נא להכיר - פאגאני זונדה
פאגאני מציג גרסה משופרת למכונית העל שלו. עכשיו כבר לא צריך להתבייש בחנייה של כיכר הקזינו במונטה קרלו
כמו לכל מכונית סופר-ספורט, גם לפאגאני זונדה יש סיפור חיים ארוך ומעניין למדי, עם שמות מפורסמים ששזורים לאורכו. תחילת הדרך במקרה של הזונדה C12 הייתה ב-1988, בפגישה שנערכה בין חואן-מנואל-פנג'יו, מנהגי הפורמולה 1 הגדולים מאז ומעולם (כולל 5 אליפויות עולם) ובין הוראציו פאגאני, יליד ארגנטינה שעבר למודנה באיטליה, ועסק כל חייו הבוגרים בעיצוב וייצור מכוניות.
באותה פגישה שוחחו השניים על מכוניות (איך לא) והעלו רעיון לייצור מכונית סופר-ספורט קלה ומהירה. בשלב זה היו עוד סימני שאלה רבים לגבי מבנה המכונית והרכבה, אולם בנושא המנוע הדברים היו ברורים מאוד. "אני מלא תודה לכל מי שאפשר לי להתחרות ולנצח" אמר פנג'יו "אבל התודה הגדולה ביותר שלי היא למרצדס; אני איש של מרצדס. אם תייצר מכונית, חייב להיות לה מנוע שלהם" ביקש הנהג האגדי.
פאגאני שמע, הבין ופנה לעיסוקיו. הוא עוד הספיק לעבוד בלמבורגיני מספר שנים וב-1992 אף הקים חברה פרטית בשם "מודנה עיצוב" שהייתה למעשה השלב המשמעותי ביותר בדרך למכונית עליה חלם עם פנג'יו. שבע שנים אחרי הקמת החברה הציג פאגאני את הזונדה C12.
עם משקל של 1250 ק"ג ומנוע V12 של מרצדס, האיצה הזונדה תוך 4.5 שניות למאה קמ"ש והגיעה למהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש. אבל 394 הסוסים שייצר המנוע של מרצדס לא ממש הספיקו אז, ובטח לא מספיקים היום, כדי להיות אחת מהגדולות באמת.
Sופר זונדה
תוך שהוא זוכר את בקשתו של פנג'יו, הלך לו פאגאני למרצדס וסיפר להם על הבעיה. "גוף הרכב עשוי מחומרים אקזוטיים, השלדה יוצאת דופן, ההיגוי קרוב למושלם, אבל הסוסים - איפה הסוסים?". במרצדס הקשיבו, הנהנו בהסכמה ופנו לחטיבת הספורט AMG כדי שתמצא פתרון.
וכך, עם מעט עזרה מחברים, הציג פאגאני בתערוכת ז'נבה האחרונה את הזונדה S 7.3. למי שעוד לא הצליח להבין את מקור השם, נאמר שמדובר במנוע מרצדס שעבר הגדלה ל-7.3 ליטר בעזרת האנשים הטובים של AMG. נתון ההספק הרשמי עומד על לא פחות מ-555 כ"ס ואילו המומנט המרבי עומד על 73.5 קג"מ. משקל הגוף נותר 1250 ק"ג, כך שיחס המשקל/הספק ירד ל-2.25 ק"ג לכ"ס.
עכשיו מסיימת המכונית עליה חלם פנג'יו את המיאוץ הקלאסי למאה קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד, מגיעה למהירות מרבית של לא פחות מ-340 קמ"ש. אז נכון, עדיין קשה מאוד לראות מה קורה מאחור, אבל מי לעזאזל מסתכל אחורה במהירות של 340 קמ"ש...