הטכנולוגיה מהירה יותר מרכבת ישראל
רכבת ישראל מערימים קשיים על הרוכשים בכרטיסי אשראי. הסיבה: אין קישור בין המסופים האוטומטיים למסופי חברות האשראי
רכבת ישראל מתגאה פעם אחר פעם בטכנולוגיות המתקדמות הנהוגות בחברה. אולם לצד הגאווה על הציוד החדש והמשוכלל, נראה לעיתים כי שכחו להצטייד בטכנולוגיה מתאימה כדי לספק שירותים לנוסעים.
מזה מספר שנים ניצבים מכשירים אוטומטיים לרכישת כרטיסי נסיעה בתחנות הרכבת - כרטיסומטים. המכשירים מקבלים כסף מזומן (גם שטרות) או כרטיסי אשראי, כך שניתן לרכוש כרטיס נסיעה מבלי להזדקק לעזרת הקופה, או בשעות בהן הקופה סגורה. אלא שהחל מהיום (ד') הפסיקו מכשירי הכרטיסומט לכבד כרטיסי אשראי ברכישות של יותר מ-200 שקל. מחירים אלו נקובים עבור כרטיסיות של 12 נסיעות ברכבת, כך שהמשתמשים בהם הם בעיקר הנוסעים הקבועים של רכבת ישראל.
ד', נוסע קבוע של רכבת ישראל מקריית גת לתל אביב, ביקש הבוקר לרכוש כרטיסייה. אולם הכרטיסומט סרב לכבד את כרטיסו. כשניגש לקופה נאמר לו כי הוחלט לא לכבד יותר כרטיסי אשראי ברכישות של 200 שקל ומעלה, גם לא בקופה.
למותר לציין כי לא רבים האנשים המחזיקים סכומים של מאות שקלים בארנק באופן קבוע. יתר על כן, במרבית תחנות הרכבת אין מכשירים אוטומטיים למשיכת כסף.
רכבת ישראל: קונים עם כרטיסים גנובים
מרכבת ישראל נמסר בתגובה, כי בתקופה האחרונה חלה עליה ניכרת ברכישות כרטיסי נסיעה בכרטיסומטים באמצעות כרטיסי אשראי גנובים או מזוייפים. מכשירי הכרטיסומט אינם מחוברים למסופי חברות האשראי, כך שנגרם לרכבת נזק כלכלי כבד. מנתוני הרכבת עולה, כי מרבית הרכישות באמצעות כרטיסים אלו נעשה עבור רכישות ביותר מ-200 שקל. לכן הוחלט לא לאפשר רכישה בכרטיסומטים בסכומים אלה. בקופות יכבדו כרטיסי אשראי בצמוד לתעודות הזהות של הרוכש. עד סוף השנה, אמורה רכבת ישראל לחבר את הכרטיסומטים למסופי חברות האשראי, כך שניתן יהיה לבצע שוב רכישות ביותר מ-200 שקל בכרטיסומטים.
נאור ציין, כי היום הוא היום הראשון בו נכנס האיסור לתוקף, ולכן אולי חל בלבול בחלק מהתחנות. ניתן יהיה לרכוש כרטיסיות בכרטיס אשראי בקופה בצמוד לתעודה מזהה. נאור מוסיף כי מכיוון שמדובר בבעייה זמנית, הפוגעת רק במשתמשים הקבועים בקווים הארוכים, לא יותקנו כספומטים בתחנות (למעט אלו שכבר יש בהם כספומט), ולא יתחשבו בנוסעים ללא כרטיס שייתפסו על הרכבות (אלו יאלצו לשלם פי שלוש ממחיר הנסיעה).
אולם, תחום החיוב אינו היחיד בו רכבת ישראל מפגרת. גם בתחום רכישת כרטיסי "מקום שמור" הרכבת ניצבת בפני בעיה. הרכבת אינה מוכרת כרטיסי "מקום שמור" על נסיעה בקטעי קווים בקווים הפרבריים. כלומר, לדוגמא, לא ניתן לרכוש כרטיס "מקום שמור" מבנימינה לחדרה. מהרכבת נמסר, כי ניתן לרכוש כרטיסי "מקום שמור" על קטעי קווים ברכבות הבינעירוניות אך לא בפרבריות.
בנוסף, תחנת רכבת ההגנה, שתוכננה להיפתח בחודש נובמבר האחרון, עדיין לא נפתחה. הסיבה: מומחי תחבורה הגיעו למסקנה כי יש להרחיב את גשר ההגנה, שמתחתיו ממוקמת התחנה, כדי שניתן יהיה לפתוח אותה. הסיבה לכך היא שפריקת והעלאת נוסעים על הכביש עלולה לפגוע בזרימת התנועה על הגשר, ולכן אין לפתוח את התחנה עד שהגשר לא יורחב. ברכבת ישראל מקווים שביוני ניתן יהיה לפתוח את התחנה.