שתף קטע נבחר

בחורה עם דרייב

שחקנית בלונדינית, אשה מיסתורית המתגלה באמבטיה וסצינה לסבית ביניהן כלולים ב"מלהולנד דרייב", סרטו החדש של דייוויד לינץ'. לורה הרינג הלטינית ("סאנסט ביץ'"), מכוכבותיו, מגלה שהיא טיפסה על הפירמידות ולמדה הורה בישראל

גברים מעדיפים כידוע בלונדיניות, אבל הבמאי דייוויד לינץ' ("לב פראי", "טווין פיקס", "קטיפה כחולה", "סיפור פשוט") מעדיף דווקא ברונטיות, למשל איזבלה רוסליני, שהיתה חברתו לחיים והופיעה בסרטיו. לכן לא מפתיע שלסרטו החדש "מלהולנד דרייב", שהעניק לו את פרס הבימוי בפסטיבל קאן ומועמדות ל"אוסקר", הוא בחר בלורה הרינג הברונטית בת ה-36, מי שהיתה מיס אמריקה של 1985 וכוכבת הסבונייה "סאנסט ביץ'".

"מלהולנד דרייב", הקרוי על שם כביש מפורסם המשקיף על אל.איי, תוכנן כסידרת טלוויזיה, אך אחרי צילומי הפיילוט נרתעו קברניטי ABC שהזמינו את הפרויקט מהתוצאה, והחליטו לבטל את הסידרה. לינץ' לא התייאש, ובסוף הפך בזכות מפיקים אירופאים את הפיילוט לסרט קולנוע, שזכה בשלל פרסים.

"מלהולנד דרייב" מתרחש בהוליווד: בטי (נעמי ווטס) היא שחקנית בלונדינית צעירה ומתוקה, שמגיעה להוליווד בתקווה להפוך לכוכבת מהוללת. היא משתקעת בבית דודתה, שחקנית מזדקנת, ויום אחד מגלה מישהי זרה (הרינג) במקלחת שלה. מתברר שהאשה המיסתורית איבדה את זכרונה עקב תאונת דרכים בה נפצעה. היא מאמצת את השם ריטה, כמו ריטה הייוורת, כוכבת הסרט "גילדה". השתיים מנסות לפענח את תעלומת עברה של ריטה, מה שמוביל אותן למקומות אפלים ומסויטים.

נפגשתי עם הרינג במלון "קרלטון" המפואר בפסטיבל קאן האחרון. היא יפהפייה, והתגלתה בהמשך כרגשנית. לפגישה הגיעה בחולצה סגלגלה חושפת כתף ובמכנסי חאקי, שעון כסף על יד שמאל וטבעות כסף.

 

התבאסת מן הסתם כשהודיעו לך על ביטול הסידרה "מלהולנד דרייב".

 

"ליבי נשבר כשהסידרה התבטלה. היינו בטוחים ש'מלהולנד דרייב' תהפוך לפולחן כמו 'טווין פיקס', וכבר התחלנו לבזבז כסף בטירוף, ולפתע בישרו על הביטול. הייתי בדיוק אמורה לטוס בחזרה מהודו לניו יורק כדי לקדם את הסידרה, אבל המטוס היה מלא ולא היו כרטיסים ונכנסתי לפאניקה. בזמן שהותי בהודו היו כל מיני סימנים ואותות, למשל נתקלתי בפוסטרים של ריטה הייוורת, ובכלל השם ריטה הופיע בכל מקום. בהודו העניין של סימבוליקה ואותות מאוד חזק, וחשתי עמוק עמוק בליבי שבעצם זה לא סוף פסוק ושעוד יקרה משהו עם הסידרה הזאת.

"אחרי ש-ABC ביטלו, היו דיבורים עם רשתות אחרות. שלוש פעמים אמרו לנו שהולכים לעשות את הסידרה ושוב ביטלו, וכל הזמן אמרתי לדייוויד שהסיפור לא נגמר! ואכן, כשהוא התקשר לבשר לי שהולך להיות ממנה סרט, לא הופתעתי. זה כנראה גורל 'מלהולנד דרייב', להיות סרט. שם הסרט הוא על שם כביש פתלתל עם המון תפניות, דרך מאוד מיסתורית, וזה מה שבעצם קרה עם הפרויקט הזה".

