שתף קטע נבחר

מי משלם מחיר מלא? אף אחד!

אין שום סיבה. כי בין מבצע תשלומים אחד למועדון צרכנות שני, הפך מחיר "המחירון" של מכונית חדשה כמעט לפיקציה. Ynet מסביר למה, כמה, איפה ואיך

אם היה פעם משהו בו יכולתם לבטוח בעיניים עצומות, היה זה כנראה מחירה של מכונית חדשה. הרי יש מחירון קבוע, ובאולם התצוגה המפואר לא תמיד נעים להתמקח על המחיר. מלבד זאת, לעיתים רחוקות הרשו לעצמם מוכרים להעניק הנחות מפליגות, בעיקר מכיוון שמנהלי האולם הבהירו להם היטב-היטב עד כמה זה עלול לפגוע במחיר המשומשות של אותו דגם.

אז נכון שכולנו מכירים את אלה שמסתדרים איכשהו, לכל אחד מאתנו קרוב משפחה שמצליח "להוציא דילים" גם אצל המוכר הקשוח ביותר. אבל אנחנו, מה לעשות, אף פעם לא היינו "סוחרים" גדולים. למען האמת, בדרך כלל רק שמענו על מציאות - לא ראינו אותן ובטח שמנהל הבנק שלנו לא שמע עליהן.

אבל היום, ספורט ההתמקחות, שהיה פעם נחלתם הבלעדית של מומחים בתחום, הפך למציאות קבועה אפילו באולמות התצוגה של היבואנים. בעצם, אפילו מכשיר הטלפון יכול לעזור בהנחה גדולה. המצב רבותי אינו קל, ויבואני הרכב אינם מצליחים לעמוד בציפיות הוורודות שלהם עצמם. אפשר לומר כי היום (כמעט) אף אחד לא משלם את המחיר המלא - ואם כבר שילמתם, נו, אז מה שהיה היה…

 

מ"חבר" ועד לבנק לאומי

 

אז מי שייך למועדון הלא-משלמים-מחיר-מלא? קחו לדוגמה את "חבר". מועדון הצרכנות של אנשי וגמלאי צבא הקבע מבצע זה שנים מבצעי הנחות מיוחדים לרוכשי מכוניות פיז'ו-סיטרואן. בזה האחרון מוצעים לדוגמה 7 אחוזים הנחה על הדגמים הפופולאריים, 3 אחוזים על מכוניות ייחודיות. סכום ההנחה בשקלים הגיע עד לכ-7000 שקל.

"אבל אנחנו לא חברים במועדון הצרכנות האקסקלוסיבי" אתם אומרים? ובכן, ראשית ההנחה ניתנת גם לקרובים מדרגה ראשונה של חברי המועדון. שנית, לא מעט מכוניות, כך מספרים לנו, נרשמו במשותף על שמות של חברי מועדון ואנשים אחרים. קחו בחשבון שב"חבר" ישנם מאות אלפי חברים, להם עוד מאות אלפי קרובים מדרגה ראשונה ועוד חברים משותפים, ותבינו לבד שההנחה הזו די קיבוצית.

ומה אם בכל זאת אין לנו שום קשר למועדון הזה? ובכן, אולי כדאי לכם פשוט לגשת ולהוציא כרטיס אשראי של ויזה כ.א.ל. חברת האשראי מציעה החודש 5,000 שקלים הנחה על כל דגמי פיאט פונטו ומריאה, כמו גם אשראי של 30,000 שקל ללא ריבית והצמדה. אם תעדיפו אלפא-רומיאו לעומת זאת, תוכלו לקנות את דגם ה-156 ב-6000 ש"ח הנחה, ולקבל בנוסף אשראי נוח של 100,000 שקל ללא ריבית והצמדה - וזה כסף, הרבה כסף.

וכדי להבהיר עד כמה הנחה זו אינה אקסקלוסיבית, נספר שבישראל יש 1,300,000 כרטיסי ויזה כ.א.ל, שלא להזכיר שכל מי שמעוניין בהנחה יכול לגשת לסניף הבנק הקרוב ולהוציא את הכרטיס. כך שעל פניו, אין שום סיבה לקנות היום פיאט או אלפא במחיר המלא. נכון?

