"דייהו": פיאט ו-GM מהוות את הסיכוי האחרון
יצרן הרכב הקוריאני "דייהו" יפורק כנראה לחלקים, וחלק מהם יחדלו מלהתקיים.
כך מעריכים מומחים, לאחר שהשותפות "ג'נראל מוטורס - פיאט" הודיעה על נכונות לדון מחדש בהצעה הנוגעת ל"דייהו".
ההצעה המקורית של שותפות זו הייתה מבוססת על מחיר של 4 מיליארד דולר. כיום, סביר להניח כי המחיר יהיה 2 או 3 מיליארד דולר לכל-היותר. הנושים טרם החליטו האם לספק לחברה מימון-חירום (400 מיליון דולר עד סוף השנה) לתשלום משכורות - באיחור ניכר - לעובדי "דייהו".
"דייהו" מצויה למעשה בפשיטת-רגל: היא חייבת כ-16 מיליארד דולר, ואין סיכוי שתצליח לשלם את הסכום. הנושים התארגנו במאמץ למכור את החברה - אך כנראה לא תהיה זו עיסקה של מכירה כ"עסק חי", כי אם חלקים-חלקים.
בין כל הנכסים של "דייהו", החשובים ביותר הם כנראה בתי-חרושת בקוריאה (אשר עובדיהם מחזיקים בחבילת-מניות של החברה) וכן כמה יחידות-שיווק במדינות אסייתיות אשר גורמים אמריקאיים ואירופיים מתאמצים להיכנס אליהן.
הסיכוי האחרון למכירה כ"עסק חי" התאדה, לאחר ש"פורד" הודיעה על הפסקת המשא-ומתן לרכישת החברה כולה תמורת 6.9 מיליארד דולר - ולאחר שהשותפות "דאיימלר-קרייזלר - יונדאי" חזרה בה מן העניין שגילתה ב"דייהו".
הסיבה ש"פורד" רמזה עליה היא, שהתגלו חובות בלתי-מוצהרים של "דייהו" במהלך המשא-ומתן עם הנושים. ייתכן כי הוויתור של "פורד" נבע גם מן ההסתבכות של דגמי "אקספלורר", אשר צברו תאונות קטלניות רבות (בארה"ב, ונצואלה, ערב-הסעודית וכמה מדינות באסיה) אשר קשורות כנראה לצמיגים מתוצרת "פיירסטון".