מתרסקים - סיפור אהבה
מבחן ריסוק עדכני לשמונה רכבי כביש-שטח מגלה מגמת שיפור אמיתית
נראה שיצרני הרכב לומדים מטעויות. אחרי שכמה מהיצרנים זכו לציונים לא מחמיאים (בלשון המעטה) במבחני הריסוק, זוכים רוב הכלים לשיפורים משמעותיים, כאלה שגם רואים בשטח.
השבוע ביצע איגוד חברות הביטוח בארה"ב (IIHS) מבחן לשמונה דגמי כביש-שטח הנמכרים בעיקר בארה"ב. אקורה MDX, טויוטה היילנדר, סוזוקי XL7, מיצובישי מונטרו ספורט, ביואיק רנדוו, איסוזו אקסיום, שברולט טריילבלייזר ופונטיאק אזטק רוסקו כולם במהירות של 64 קמ"ש לתוך מחסום גמיש (בשונה מקיר בטון ובדומה למכונית אחרת-ynet). לאחר המבחנים זכו המכוניות לציונים שונים שנעו מ"טוב" ועד ל"עלוב".
חדשות טובות
לא פחות מארבע מכוניות זכו במבחנים לציון "טוב". אקורה MDX, טויוטה היילנדר, סוזוקי XL7, ומיצובישי מונטרו ספורט הבטיחו כולן סיכויי פציעה נמוכים מאוד לנהג ולנוסעים בתנאים הדומים למבחן. למרות הציון הדומה, ציינו הבוחנים לטובה את האקורה ואמרו כי "המכונית מהווה דוגמה לתכנון מצוין. להערכתנו, נהג יוכל לצאת מהרכב לאחר תאונה עם חבלות קלות בלבד".
אבל בזה לא מסתיימות החדשות הטובות. בשונה מבעבר, לא זכתה אף אחת מהמכוניות המשתתפות בציון "עלוב". הביואיק רנדוו והאיסוזו אקסיום זכו לציון "מתקבל על הדעת" בעוד השברולט טריילבלייזר והפונטיאק אזטק מסיימות מאחור עם ציון "גבולי".
אגב, מי שלא השתתף במבחן האחרון הוא האקספלורר החדש של פורד. הסיבה להיעדרותו הם שינויים מהותיים שמבצעת החברה בעיצובו של הרכב לשיפור הבטיחות הפסיבית במקרה של… התנגשויות. האקספלורר ייבחן מאוחר יותר במהלך השנה.