 

סביבון

 

אבל פיז'ו ופיאט אינן הדוגמאות היחידות. מבצע "חבר" שהסתיים בפיז'ו/סיטרואן עומד להגיע בזמן הקרוב לסוכנות סובארו. שם מדברים על הנחות נאות ובמקביל על אשראי משתלם במימון בנק "יהב". אגב בנקים, בסובארו הסתיים לאחרונה מבצע ללקוחות בנק לאומי שזכו להנחה של 3,000 שקל בקניית מכונית, ולאשראי של 30,000 שקל ללא ריבית והצמדה. אבל אל דאגה - לקוחות בנק לאומי שלא הספיקו לרכוש סובארו בהנחה, יוכלו בקרוב לעשות זאת ב… ניחשתם נכון, פיז'ו-סיטרואן.

 

מחיר וירטואלי

 

אבל אולי אנחנו לא מעונינים בפיז'ו, וממש לא רוצים סיטרואן, פיאט עושה לנו רע וסובארו לא מתאימה. אז לא חייבים להיות חברים במועדון כלשהו. מספיקה שיחת טלפון לאולם התצוגה של דייהו, לדוגמה, כדי לזכות באשראי של 34,000 שקל ל-34 חודשים או להנחה של 5,000 ש"ח על דגמי 2002. אם תרצו מכונית משנת 2001 דווקא, כך מבטיחה יאנה מהסוכנות – עדיין בשיחת הטלפון להזכירכם - אפשר גם "לסגור" על הנחה של 10,000 שקלים ממחיר המחירון. וזה, להזכירכם, עוד לפני שהגענו לסוכנות והחל שלב המיקוח הרציני.

ביונדאי לעומת זאת לא תזכו להנחה, אבל תוכלו לקבל אשראי של 30,000 שקל (ששווה כסף) או רדיו-טייפ ואזעקה בחינם על דגמי אלנטרה ואקסנט. אך מה שלא יגיד לכם איש המכירות בחברה זה שרק בחודש האחרון הוצעו 90 מכוניות מדגם אלנטרה למכירה במכרזים השונים. ושם, כידוע, המחיר אינו מוחלט. אגב, בתחום המכרזים הוצעו בחודש האחרון גם 55 מיניוואנים של מיצובישי מדגם ספייסוואגון, 130 דגמי נובירה של דייהו ו-30 רכבי שטח של ניסן מדגם טראנו. הזדמנות לא רעה לקבל הנחה נאה על מחיר המחירון.

ובחזרה לסוכנויות. במיצובישי סיפר לנו אלי מהמכירות שאין טעם לבוא לאולם התצוגה כרגע, כי אין לחברה שום מכונית משפחתית אוטומטית למכירה. אבל, כך הבטיח, בעוד כשבועיים תגיע הכריזמה החדשה. במבצע כמובן.

בהונדה סיפור ההנחה מעט יותר מסובך. אין הנחות על הסיוויק אמנם, אבל אם תרצו אקורד גדולה יותר תוכלו לקבל אשראי של 30,000 שקל מהבנק הישיר הראשון, ללא ריבית והצמדה כמובן. מאיה, האחראית על הנושא בחברה, הסבירה לנו שאין צורך להיות לקוח של הבנק, אלא רק לבוא ולקנות. הם כבר ידאגו לפתיחת חשבון וירטואלי והזרמת אשראי נוח.

אצל סיאט הגדילו לעשות. כדי לשכנע אתכם לרכוש טולדו, מוכן ערן מאולם התצוגה לשלם לכם מחיר מחירון על הרכב הישן, ללא קשר למספר הקילומטרים או ה"ידיים" שעבר. בנוסף תזכו לאשראי המוכר - 30,000 שקל ללא ריבית.

גם מי שמוכרים הרבה יותר מכוניות, כמו פולקסווגן, מוכנים לעזור למוגבלים בתקציב. הקונה יכול לבחור ב-30,000 שקל באשראי, או טרייד-אין במחיר "טוב" לרכבו הישן. חובבי המוסיקה יכולים לוותר על ההטבות הללו ולבחור במערכת רדיו-טייפ ועוד מחליף דיסקים במקום. אז נכון שבצ'מפיון אזכור מחיר "טוב" לרכב משומש במחלקת הטרייד-אין עלול לגרום גם לרגועים שבינינו התקף לב, אבל מה שהיה פעם, אינו היום…

ומה על פורד ודלק מוטורס? אפילו כאן, במותג שעשה קפיצה מסחררת בשנתיים האחרונות, תזכו בהנחות. אם תרצו פוקוס אוטומטית בגרסת חמש דלתות למשל, ברמת הגימור הנמוכה יותר (LX), יציעו לכם אנשי המכירות רדיו-טייפ ומערכת אזעקה ללא כל תוספת תשלום. אגב, תוכלו במקביל גם לזכות באשראי של 30,000 שקלים לשנתיים, או להמירו בהנחה נוספת של 2,000 שקלים.