הרינג חובבת המיסטיקה, האסטרולוגיה (מזל דגים. "אנחנו אנשים מאוד רגישים") והנומרולוגיה, מדווחת שהמפגש הראשוני שלה עם לינץ' היה טעון ומיוחד: "הגיע טלפון ואמרו לי שעלי להיפגש עם דייוויד תוך כמה שעות. אבל לא יכולתי, כי היו לי עניינים אחרים, ואמרתי שזה יכול לחכות למחרת. כשנסעתי למחרת לפגישה, מרוב שהתרגשתי עשיתי תאונת דרכים. ממש כמו בסצינת הפתיחה של 'מלהולנד דרייב'. זה היה כל כך מוזר. בפגישה הראשונה הוא השמיע לי את המוסיקה המהפנטת מהפסקול שלו, והיא היתה עצובה, טרגית, מסוכנת ומשחררת. כשקראתי את התסריט ממש בכיתי, הוא כל כך יפה!".

 

לא חששת לעבוד עם במאי פרובוקטיבי, שנוי במחלוקת, ביזארי ונועז?

 

"תמיד אהבתי את הסרטים שלו, וסרטו 'איש הפיל' הוא אחד הסרטים שהכי השפיעו על חיי. במיוחד כשאיש הפיל צעק: 'אני לא חיה! אני לא חיה!' זה ממש טילטל וצימרר אותי ונגע בליבי. לינץ' הוא גאון בהבנת הרגש האנושי ומיטיב להעביר את הרגשות האלה אל המסך".

 

את מגלמת בסרט שתי דמויות שונות לחלוטין. היה לך קשה?

 

"כן, לפעמים זה היה קשה ותובעני. דייוויד עזר לי עם מטאפורות, ואמר לי, למשל: 'את הולכת כמו בובה שבורה'. כשעשיתי את הדמות של ריטה, דייוויד אמר לי לחשוב על ענן, משהו מאוד קריר ומאיים. כשחזרתי מהצילומים הביתה, התקשיתי להיפטר מהדמות והייתי בלחץ. נאלצתי ללכת לישון כדי לצאת ממנה. כאשר עשיתי את קמיליה השתמשתי יותר באנרגיות ארציות, ודייוויד אמר לי לחשוב על חתלתולה. קמיליה היא יותר אש".

 

בסרט יש לך סצינת אהבה לסבית. איך הרגשת עם זה?

 

"בחזרות הראשונות נעמי ווטס ואני היינו נוקשות ולא משוחררות, אבל בהמשך זה נהיה קל יותר, במיוחד כשהתחלנו להכיר זו את זו. בצילומים דייוויד אמר לנו: 'אל תפחדו לגעת אחת בשנייה ואל תחששו לגעת בציצי' (כאן היא מחקה את לינץ' בצורה מוצלחת ומשעשעת - א.ק.), וזה היה נורא מצחיק".

 

הסרט עוסק בחלום ההוליוודי, בדימוי ובמיתוס של בירת הסרטים. הוליווד היתה טובה אלייך?

 

"הוליווד שוברת לאנשים את הלב. למשל, כשאתה נורא רוצה תפקיד, וכבר אומרים לך שהוא שלך וכבר הודעת על כך לכל העולם - בסוף אתה מגלה שהוא ניתן למישהו אחר. הדבר היחיד ששמר על שפיותי בהוליווד, שיכולה להיות מאוד צבועה ואכזרית, זה יוגה ומדיטציה, והעובדה שנסעתי להודו למסע אישי. שם גיליתי שזהותי היא לא מה שאני עושה, אלא משהו אחר, פנימי, וזה מאוד עזר לי. שחקנים צעירים רבים נקלעים למצוקות ולצרות, ולכן הולכים לסמים ולמקומות אפלים".

