שתף קטע נבחר

יוצאים למרוקו

תודות להופעה מרשימה בראלי פאריז-דקאר, תוקפים האחים ברקת את ראלי מרוקו מצוידים טוב יותר – הרבה יותר

מה משותף לשמות סטפן פטרהאנסל, ז'אן פייר פונטניי, מסואוקה, שינוזוקה, סוזה ואל חג'ארי? ובכן, עבור חובבי ראלי בכל העולם, בעיקר אלה המרותקים למירוצי מדבר ארוכים, מדובר בקבוצת עילית של נהגים בעלי שם, רקורד הצלחות ובדרך כלל, "מושב" מובטח בכל מירוץ רציני אצל אחת הקבוצות הרשמיות הגדולות. כמו מיצובישי למשל, או מדויק יותר, הקבוצה הרשמית SBM.

כך גם בראלי מרוקו שיצא לדרכו היום, עם הבדל אחד חשוב. בין השמות המפורסמים האלה אמרו מעכשיו ברקת, האחים ברקת. למי שאינו מכיר, נספר כי ניר וערן ברקת היו מהמשתתפים הבולטים במירוצי הדאקאר - ראלי מדברי מפרך הנמשך כשלושה שבועות. במירוץ של 2001 זכו האחים להישגים נאים, אך נאלצו לפרוש מהמירוץ בשל בעיות טכניות. שנה מאוחר יותר, חזרו השניים מוכנים יותר והצליחו לסיים את הראלי במקום ה-23 המכובד, למרות שנתקלו בבעיות טכניות לא קלות. את הסיקור המלא, כולל ראיונות והסברים במי בדיוק מדובר, ניתן למצוא בקישור שבצד.

ועכשיו, אחרי שכבר הכרתם מעט יותר את השניים, אפשר להתרשם עוד יותר. ובצדק.

 

הבדל עצום

 

"בגלל הביצועים, היכולת הספורטיבית והסימפטיה", כך הסבירו אנשי מיצובישי את הבחירה באחים ברקת כזכאים לרכוש את אחת המכוניות הרשמיות, שהגיע לשלב "מעבר הידיים". מדובר ב-L200 המודרני, אשר השתתף בפאריז דקאר של 2000 עם קרלוס סוזה, וב-2001 עם אל חג'ארי. ואל תטעו לחשוב כי מדובר בעניין של מה-בכך. יחד עם האחים ברקת הציעו עצמן קבוצות נוספות, והבחירה לאן יעבור הרכב – שאינו ניתן לרכישה חופשית כמובן – הייתה בידי הקבוצה בלבד.

"כנראה שעשינו עליהם רושם טוב במיוחד" אומר ערן ברקת, עמו שוחחנו ממש לפני היציאה למרוקו. "במקביל להודעה המשמחת שהאוטו אכן יכול להיות שלנו, הבהירו לנו במיצובישי כי במשאל שערכו בין הנהגים הרשמיים של הקבוצה, זכינו אנחנו להעדפה". ערן גם מסביר לנו היכן מצויים ההבדלים הגדולים במיוחד בין ה-L200 לרכב איתו השתתפו במירוץ האחרון. "ההבדלים פשוט עצומים. יש תוספת משמעותית מאד לכוח, מ-240 כ"ס ל-280. יש הבדל גדול במשקל, מ-1,900 ק"ג ל-1,700. ולא פחות חשוב, יש לנו עכשיו מערכת ניפוח אוויר מקצועית והמתקדמת ביותר בעולם, כמו-גם תיבת הילוכים שלא מזכירה כלל את זו לה אנו רגילים. בולמי זעזועים כפולים ומתוחכמים, אך בעיקר אמינות יוצאת דופן". כדי להבין עד כמה הרכב אמין, מספר ערן כי סוזה למשל, נהג ברכב הזה בדיוק, ללא כל צורך בחלקי חילוף במהלך המירוץ.

למעשה, ההבדל היחיד בין חברי קבוצת מיצובישי שהזכרנו לבין הצמד הישראלי, הוא בכך שהאחים ברקת משלמים עבור הזכות לנהוג בו, האחרים מקבלים כסף…

אנחנו עומדים לסקר את התקדמות השניים במירוץ הקשה, מדי יום ובעזרת דיווח היישר מהשטח. עקבו אחריהם, אולי הפעם תהיה סנסציה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האחים ברקת בדאקאר...
האחים ברקת בדאקאר...
עברו שדרוג משמעותי
עברו שדרוג משמעותי
מומלצים