סופר-פארם: קפיצה קטנה לחו"ל? לא בטוח
י', תושב רחובות ואב טרי, ניגש לסופר-פארם כדי לערוך קניות. מצויד בקופונים עמד בקופה וביקש לקבל את ההנחות. אלא שמנהל הסניף החליט שהן לא מגיעות לו
רשת סופר-פארם מתגאה בסיסמא "קפיצה קטנה לחו"ל". אך כפי שלמד לאחרונה אחד מלקוחותיה לא תמיד הקפיצה היא לחו"ל, לפעמים היא דווקא יותר לעולם השלישי. הסיפור של י' ימחיש את העניין. בנר ראשון של חנוכה ילדה אשתו של י' בן, וכמו כל שאר היולדות היא קבלה שלל דוגמיות, מתנות וקופונים של כל חברות הטיטולים, המזון לתינוקות וכו'. לאחר שהגיעה הביתה עם התינוק נשלח י' לסניף סופר-פארם הקרוב לביתו במרכז רחובות עם רשימת קניות, וכיאה לישראלי טוב – עם ערימת הקופונים.
י' סבר לתומו כי ירוויח כמה שקלים בזכות אותם קופונים, אלא שלהפתעתו הוא יצא מהסניף עם תחושה רעה מאוד. בסיום הקנייה, עם הצגת הקופונים לקופאית, החלה התרוצצות קלה בחנות, מכיוון שאחד הקופונים לא היה מוכר לה. לאחר מספר דקות, נמסר לו כי הם מצטערים, אך הם לא מוכנים לכבד אותו. ניסיונותיו להזכיר להם כי הם כיבדו את כל האחרים, וכי אשתו קיבלה אותו עם כל השאר רק לפני יומיים וכי הוא נשבע שאין זה מעיסוקיו לזייף קופונים של ה"סופר-פארם" - לא הועילו. מסתבר כי לקופון הספציפי של חברת אוונט היה חסר תאריך, ולכן מסרבים לכבדו. שימו לב – לא מדובר בקופון שתאריכו פקע, פשוט לא רשום עליו תאריך.
מנהל סניף הרצל ברחובות, שנקרא לדרישתו, הוסיף ואמר כי סופר-פארם מנפיקה מאות אלפי (כהגדרתו) קופונים לשנה, הוא אינו יכול לדעת מי מהם תקף, ולכן אם אין תאריך – הוא אינו מוכן לכבד אותו. או כדבריו: “אם אני אכבד את הקופון, כאילו שאני נותן מתנה של 20 שקל". לא הועילו ניסיונות השכנוע של י' כי קופון זה הופק על-ידי חברה ידועה ומכובדת, והתקבל באותו זמן ומקום עם שאר הקופונים שכובדו.
אותו מנהל סניף אף הגדיל לעשות, והנחה את הקופאית לשוב ולבדוק את כל הקופונים מההתחלה. הוא אף הורה לה לסרב לכבד קופון סורר נוסף שנמצא ללא תאריך (הפעם של "סימילאק"), וזאת אחרי שהוא כבר כובד והקוד שלו הוכר ע"י הקופה ונרשם בחשבונית הקנייה.
י' לא האמין שזה קורה לו, אך מכיוון שאשתו והתינוק היו זקוקים למוצרים הוא שילם בחירוק שיניים. נציין רק שאותו קופון בדיוק (של "סימילאק") שנזכר לעיל, כובד ללא בעיות ימים ספורים לאחר מכן בחנות סופר-פארם אחרת באזור רחובות.
ככל הנראה, לסניף זה של "סופר-פארם" י' לא יחזור.
סופר-פארם: חסרה אינפורמציה חיונית
מסופר-פארם נמסר בתגובה: "הרשת מקפידה לכבד את הקופונים בכל סניפיה.בבחינת המקרה נמצא, כי הקופונים עליהם מדובר היו חסרים באינפורמציה חיונית. במקרים כאלה כל מנהל סניף אמור להפעיל שיקול דעת עצמי ולפעול בהתאם".
עוד הוסיפה הרשת, כי "אנו מתנצלים על חוסר הנעימות שנגרמה ללקוח, ונדאג לפצותו".