הרינג נולדה במקסיקו לאב ממוצא גרמני וגדלה בטקסס. בגיל 16 היא נסעה ללמוד בשווייץ, וכשסיימה את לימודיה יצאה עם תרמיל גב למסע ברחבי העולם, שבמהלכו עבדה כעוזרת סוציאלית בהודו, טיפסה על הפירמידות ולמדה הורה בישראל. "עשיתי כל מיני דברים היפיים ולא חשבתי על משחק. אחרי שהממשלה המקסיקנית הפקיעה את חוות הבקר, נשארנו בלי כסף. מוכר בחנות בגדים באל-פאסו, טקסס, בה עבדתי, שיכנע אותי ללכת לתחרות יופי מקומית. זכיתי בה ובהמשך נבחרתי למיס אמריקה 85'. הייתי הלטינית הראשונה שזכתה בתואר. בזכותו טיילתי בעולם, ואז מישהו ראה אותי בטלוויזיה וליהק אותי לסרט טלוויזיה, ואז התחלתי ללמוד משחק".

הרזומה הרומנטי שלה כולל נישואין לרוזן גרמני, קרל אדוארד פון ביסמרק (היא שמרה על התואר האצילי, אבל לא שמרה על שם נישואיה), שהסתיימו מאחר שהשניים לא הסתדרו ביניהם. היה לה גם רומן עם בחור סיני שגר בלוס אנג'לס. היא ויתרה למענו על המשחק והתמסרה למזון בריאות, מדיטציה וטאי צ'י.

לאחר מכן היא שבה למשחק, והפריצה הגדולה היתה באופרת הסבון "סאנסט ביץ'". "גילמתי את פולה סטיבנס, שוטרת חזקה שנחטפת, ואחותי באה וגונבת לי את אהובתי. זה היה מטופש ומהנה כאחד. היה נהדר לעבוד עם המפיק ארון ספלינג ("מלרוז פלייס", "שושלת"), איש חם, חמוד ומתחשב. טיילתי בזכות הסידרה בכל העולם, כדי לקדם אותה, וגם ביקרתי בישראל ב-97'. העבודה בסידרה היתה פאן מחד ותובענית מאידך, כי צריך ללמוד בעל פה המון דיאלוג בזמן קצר. בסדרות כאלה אין לך פיקוח על התוצר הסופי, וגם לא חופש אמנותי. אין לך זמן לדון בדמויות ובעלילה, זה פשוט פס ייצור".

 

בניגוד ללטיניות אחרות בהוליווד, אותך לא קיטלגו לפי המוצא שלך.

 

"נכון. למזלי לא נפלתי במלכודת הטייפ קאסט. אנשים חושבים שאם אתה לטיני ומדבר ספרדית, העור שלך צריך להיות כהה והשיער מתולתל. ואני לא בדיוק כזאת. הלטינים לא מספיק מיוצגים בהוליווד ובטלוויזיה האמריקאית, אבל לדעתי הוליווד משתנה כעת, אנשים מעזים יותר, ויש עכשיו יותר אפשרויות לשחקנים לטינים. אין ספק שבזכות ההצלחה של פנלופי קרוז בהוליווד תהיה עכשיו יותר עבודה לשחקניות לטיניות. אני לא רוצה לשחק רק נשים לטיניות, וגם מנסה להתרחק מתפקידי יופי. 'מלהולנד דרייב' פתח לי דלתות, וכבר קיבלתי בעקבותיו טלפונים מבמאים נחשבים".

בימים אלה מוקרן בארה"ב סרט חדש בהשתתפות הרינג (שהיא, אגב, רקדנית טנגו מוכשרת) - "ג'ון קיו", שביים ניק קסאבטס, ובו היא משחקת לצד דנזל וושינגטון ואן הייש. "זהו תפקיד שונה לגמרי מבחינתי. ממש לא תזהה אותי. אני מגלמת את חברתה הטובה של רעייתו של דנזל, אשה רעשנית".

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לורה הרינג, "מלהולנד דרייב"
לורה הרינג, "מלהולנד דרייב"
מומלצים