 

לאנשים יש בכל זאת כסף?

 

פנינו לאחד ממנהלי השיווק (שהעדיף אגב להישאר בעילום שם) של היבואנים הגדולים וביקשנו הסבר למצב החדש. ותתפלאו - לדבריו אין לפריחת עידן ההנחות כל קשר ישיר למיתון ולצמיחה השלילית. הסיבה המרכזית לדבריו למבצעים ולהנחות היא חופש הפעולה הגדול יותר שמקבלים אנשי המכירות, כמו גם עליית חלקו של השוק הפרטי בכלל המכירות.

בעקבות הפגיעה בחברות גדולות והצטמקות שוק ציי הרכב, נותרו יבואנים רבים עם מלאי מכוניות שבאופן טבעי נמכר כעת לשוק הפרטי. בעקבות כך זוכים אנשי המכירות לאותו חופש פעולה שהזכרנו, וזוכים אפילו להטבות גדולות מבעבר על מכירות מוצלחות. בקיצור - בשוק המקומי יש כיום למוכרים יותר מוטיבציה לעזור לכם.

לדברי מנהל השיווק, נשלחים בהוראתו מדי יום לקוחות סמויים אל אולמות המכירה של המתחרים, ומדווחים "בזמן אמת" על מבצעים, הנחות, "גמישות מחיר" ועוד. אגב, הוא גם מציין כי לאור המצב החדש, הדיווחים המגיעים אליו טוענים כי השירות אותו מקבל רוכש מכונית פוטנציאלי מאנשי המכירות טוב בהרבה מבעבר. זה מסביר אולי מדוע איש מאנשי המכירות אליו פנינו בטלפון לא נדהם לשמוע כי כל מה שאנחנו מחפשים הוא "מחיר טוב", בלי קשר לדגם, אפילו בלי קשר ליצרן או לקטגוריה.

 

לסיכום

 

ההנחות באות בצורות שונות ומשונות. הרעיון מאחורי רוב מבצעי המימון די ברור. אשראי זול הוא גם נוח וגם שווה הרבה כסף. וכן, גם מתנות זה תמיד טוב, במיוחד כשמדובר באבזרים אותם בכל מקרה התכוננתם לרכוש, כמו מערכת אזעקה איכותית או מערכת שמע טובה. יתרון שתי ההטבות הללו הוא שהיבואן יכול לשמור על מחיר קניה גבוה ולא לפגוע בשוק המשומשות.

אולם, במקביל, זוכות יותר ויותר מכוניות להנחות "אמיתיות" בכסף, כאלה שיאפשרו לכם, הצרכנים, לקנות רכב הרבה מתחת למחיר הנקוב.

מה שחשוב באמת היא העובדה שההנחות האחרונות, נגישות לכולם. גם אם זה לא תמיד מוגדר כך. כי כמעט כולנו בעצם חברים ב"חבר", כולנו לקוחות באחד הבנקים, כולנו קוראים את המכרזים השונים ולכל אחד מאתנו יכול להיות כרטיס "ויזה" - בעיקר אם הוא שווה 6,000 שקל הנחה.

כך שיותר מכל, ההמלצה שלנו היא להגיע לאולם המכירה הנבחר מצויד בכל האינפורמציה מסביב, אותה קל היום יותר מתמיד להשיג אפילו בשיחת טלפון. וכאשר אתם ניגשים לשלב המיקוח, זכרו מי עומד מולכם ועד כמה חשוב לו למכור. אתם יודעים, הוא מרוויח על זה היום יותר…

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מבצע בפיז`ו. היה ויהיה...
מבצע בפיז`ו. היה ויהיה...
סובארו. היה ו... יהיה
סובארו. היה ו... יהיה
גם בפיאט ואלפא יש מבצע
גם בפיאט ואלפא יש מבצע
אפילו על הגולף יש מתנות...
אפילו על הגולף יש מתנות...
וגם על הפוקוס
וגם על הפוקוס
מומלצים