שתף קטע נבחר

האם ג'אנק פוד גורם לעיוורון?

מחקר חדש מגלה כי ג'אנק פוד אינו מזיק רק לגזרה: אכילת עוגות, עוגיות וחטיפים למיניהם עלולה להעלות את הסיכון ללקות בניוון מתקדם בעצב הראייה. אכילת דגים מפחיתה את הסיכוי לחלות

תוצאות מחקר חדש מראות כי ג'אנק פוד, הנחשב לאחד מהגורמים להשמנת היתר בארה"ב, עלול להיות מזיק גם לראייה. כך מדווחת היום (ד') רשת ABC.
אכילת ג'אנק פוד בכמות גדולה עלולה להעלות את הסיכון לפתח עם הגיל ניוון מתקדם בעצב הראייה, שהוא הגורם העיקרי לעיוורון ולבעיות ראייה בקרב בני ה-55 ומעלה בארה"ב. כך קובעים חוקרים ממרפאת העיניים והאוזניים במסצ'וסטס במחקר חדש.
מחלת העיניים, שאינה ניתנת לריפוי בשלביה המתקדמים, פוגעת במרכז הראייה בקרב כ-10 מיליון אמריקנים. נתון זה צפוי לעלות כאשר שדור ילדי "הבייבי בום" יגיעו לאמצע שנות ה-50 בחייהם.
"מה שחשוב במחקר, זה העובדה שהוא מראה לראשונה קשר בין תזונה לבין מחלת העיניים הזו", אמרה ד"ר ננסי סניידרמן לחדשות ABC. "לפני כן, עישון היה גורם הסיכון היחיד למחלה. המחקר מראה שסוגים מסוימים של שומן, בעיקר כאלה בהם נעשה שימוש במזון מהיר, עלול להגביר פי שתיים את הסיכון לחלות במחלה".
על פי המחקר, שפורסם בכתב העת Archives of Ophthalmology, שומן צמחי ושומן רב בלתי רווי, יחד עם חומצה לינולאית, הינם סוגי השומנים שמעלים את הסיכון ללקות במחלת העיניים. המאכלים בהם נמצאים חומרים אלה הם: מרגרינה, שוקולד, עוגות, עוגיות, חמאת בוטנים, צ'יפס ואגוזים. 349 המשתתפים במחקר היו בגילים 55 עד 80, כולם חולים במחלת העיניים הניוונית.
במחקר התגלה עוד כי אכילת דגים פועלת באופן הפוך, ומנמיכה את הסיכון לחלות במחלה. על פי המחקר, אכילה מרובה של חומצות אומגה-3, הנמצאות בעיקר בדגי טונה וסלמון, עשויה להפחית את הסיכון לחלות במחלה, כל עוד אוכלי הדגים אינם אוכלים כמויות גדולות של מרגרינה ומזונות מעובדים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיליוני אמריקנים לקו במחלת העיניים (אילוסטרציה)
מומלצים