צה"ל אסר על נהגיו לנוע בכביש חוצה ישראל
לאחר שהמו"מ עם חברת "דרך ארץ", המפעילה את הכביש, הגיע למבוי סתום, הודיע ראש אט"ל האלוף אדם כי "נהג רכב צבאי שישתמש בכביש חוצה ישראל, יישא במלוא העלות שתישלח לצה"ל על ידי החברה". הקטע הראשון של הכביש ייפתח בתחילת אוגוסט
ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל, האלוף אודי אדם, אסר השבוע לחלוטין על כלי רכב צבאיים לנוע בכביש חוצה ישראל שייפתח בקרוב. הסיבה: מדובר בכביש אגרה, שעלות השימוש בו אמורה להיות גבוהה. כך מוסר הכתב דרור פינטו בגיליון "במחנה" המתפרסם היום (ד').
האלוף הנחה גם, כי "נהג רכב צבאי שישתמש בכביש חוצה ישראל, יישא במלוא העלות שתישלח לצה"ל בידי חברת דרך ארץ".
הוראת ראש אט"ל פורסמה, לאחר שהמשא ומתן עם חברת דרך ארץ, שאמורה להפעיל את הכביש לכשייפתח, הגיע למבוי סתום.
בשנתיים האחרונות ניהלו נציגי אגף הנכסים במשרד הביטחון מו"מ עם הנהלת חברת דרך ארץ בעניין תשלום דמי אגרה תמורת נסיעה של כלי רכב צבאיים בכביש. בדרך ארץ הסכימו לתשלום גלובלי ומוזל תמורת מעבר כל סוגי כלי הרכב הצבאיים. אולם, בימים האחרונים הודיע ראש אט"ל, האלוף אודי אדם, על איסור הנסיעה בכביש זה. מנכ"ל דרך ארץ, אודי סביון, טוען כי אין באפשרות החברה להציע למשרד הביטחון מחיר זול יותר בעבור השימוש בכביש, שכן "מדובר בהחזר ההשקעה של גופים פרטיים השותפים בפרוייקט". לדבריו, ההצעה אושרה גם בידי הרמטכ"ל יעלון, כשכיהן כסגן הרמטכ"ל.
שישה שקלים וחצי ל 30 ק"מ
כביש חוצה ישראל אמור להיות בעתתיד כביש אגרה אלקטרוני. באמצעות חיישן, המכונה "פס-קל", יחויבו נהגים בעלי מנוי בדמי האגרה. דרך נוספת לנסיעה תערך בחיוב חד פעמי, שיתבצע בצילום של לוחית הרישוי וזיהוי בעל הרכב. הנהלת דרך ארץ טוענת, כי השימוש בכביש יביא לקיצור זמני הנסיעה בשעות. נסיעה מצומת ראם לוואדי ערה, למשל, תתבצע בתוך פחות משעה, ובכך ניתן יהיה לחסוך כשלוש שעות נסיעה.
קטע הכביש הראשון, שייפתח בתחילת אוגוסט, יימשך מצומת נחשונים עד מחלף אייל. עלות נסיעה מינימלית בכביש האגרה תעמוד על שישה שקלים וחצי לנסיעה של 30 ק"מ. בכביש תותר נסיעה במהירות של 110 קמ"ש.