטן".

 

לפרטים ותרומות פנו לעדי גולן במיייל: adigolan2019@gmail.com   או באמצעות הפייבוקס: קלמר לכל ילד .

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"קלמר ומכשירי כתיבה זה צ'ופר גדול ובכלל לא מובן מאליו". עדי גולן
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים