The Noguchi Museum, ניו יורק

שיק והתפוח הגדול: הפינות בניו יורק שלא הכרתם - המדריך לתיירים שוחרי העיצוב

מהמסעדה הוורודה דרך הגלריות הכי מיוחדות ועד המוזיאון שמציג יצירות בהשראה יפנית. 10 המלצות פחות מוכרות במטרופולין המגוון בעולם. ניו יורק למתקדמות ולמתקדמים

פורסם:
ניו יורק היא עיר גדולה מהחיים. כאחד המטרופולינים הגדולים והמגוונים בעולם, העיר ניו יורק עשירה באייקונים אדריכליים, מוזיאונים מפוארים ואופנה חדשנית שאין בשום מקום אחר. לאורך השנים, ניו יורק הייתה בית למאות מהאמנים והמעצבים המשפיעים בהיסטוריה. בעיר כל כך גדולה ומגוונת, לפעמים נדמה שגם ביקור ארוך לא יספיק כדי לכסות את כל אתרי החובה ונכסי התרבות שיש לה להציע, התיירותיים יותר ואלו שפחות.
כמו שכל ניו יורקר יוכל להעיד, העיר משתנה כל הזמן: חללים חדשים נפתחים ונסגרים, מסעדות חדשות מוכתרות בתור האופנתיות והנוצצות ביותר, וגם המקומיים לא תמיד מצליחים לעקוב אחרי הדבר המגניב הבא. ובכל זאת, אם מתאמצים לראות מבעד לתורים הארוכים המשתרכים מחוץ לאטרקציות הנמצאות כמעט בכל רחוב, אפשר לגלות את אוצרות התרבות הנסתרים יותר מהעין. מחצרות סודיות ועד גלריות עיצוב אוונגרדיות - האתרים האלה נמצאים לעתים מתחת לרדאר של התייר הממוצע, אך מציעים פרספקטיבה ייחודית על תרבות העיצוב העשירה וההיסטורית של העיר.
בין אם אתם מתכוננים לביקור הראשון שלכם בעיר או מחפשים זווית חדשה ומרעננת על הסצנה היצירתית בניו יורק, אספנו רשימה של פינות העיצוב הייחודיות והפחות מוכרות בעיר. מבוטיקים נסתרים עם עיצובים מטריפים, ועד המוזיאונים שאולי לא הכרתם, היעדים האלה מציעים הצצה מקומית לעולם העיצוב הניו יורקי.
11 צפייה בגלריה
The Noguchi Museum, ניו יורק
The Noguchi Museum, ניו יורק
The Noguchi Museum, ניו יורק
(Photo: Nicholas Knight. © The Noguchi Museum / ARS)
העיר משתנה כל הזמן: חללים חדשים נפתחים ונסגרים, מסעדות חדשות מוכתרות בתור האופנתיות והנוצצות ביותר, וגם המקומיים לא תמיד מצליחים לעקוב אחרי הדבר המגניב הבא. ובכל זאת, אם מתאמצים לראות מבעד לתורים הארוכים המשתרכים מחוץ לאטרקציות, אפשר לגלות אוצרות

מוזיאון נוגוצ׳י, לונג איילנד סיטי

מוזיאון נוגוצ׳י (Noguchi) ממוקם בלבה שלש שכונת לונג איילנד סיטי המתחדשת בקווינס ונמצאת במרחק נסיעת סאבווי של עשר דקות ממרכז מנהטן. מוזיאון נוגוצ׳י הוא חלל המוקדש לחייו ועבודתו של האמן היפני-אמריקאי איסאמו נוגוצ׳י. מוזיאון נוגוצ׳י, שהוא המוזיאון הראשון בארצות הברית שהוקם, תוכנן ועוצב על ידי אמן חי, מציג אוסף מרשים של פסלים, רהיטים וגופי תאורה מהסטודיו של נוגוצ׳י, שחי ועבד בשכונת לונג איילנד סיטי, ממש מעבר לכביש.
11 צפייה בגלריה
The Noguchi Museum, ניו יורק
The Noguchi Museum, ניו יורק
The Noguchi Museum
(Photo: Nicholas Knight. © The Noguchi Museum / ARS)

מוזיאון נוגוצ׳י מציג את האוסף הגדול ביותר בעולם של האמן, ובו כמה מעבודותיו החשובות ביותר. כך למשל, מפוזרים ברחבי המוזיאון גופי תאורה מסדרת אקארי (Akari) המפורסמת, העשויים מטכניקה יפנית מסורתית של נייר ובמבוק. בנוסף לעבודותיו שלו, המוזיאון מארח גם תערוכות עכשוויות שחוקרות את המפגש שבין אמנות, עיצוב וטבע.
11 צפייה בגלריה
The Noguchi Museum, ניו יורק
The Noguchi Museum, ניו יורק
גם מבנה המוזיאון עצמו הוא יצירת אמנות העומדת בפני עצמה
(Photo: Nicholas Knight. © The Noguchi Museum / ARS)

גם מבנה המוזיאון עצמו הוא יצירת אמנות העומדת בפני עצמה. המבנה הוא למעשה מפעל תעשייתי משנות ה-20 של המאה הקודמת, שנרכש על ידי נוגו׳צי ב-1974, ועבר טרנספורמציה לפי חזונו של האמן במשך יותר מעשור. המוזיאון מחולק לשני חללים נפרדים: המבנה התעשייתי שבו נמצאות הגלריות וגן פסלים רחב ידיים. עיצוב המוזיאון משקף בצורה מושלמת את האסתטיקה המינימליסטית של נוגוצ׳י ואת העניין שלו ביחסים שבין אמנות, אדריכלות וטבע.

Judd Foundation, סוהו, מנהטן

האמן המינימליסטי דונלד ג'אד פעל בשכונת סוהו האופנתית שבדאון-טאון מנהטן עוד בתקופה שבה היא הייתה נטושה ומוכת פשיעה, אז אז בשנות ה-70. בשנת 1968 רכש ג׳אד בניין תעשייתי בן חמש קומות ברחוב ספרינג מספר 101 בפחות מ-70 אלף דולר. את הבניין הוא שיפץ בעצמו קומה אחר קומה, והפך אותו לביתו ולסטודיו שבו עבד במשך 25 השנים שלאחר מכן. היום משמש הבניין ההיסטורי כמקום מושבה של קרן ג׳'אד המשמרת את חללי העבודה של האמן ואת מורשתו.
ג׳אד נחשב לאחד האמנים המשפיעים ביותר בהיסטוריית האמנות של ניו יורק, ומראשוני תנועת המינימליזם. בחלל של קרן ג׳אד אפשר לראות את החללים השונים שבהם עבד האמן ולראות כמה מעבודותיו הנבחרות. הסגנון הייחודי של ג׳אד, המתאפיין בגיאומטריות חדה ובשימוש בחומרים תעשייתיים, נראה מכל פינה, החל בקולקציית הרהיטים שאצר בקפידה ועד המיקום של כל חפץ במרחב.

המבנה ברחוב ספרינג מרתק בפני עצמו, ומספר את סיפור האדריכלות הייחודי של שכונת סוהו. המבנה, לצד יותר מ-200 בניינים אחרים בסוהו, הוא מבנה לשימור בגלל אדריכלות הברזל הייחודית שלו. בשנות ה-20 של המאה הקודמת הייתה סוהו שכונה תעשייתית, בניסיון לשוות לה מראה ניאו-קלאסי עם כמה שפחות מאמץ, נעשה שינוי חזותי. חזיתות הבניינים בשכונה, הנראות במבט ראשון כמבני שיש ואבן מפוארים בסגנון פריזאי, עשויות למעשה מברזל יצוק בטכניקה שהפכה לפס ייצור של בניינים. לאורך השנים התגלו מבני הברזל היצוק כלא בטיחותיים וננטשו, עד שהפכו בשנות ה-70 למקום מושבם של כמה מהאמנים המפורסמים והבועטים ביותר בניו יורק.

בוטיק סוזן אלכסנדרה, לואר-איסט סייד

המעצבת הניו יורקית סוזן קורן החלה להכין תכשיטים ותיקים מחרוזים בעבודת יד כתחביב יצירתי, בזמן שעבדה בתאגיד אופנה. בתוך זמן לא קצר, והרבה בזכות האינסטגרם, התיקים של סוזן קורן תחת המותג סוזן אלכסנדרה הפכו לפריט חובה עבור יודעי דבר בעיר. בשנת 2018, כשלא אחרת מהדוגמנית ג׳יג׳י חדיד נצפתה אוחזת באחד מתיקי החרוזים הצבעוניים של סוזן אלכסנדרה, המותג התפוצץ והפך ויראלי ופופולרי.

מאז קורן התפטרה מעבודתה ופתחה את החנות הרשמית של המותג סוזן אלכסנדרה ברחוב אורצ׳רד שבשכונת הלואר-איסד סייד. זו חנות שהיא בעצם חוויה צבעונית מטריפה של עיצוב, אמנות ואופנה. בוטיק סוזן אלכסנדרה מציג את המוצרים הייחודיים של המותג, כולם עשויים בעבודת יד בטכניקות חריזה מסורתיות שנחרזות בבוטיק עצמו. בחנות תוכלו לראות את הקולקציות האחרונות מבית המותג, לראות אומנים בעבודה המייצרים את המוצרים ואפילו להירשם לסדנת חריזה כדי ללמוד איך להכין מוצרים בהשראת המותג. צבעוני, יצירתי, ומעורר השראה, מדובר באחד המותגים האהובים והמיוחדים בניו יורק והבוטיק שלו בעיר יהיה תחנה בלתי נשכחת בסיור העיצוב הניו יורקי שלכם.

מסעדת פייטרו נוליטה, שכונת נוליטה

זוכרים את גוון הוורוד מילאניאל (Millennial Pink) ששלט בעולם העיצוב ב-2016? מסעדת פייטרו נוליטה (Pietro Nolita) מוקדשת כולו לגוון המתקתק, ומציעה לא רק מטבח איטלקי משובח אלא גם חוויית עיצוב ייחודית ותוססת. המסעדה מכוסה כולה בוורוד: השולחנות, הקירות, הכיסאות וגם התקרה, הכל צבוע בגוון המילאניאלי.
במסעדה מתעקשים שלא מדובר רק בגימיק: הבחירה בוורוד מקורה בריביירה האיטלקית, והיא עברה פרשנות פוסט-מודרנית על ידי קבוצת מעצבים בהשראת קבוצת ממפיס האיטלקית שתכננה את המסעדה. אפשר לומר בבטחה כי מה שהקנה למסעדה את התהילה שלה הוא לא רק האוכל שהיא מציעה אלא גם הפוטוגניות שלה. הקירות הוורודים מעוטרים גם בפוסטרים איטלקיים ישנים ובאורות ניאון. אגב, מדובר בחלל קטן ואינטימי יחסית המציע כמה שולחנות בודדים. לצד המנות האיטלקיות הקלאסיות, המסעדה מגישה גם מבחר של קוקטיילים ורודים המשלימים את חוויית העיצוב. העיצוב המיוחד, האוכל הטעים והצוות הידידותי הופכים את המסעדה ליעד חובה למי שאוהב עיצוב טוב ואוכל טוב.


Coming Soon, לואר-איסט סייד

החנות Coming Soon הממוקמת בדאון-טאון מנהטן היא גן עדן לאוהבי עיצוב. החלל הייחודי, שנפתח ב-2015, מציג מבחר של רהיטים, גופי תאורה ופרטי עיצוב שנאצרו ונאספו בקפידה ובדגש על מעצבים ויוצרים עצמאיים. בעלות בחנות, פביאנה פאריה והלנה ברקט, שמו למטרה לייצר אווירה מעוררת השראה וידידותית בחלל שלהן ולחשוף את הקהל הרחב למעצבים המיוחדים ביותר, שלא בטוח שמעתם עליהם.

באופן מתבקש, החנות עצמה מעוצבת גם היא בקפידה, עם ציור קיר צבעוני וחלונות מוארים המספקים מבט לרחובות המסוגננים של דאון-טאון מנהטן. החלל מלא בפריטים ייחודיים, צבעוניים ואקלקטיים, מרהיטים מפוסלים ועד קרמיקה מלאת הומור. ל-Coming Soon יש גם שואו-רום לרהיטים כמה בלוקים מחנות הדגל, ובו אפשר לראות את הרהיטים האופנתיים והחדשניים ביותר בסצנה, לצד פריטי וינטג' מיוחדים. החנות גם מציעה שירותי עיצוב וייעוץ למי שמחפש ליצור חלל ייחודי משלו.

Pace Gallery, צ׳לסי

גלריית פייס, אחת המגה-הגלריות של ניו יורק ושל עולם האמנות בכלל, היא יעד חובה לחובבי עיצוב בעיר. הגלריה פועלת כבר משנות ה-60 והיא אחת הגלריות המובילות בעולם לאמנות עכשווית, עם אוסף עצום הכולל אמנים כמו דיוויד הוקני, מארק רותקו, קיקי סמית׳, והאמנית הישראלית מיכל רובנר.
11 צפייה בגלריה
Pace Gallery, ניו יורק
Pace Gallery, ניו יורק
Pace Gallery, ניו יורק
(Photograph y by Thomas Loof , courtesy Pace Gallery)

11 צפייה בגלריה
Pace Gallery, ניו יורק
Pace Gallery, ניו יורק
Pace Gallery, ניו יורק
(Photograph y by Thomas Loof , courtesy Pace Gallery)

גלריית הדגל של פייס בשכונת צ׳לסי מתפרסת על מבנה עצום בן שמונה קומות, מרחק של כמה צעדים מההיי-ליין המפורסם. המבנה שתוכנן על ידי משרד אדריכלי-העל Bonetti/Kozerski Architecture, מציע כמעט 7,000 מ"ר של חללי גלריה, ספריה, גן פסלים וחלל אירועים. גלריית פייס מציעה חוויה המשלבת אדריכלות, אמנות ועיצוב, בלב אחת השכונות האמנותיות בעיר, עם נוף עוצר נשימה לדאון-טאון מנהטן. מוצגות בה הערוכות של האמנים החשובים ביותר בעולם האמנות העכשווי.
11 צפייה בגלריה
Pace Gallery, ניו יורק
Pace Gallery, ניו יורק
גלריית הדגל של פייס בצ׳לסי מתפרסת על מבנה עצום
(Photograph y by Thomas Loof , courtesy Pace Gallery)

Objective Gallery, ווסט וילג׳

החלל האינטימי של Objective Gallery הוקם על ידי האמן והמעצב חיימה אלוורז ב-2017 במטרה להציג תערוכות המשלבות אמנות ועיצוב עכשוויים. הגלריה הייחודית מציגה עבודות מעוררות מחשבה המטשטשות את הגבולות בין עיצוב ובין אמנות, עם יצירות פונקציונליות ליד עבודות קונספטואליות ייחודיות. חלל הגלריה הוא קובייה לבנה קלאסית, המדגישות את היצירות המוצגות, וכך גם כיסא או שולחן הופכים לפסל אמנותי ולא רק לרהיט פונקציונלי.
11 צפייה בגלריה
Objective gallery, ניו יורק
Objective gallery, ניו יורק
טשטוש הגבולות בין עיצוב ובין אמנות
(courtesy of OBJECTIVE GALLERY | JEBARA x SHAO)

11 צפייה בגלריה
Objective gallery, ניו יורק
Objective gallery, ניו יורק
מוצגות בגלריה מרהיטים דרך גופי תאורה ועד פסלים וציורים
(courtesy of OBJECTIVE GALLERY | JEBARA x SHAO)

מאז הקמתה הפכה הגלריה במהירות ליעד מומלץ לחובבי עיצוב המחפשים את היצירות העכשוויות החדשניות והמרתקות ביותר. התערוכות הנאצרות בקפידה מציגות אמנים ומעצבים מתחילים ופורצי דרך מרחבי העולם, לצד אמנים ומעצבים מבוססים יותר, ונעות בין תערוכות יחיד לתערוכות קבוצתיות הכוללות מגוון של מדיומים: מרהיטים דרך גופי תאורה ועד פסלים וציורים. הגישה הייחודית שלה להצגת אמנות ועיצוב עכשוויים בחלל אינטימי ומינימליסטי יוצרת חוויה בלתי נשכחת ומעוררת מחשבה.
11 צפייה בגלריה
Objective gallery, ניו יורק
Objective gallery, ניו יורק
Objective gallery, ניו יורק
(courtesy of OBJECTIVE GALLERY | JEBARA x SHAO)

11 צפייה בגלריה
Objective gallery, ניו יורק
Objective gallery, ניו יורק
Objective gallery, ניו יורק
(courtesy of OBJECTIVE GALLERY | JEBARA x SHAO)

Good Colony, סוהו

Good Colony היא חנות קונספט ייחודית הנמצאת בסוהו שבמנהטן ומציעה מבחר מגוון של מוצרים לבית, רהיטים ובגדים, עם המתמקדות בייצור אתי ובקיימות סביבתית. החנות ידועה בשילוב האקלקטי שלה של פריטים בעבודת יד, פריטי וינטג׳, מוצרי קרמיקה, טקסטיל, תכשיטים ורהיטים, המגיעים מבעלי מלאכה מקומיים ובינלאומיים.

החלל משקף את הפילוסופיה של Good Colony עם דגש על חומרים טבעיים ואסתטיקה מינימליסטית. התקרות הגבוהות והחלונות הגדולים מציפים את החלל באור טבעי, מה שהופך אותו לסביבה נעימה ומזמינה. החנות נוסדה על ידי אמילי הול טרמיין, שבאה ממשפחה של פילנתרופים ואספני אמנות. החזון שלה היה ליצור חלל שיהיה לא רק אסתטי אלא גם מודע חברתית, ומציע פריטים ייחודיים ומוצרים שלקוחות יוכלו להרגיש טוב עם רכישתם. החנות עובדת ישירות עם אומנים ויצרנים, מקדמת סחר הוגן ופרקטיקות בר קיימא. שימו לב - יש לקבוע פגישה מראש כדי לבקר בחנות.

CloudM, בוארי

בקומה העליונה של מלון CitizenM בדאון-טאון מנהטן נמצא בר הגג CloudM שמציע חוויית עיצוב ניו יורקית אייקונית. החלל עוצב על ידי חברת העיצוב ההולנדית Concrete ונמצא ליד משרד האדריכלים סטיבן ג׳ייקובס. בבר יש חלונות מהרצפה עד התקרה עם נוף של 360 מעלות של העיר, מה שהופך אותו למקום המושלם ליהנות בו מקוקטייל תוך כדי צפייה בקו הרקיע עוצר הנשימה. העיצוב מודרני, שיקי, ומאוד מאוד ניו יורק, מה שאומר פלטת צבעים קרה המשלבת חומרים תעשייתיים, לצד נקודות צבע עזות, והמון עבודות אמנות בסגנון פופ-ארט בועט וצבעוני. בנוסף לעיצוב המדהים כולל cloudM גם מרפסת חיצונית עם מקומות ישיבה מפוארים ובר.

Mociun, וויליאמסבורג, ברוקלין

בלב וויליאמסבורג, ברוקלין, ממוקמת חנות Mociun שהיא פנינה נסתרת אמיתית. החנות נמצאת בבעלותה של המעצבת המוכשרת קייטלין מוסין ומציעה חוויית קנייה מיוחדת במינה למי שמחפש תכשיטים איכותיים בעבודת יד, ביגוד ופריטים לעיצוב הבית.


החנות Mociun מציעה חלל יפהפה ומלא אור המשדר רוגע ושלווה. העיצוב המינימליסטי שלה שואב השראה מאסתטיקה יפנית ומאופיין בקווים נקיים, חומרים טבעיים ופלטת צבעים מעודנת. החנות מחולקת לחללים שונים, שכל אחד מהם כולל אוסף של פריטים המשקפים את הסגנון המיוחד של Mociun. החנות חרתה על דגלה קיימות, וכל הפריטים הנמכרים בה מיוצרים בידי בעלי מלאכה ויצרנים מקומיים בעזרת חומרים ותהליכים ידידותיים לסביבה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button